Fiatalok és középkorúak a fő halfogyasztók

A hal évek óta a lakosság többsége által kedvelt élelmiszerek közé tartozik. A felnőtt lakosság közel kétharmada szívesen eszik halat. Fogyasztásának gyakorisága azonban alig változik. Ahogyan 1980-as évtized utolsó évében egy magyar átlagosan két és fél hetenként evett halat, úgy az idén is. Többek közt ezt állapítják meg a GfK Piackutató Intézet tizenkét éve rendszeresen végzett felmérései a felnőtt népességet reprezentáló 1000 fő személyes megkérdezése révén az étkezési szokásokról.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Ha azonban a lakosság egyes csoportjait nézzük, akkor már tapasztalhatók eltérések a hal kedveltségénél. Például a férfiak között többen szeretik a halat, mint a nők közt.
A 2001. évi felmérés adatai szerint folytatódik az a tendencia, hogy a magasabb iskolai végzettséggel együtt növekszik a halat kedvelők aránya is. Ez a trend érvényes a fogyasztás gyakoriságára is.
Jövedelem szerint minél magasabb nettó jövedelemmel rendelkeznek a megkérdezettek, annál nagyobb arányban kedvelik a halat, és annál gyakrabban is fogyasztják.
Településnagyság szempontjából a korábbi kiegyenlítettebb helyzetet felváltotta néhány különbség. A kis falvak lakóihoz képest a nagyobb vidéki városokban, s főleg Budapesten szívesebben is, gyakrabban is eszik a halat.
Érdekes, hogy a korábbi évekkel ellentétben, újabban az egészséges táplálkozásra törekvők körében a hal híveinek aránya nem magasabb, mint azoknál, akik azt szokták enni, amihez éppen kedvük van. Az egészséges táplálkozás szempontjából a különbségek eltűntek a fogyasztás gyakoriságánál is.
A hal étkezési szokásainál a főzni tudás nem játszik lényeges szerepet.
Az egyes fogyasztói típusok közül azonban kiemelkedik az úgynevezett haspókok rendkívül pozitív viszonyulása a halhoz. Halfogyasztásuk gyakorisága azonban már átlagos.
A halfogyasztás gyakorisága szempontból kiemelkednek az átlagból az ínyencek , akik majdnem hetenként esznek halat. Ráadásul a fogyasztói szokások szempontjából legigényesebb, újdonságokra legfogékonyabb „ínyenc’ csoport érzékelhetően erősödik. Részaránya ugyanis az összes fogyasztókon belül, a két évvel korábbi 5-ről 9 százalékra emelkedett. Tagjai változatosan étkeznek. Szembetűnik náluk a különleges húsok fogyasztása.
Szeretnek vendéglőbe járni, rokonszenves számukra a nemzetközi konyha. Felülreprezentáltak közöttük a férfiak, magasan képzettek, nagy jövedelműek, fiatalok és középkorúak. Értékrendjükben figyelemre méltó, hogy kedvelik a társaságot, nyitottak az újdonságokra, - és hedonisták. Mindez vásárlásaiknál az alacsonyabb árérzékenységben tükröződik, az impulzusokra való fogékonyságukban, és a kényelmes vásárlás iránti igényükben.

Véleményvezér

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.
Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo