Munkatárs cikkek


A gyenge pont legtöbbször a dolgozó

A gyenge pont legtöbbször a dolgozó 

Hekkerek egyre gyakrabban támadnak meg kiszemelt vállalkozásokat. Védekezni nem könnyű – de az nélkülözhetetlen, hogy elzárják a leggyakrabban használt bejáratot a számítógépes rendszerbe – a munkatársak felől.

Mit kérdezzünk meg feltétlenül az állásinterjún? 

Főnökök, HR-munkatársak gyakori tapasztalata: az állásra jelentkezők többsége a beszélgetésnél nem teszi fel azokat a kérdéseket, amelyeket pedig saját érdekében fel kellene tennie. Mit kérdezzünk tehát? Néhány javaslat.
Mikor érdemes cserélni az autóflottát

Mikor érdemes cserélni az autóflottát 

A költséghatékonyság érdekében a cégek hajlamosak kitolni az autóflottájuk csereciklusát, a döntés előtt azonban célszerű átgondolni az egyéb lehetőségeket is. A járművek gyakoribb cseréjével bizonyos esetekben jól járnak a vállalatok.
Utálja egymást az Y és a Z generáció?

Utálja egymást az Y és a Z generáció? 

A munkaerőhiány a hazai vállalkozások fejlődésének egyik legnagyobb akadálya. Hogyan lehet megoldani ezt a problémát, és biztosítani a növekedést? Erről beszéltek az előadók a Piac & Profit Munkaerőhiány! Vészhelyzet – Válasszuk a növekedést! című konferenciáján.
Kirúghatja bunkón viselkedő alkalmazottait a Google

Kirúghatja bunkón viselkedő alkalmazottait a Google 

A Google felsővezetése tavaly szívott azzal a botránnyal, amikor egyik programozója azt bizonygatta, a nők biológiai okokból kevésbé jó programozók, mint a férfiak. Aztán az alkalmazottak fellázadtak az ellen, hogy munkaadójuk a hadsereggel dolgozik. Most megváltoznak a belső online üzenőfalak szabályai.
Az etikus küldetéstudat segít a cég teljesítményének növelésében

Az etikus küldetéstudat segít a cég teljesítményének növelésében 

Az alapdilemma ez: a profitnövelés szerepel az első számú célként, vagy a fogyasztók és a társadalom? Shareholder- vagy a stakeholder-szemlélet? A cégvezetők többsége főleg az előbbit kommunikálja, még akkor is, ha az utóbbit is fontosnak tartja.
Borbély László: létezhet boldog vállalat?

Borbély László: létezhet boldog vállalat? 

A szervezetfejlesztés a félelmekkel foglalkozik, ezeket szereli le, hogy ne álljon a fejlődés útjába. Ha a vezető és csapata hatékonyan és örömmel, elkötelezve tud együtt dolgozni, akkor magas a szervezeti boldogság. Többek között erről beszélt Borbély László a Piac & Profit Szervezetfejlesztés 2017 című konferenciáján.
Így lehetünk egész nap hatékonyak

Így lehetünk egész nap hatékonyak 

Cégünk sikere, fejlődése múlhat azon, milyen hangulatban kezdjük a napot. Unottan, stresszesen, álmosan érünk-e be munkahelyünkre vagy vidáman, pozitívan fogunk neki a feladatoknak. Érdemes megfogadni a tapasztalt vállalati tanácsadó módszerét.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére

Költségkímélés

Ezért éri meg, ha újrakötjük lakásbiztosításunkat

Ezért éri meg, ha újrakötjük lakásbiztosításunkat 

Márciusban egy hónapig ismét rendkívüli – biztosítón belüli vagy más társasághoz történő – átkötési lehetőség nyílik a lakásbiztosításoknál.

Jogi kisokos

Az üzleti titkokkal való visszaélés a dolgozó távozása után is büntetendő

Az üzleti titkokkal való visszaélés a dolgozó távozása után is büntetendő 

Üzleti titkokkal való visszaélés miatt lett érvénytelen az ügyvezető munkaviszonyának közös megszüntetése.

Cégblog

Amerikai cég ellen vizsgálódik az MNB

Amerikai cég ellen vizsgálódik az MNB  

Megtiltották az OMR OIL LLC-nek, hogy Magyarországon jogosulatlanul bármely, az MNB engedélyéhez vagy bejelentéshez kötött tevékenységet végezzenek.

Klímablog

Fejenként 12 kiló textilhulladék keletkezik az EU-ban évente – ennek most véget vetnének

Fejenként 12 kiló textilhulladék keletkezik az EU-ban évente – ennek most véget vetnének  

Az uniós tagállamok képviselői és az Európai Parlament szerdán átmeneti megállapodást kötött az élelmiszer- és textilhulladék csökkentését szolgáló új szabályokról.

Infokom

Mitől tartanak igazán az informatikai vezetők?

Mitől tartanak igazán az informatikai vezetők?  

Mindössze a cégek fele számít informatikai büdzséjének bővülésére az idén.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo