Mikor érdemes cserélni az autóflottát

A költséghatékonyság érdekében a cégek hajlamosak kitolni az autóflottájuk csereciklusát, a döntés előtt azonban célszerű átgondolni az egyéb lehetőségeket is. A járművek gyakoribb cseréjével bizonyos esetekben jól járnak a vállalatok.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az egyes autók bérleti ciklusának lejártával érdemes felülvizsgálni az egyes modellek futamidejét. Ahhoz, hogy megtudjuk, saját vállalatunk esetében milyen előnyökkel járhat a csereciklus megfelelő meghatározása, a flottakezeléssel foglalkozó LeasePlan szerint néhány kérdést tanácsos megfontolni.

A technológia folyamatos fejlődésével minden évben 3 százalékkal hatékonyabb üzemanyag-felhasználásra képes új autók jönnek ki. Ezért, ha rövidebb időszakra szerződünk és gyakrabban, például háromévente váltunk új járműre, akkor csökkenhet az üzemanyag-fogyasztásunk, ezáltal pedig az üzemanyagköltségeink, valamint a szén-dioxid-kibocsátásunk is. 

Mivel a képzett munkaerő elkötelezése számos iparágban egyre nagyobb kihívást jelent, a vállalatok még inkább kiemelt feladatként kezelik a tehetséges és tapasztalt szakemberek bevonzását és megtartását.  Az autók bérlése lehetővé teszi, hogy az alkalmazottak gyakrabban kapjanak új járműveket, ami nemcsak a potenciális munkatársak számára teszi vonzóbbá a meghirdetett pozíciókat, de a meglévő munkaerő elégedettségét és lojalitását is növeli.

Kedvező változás jöhet a lízingpiacon
Egy uniós határozat alapján egyszerűbb lehet a magán- és üzleti használatban egyaránt lévő vállalati autók bérleti díja, valamint a nyílt végű lízing díja forgalmi adójának arányos levonásba helyezése.

Végső soron azonban az, hogy egy vállalat számára a csereciklus rövidítése vagy egyszerűen csak meghosszabbítása ideálisabb, a szervezet jellegétől függ. Egyes cégek a négyéves futamidőt preferálják, mert azok állandóságot, kevesebb költségtervezést és adminisztratív munkát jelentenek. Továbbá a 48 hónapra szóló szerződések havi bérleti díja nagyjából 6 százalékkal kevesebb, mint a 36 hónapos szerződések esetében, ami költségmegtakarítást eredményez.

Hároméves futamidő esetén viszont az új autóra történő cserével összességében 2-3 százalékot takaríthatunk meg, többek között a hatékonyabb üzemanyag-felhasználásnak és a magasabb maradványértéknek köszönhetően.

Összefoglalva, ha vállalatunk számára az előre látható költségmegtakarítás a legfontosabb tényező a bérleti szerződések időtartamának mérlegelésekor, akkor valószínűleg a bevett, négyéves időtartamra fogjuk meghosszabbítani a bérleti megállapodást.

Ha azonban cégvezetőként inkább arra törekszünk, hogy növeljük az alkalmazottak elégedettségét és csökkentsük a környezeti lábnyomunkat, miközben minimalizáljuk az adóterheket és kihasználjuk a rendelkezésre álló kedvezményeket, akkor számunkra a járműcsereciklus lerövidítése jelenti a hatékony megoldást.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo