A bankkártyánál is előtérbe kerül az ügyfélélmény

Szignifikánsan bővült a hazai fizetési kártyás vásárlási forgalom az elmúlt években, a tranzakciók száma és értéke hitelkártya esetében 28 százalékkal, betéti kártyák esetében 32 százalékkal haladta meg az előző évi forgalmi adatokat.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Több tízezer forintot költenek havi átlagban a bankkártyát használó ügyfelek – a K&H összesítése szerint. A betéti kártyások tavaly havi átlagban 32 ezer forintért vásároltak, a hitelkártyásoknál pedig 52 ezer forintos költést is elérte a vásárlások összege. A kártyák 88 százaléka, azaz 10-ből 9 betéti kártya, a hitelkártyák aránya pedig 12 százalék.

Kép: Pixabay

A bank adatai szerint az érintett bankkártyák 46 százalékával már vásároltak az interneten keresztül. A fővárost is magában foglaló közép-magyarországi régióban a legnagyobb az „online kártyahasználók” aránya. Ezzel összhangban van, hogy az ebben a régióban élők esetében a legalacsonyabb a készpénzfelvételek aránya. A bankkártyákkal való vásárlások 70 százaléka 2018-ban érintéses tranzakció volt.

A vásárlások közel fele élelmiszer és nagyobb áruházakban történik, de 10% körüli a költések aránya a szórakozással kapcsolatos, valamint az üzemanyag beszerzéssel kapcsolatos tranzakciókat illetően.
Ezzel a kóddal még nagyobb biztonságban leszünk
Az internetes biztonsági kód szolgáltatás bevezetésével újabb hitelesítési megoldás védi a kártyabirtokosok online biztonságát, amely 2019. szeptember 14-től kötelező lesz a bankok és az ügyfelek számára.
A K&H új lépéssel igyekszik ösztönözni a bankkártyás fizetést. A Mastercarddal közösen  pontgyűjtési alapon működő kedvezményprogramot indított májusban, ahol a tranzakció értékétől függetlenül, minden bankkártyás vásárlás egy pontot ér. A program különlegessége, hogy a hagyományos kedvezmények mellett nagy számban megjelennek az élmény alapú ajánlatok is, így a kedvezmény program tagok többek között betekinthetnek a színfalak mögé a legnagyobb magyar koncerteken, kipróbálhatják magukat koncert fotósként vagy hamarabb juthatnak hozzá színházjegyekhez

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo