Bátrabban vásároltak tavaly a háztartások

Főként a tartós cikkekből vásároltunk többet tavaly, idén viszont az alacsonyabb béremelkedés és gyengébb foglalkoztatottság miatt csökkenhet a lakossági fogyasztás.

Lassabban, de idén is bővülhet a kiskereskedelmi forgalom a K&H elemzése szerint.  Tavaly a tartós fogyasztási cikkek forgalma látványosan nőtt, idén 4-5 százalék közötti lehet a fogyasztás növekedése.

Tavaly decemberben a kiskereskedelmi forgalom a nyers adat szerint 4,7 százalékkal nőtt éves összevetésben, 2017 egészében pedig 4,8 százalékos volt a többlet naptárhatással tisztított adatok szerint – olvasható a K&H Bank hétfői elemzésében.

Németh Dávid, a K&H Bank vezető elemzője szerint ez a növekedés megfelelt a várakozásoknak. „A múlt évben volt egy-két gyengébb hónap, de az év utolsó hónapjaiban a naptárhatással  korrigált mutatók 6 százalék körüli emelkedést mutattak. Az is kiderül az adatokból, hogy a nem élelmiszerek forgalma nőtt látványosan, ami a tartós fogyasztási cikkek iránti kereslettel magyarázható. Ebben a termékcsoportban több mint 8 százalékos volt a bővülés 2017-ben” – mondta. Ez az elemzés szerint azt mutatja, hogy a fogyasztói bizalom javult, vagyis 2016-hoz képest bátrabban költekeznek a háztartások.

Németh Dávid szerint a fogyasztás idén is növekedni fog, igaz, valamivel lassabban, mint tavaly. Szerinte az idei forgalombővülés 4 százalék körül lehet, ennek fő oka az, hogy a foglalkoztatottság a tavalyinál kisebb mértékben fog javulni, emellett a nettó fizetések is kisebb mértékben emelkednek majd, mint tavaly.

Véleményvezér

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo