Munkaerőpiaci trendek cikkek


Bajba kerül a munkaerőpiacon, aki nem kezd el ismerkedni a mesterséges intelligenciával

Bajba kerül a munkaerőpiacon, aki nem kezd el ismerkedni a mesterséges intelligenciával 

A generatív AI akkor igazán hatékony eszköz, ha elsajátítjuk a nyelvét.
Már érzik a munkavállalók, hogy a cégek egyik legfontosabb szempontja a munkaerő megtartása lett

Már érzik a munkavállalók, hogy a cégek egyik legfontosabb szempontja a munkaerő megtartása lett 

BNP Paribas Cardif: a magyar munkavállalók stabilabbnak érzik a munkahelyi pozíciójukat, mint egy éve.
Orbán Viktor félmillió új munkahelyének álma

Orbán Viktor félmillió új munkahelyének álma 

A félmilliónyi új munkahely ábrándképe.
Kopogtat a válság, 25 százalékkal nőtt az állásokra jelentkezők száma

Kopogtat a válság, 25 százalékkal nőtt az állásokra jelentkezők száma 

Megélénkült a munkaerőpiac – 25 százalékkal nőtt a munkavállalói jelentkezések száma.
Virtuális valóság nélkül már a HR sem az igazi?

Virtuális valóság nélkül már a HR sem az igazi? 

Lassan már nem a munkavállalók versengenek az állásokért, sokkal inkább a munkaadók játszanak székfoglalóst a munkavállalóért. Ha egy cég versenyképes akar maradni, rugalmas környezetet, élményt kell kínálnia a dolgozóknak is, nem is szólva a magasabb bérekről. De nem csak ez változik. A Work Force munkaerő-kölcsönző és -közvetítő segítségével mutatjuk a legfontosabbakat!
Felesleges jogásznak tanulni?

Felesleges jogásznak tanulni? 

Míg a legtöbben jogásznak vagy betegápolónak tanulnak, addig az álláspiacon mérnökökre és ügyfélszolgálati munkatársakra van leginkább szükség.
Tartsuk meg a jó munkaerőt! De honnan tudjuk, kit kell?

Tartsuk meg a jó munkaerőt! De honnan tudjuk, kit kell? 

A recesszió enyhülésével a vállalkozások is lassan életre kelnek, érezhetően élénkül a munkaerőpiac. Ez azonban azzal jár, hogy a jó munkaerő egyre keresettebbé válik, és nehezebb megtartani.
Elfogytak a fizikai munkát vállalók

Elfogytak a fizikai munkát vállalók 

Mostanra már látszik a túlképzés „eredménye” a munkaerőpiacon: a gyári munkások válogathatnának az állások között, míg egy ügyfélszolgálatos pozícióra sokszoros a túljelentkezés.
Egyre több cég döbben rá, mennyivel olcsóbb az atipikus foglalkoztatás

Egyre több cég döbben rá, mennyivel olcsóbb az atipikus foglalkoztatás 

Az atipikus, például részmunkaidőben történő foglalkoztatás aránya nőtt a válság előtti szinthez képest, azonban széles körű alkalmazása továbbra sem jellemző Magyarországon. A nők körülbelül kétszer gyakrabban dolgoznak részmunkaidőben, mint a férfiak.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére

Költségkímélés

Már ereszt az Otthon Start lufi

Már ereszt az Otthon Start lufi 

A Bank360 az Otthon Start Programmal kapcsolatos érdeklődés alakulását vizsgálta meg a program bejelentése, illetve tényleges indulása óta eltelt időszakban.

Pénzszerzés

3 ezer cég juthat pályázati pénzhez

3 ezer cég juthat pályázati pénzhez  

340 milliárd forint áll rendelkezésre vállalati innovációs pályázatokra.

Adózás

Járulékbevallások: gyakori hibákra figyelmeztet a NAV

Járulékbevallások: gyakori hibákra figyelmeztet a NAV  

A NAV az elmúlt időszakban több olyan vizsgálatot folytatott le, mert a kifizetők hibás járulékbevallásokat adtak be.

Cégblog

Kartellgyanú az osztrák sífelszerelés-gyártó cégeknél

Kartellgyanú az osztrák sífelszerelés-gyártó cégeknél 

Az uniós versenyhivatal kartellezés gyanújával vizsgálatot indított számos vállalat ellen.

Gazdaság

Már ereszt az Otthon Start lufi

Már ereszt az Otthon Start lufi 

A Bank360 az Otthon Start Programmal kapcsolatos érdeklődés alakulását vizsgálta meg a program bejelentése, illetve tényleges indulása óta eltelt időszakban.

Infokom

Meglepő dolgok derültek ki, miként használják a mesterséges intelligenciát a cégek

Meglepő dolgok derültek ki, miként használják a mesterséges intelligenciát a cégek  

A kisebb cégek járnak élen a napi szintű AI-használatban, de gyakori, hogy a dolgozók saját zsebből fizetnek elő a prémium funkciókra.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo