Nem elég jó mozit készíteni, azt el is kell tudni adni előre a közönségnek, hogy aztán a premier hetében elindulhasson a kasszacsörgés. Ezt a nagyon fontos marketingfázist igyekeznek tökélyre hangolni a 20th Century Foxnál azzal, hogy mélytanuló algoritmussal támogatott elemzéseket készítenek a filmekhez összevágot teaserekről.
A figyelemfelkeltő, sok dolgot sejtető, akciókban vagy éppen drámai jelenetekben dúskáló teaserek elkészítése nehéz műfaj, ám a filmesek (és leginkább a marketingesek) nagy segítséget kaphatnak a fent említett fejlesztéstől. A Bitport által idézett tanulmány alapján a kutatóknak sikerült egy olyan szoftvert alkotni, amely nagy pontossággal előrejelzi, egy adott alkotást milyen demográfiai csoport tagjai fognak megnézni, attól függően, hogy az előzetes melyik változatával találkoznak.
A Merlin Video elnevezésű szoftver jóslásának alapját egy adatbázis adja, amely sok száz film előzetesét és a tényleges, részletes nézettségi adatokat köti össze. Ezek alapján a mesterséges intelligencia elemezte a felvételeket, és minták után kutatott. Az algoritmus olyan elemeket vett figyelembe, mint például a jeleneteknél használt színek, hogy milyen arcok bukkannak fel, látszanak-e külső tájak, milyen világos a felvétel, stb.
A múlt tanulmányozása ez esetben is a jövő jobb előrejelzéséhez vezetett, hiszen a tesztek alapján a rendszer igen pontosan meg tudja mondani, hogy egy filmet kik fognak megnézni a mozikban, vagy éppen streaming szolgáltatás keretében.
Vannak azonban még fekete foltok a rendszerben, hiszen egyelőre csak képi elemzés történik, de például a jelenetek logikai összekötése (száguldó autókat mutatnak, majd később egy robbanást), vagy szövegek értelmezése nincs a tárházban. A kutatók azt ígérik, hogy ilyen irányban próbálnak majd továbblépni, hogy még pontosabb előrejelzések születhessenek.
Személyre szabott élmény
A célzott marketing régóta létező fegyver az eladni szándékozók körében, de ez az internet megjelenésével, a technológia fejlődésével egyre csak fokozódik. Merlint is elsősorban ilyen szerepkörben lehet majd talán a legnagyobb hatékonysággal bevetni. A filmforgalmazók, producerek eleve olyan előzeteseket készíttethetnek majd, amelyek az eredetileg megcélzott közönség figyelmét keltik fel. Sőt, ha ez a réteg túlságosan heterogén, akkor a digitális csatornákon különféle verziókkal lehet bombázni a potenciális nézőket, attól függően, hogy számukra melyik változat ígérkezik a legérdekesebbnek.