Cégalapító cikkek
Generációváltás: fiamnak vagy profi menedzsernek adjam át a cégvezetést?
A generációváltást csak a cégek húsz százaléka éli túl.
Startupnevelés Budapesten: pénz van bőven, csak vezetői kaliber nincs
Ismerjük azt a kevés sikersztorit, ami innen indult. Ustream, Bitrise, Prezi. De mi kell ahhoz, hogy több cég járjon a nyomdokukban és hogy egy nap akár magyar alapítású unikornis is szárnyaljon a világgazdaságban? A hazai startupok nagy része a magvető tőkén sem jutott túl, olyan kaliberű alapítók pedig nem tódulnak ki az egyetemekről, akik világvállalatot tudnának építeni. A hazai helyzetről vitatkoztak szakemberek a Startup Safari Budapest 2019 jegyében rendezett dispután a BGE Labon.
Amikor a cégvezetés már a vasárnapi családi ebédeket is megbolygatja
A Piac & Profit által rendezett Generációváltás finisben – A sikeres cégutódlás receptje című konferencia előadásaiban a cégvezetés átadásának folyamatokat megőrző, technokrata megközelítése mellett nagy hangsúly tevődött a családi dinamikák, az érzelmi gócpontok kezelésére is.
A cégvezető magánya: kell a coach
Nehéz a cégvezető sorsa, hiszen kifelé az erőt, a magabiztosságot, a sikert, a határozottságot kell sugároznia, kételyeit, problémáit pedig sokszor nincs kivel megosztania. De van erre is megoldás, derült ki a Piac & Profit Szervezetfejlesztés 2018 konferenciáján.
A jövőt veszi meg a befektető, nem a múltra kíváncsi
Elérte a nyugdíjkorhatárt az a generáció, amely kényszervállalkozóként a rendszerváltás után hozta létre a KKV-szektor széles középmezőnyét. Kire bízzák a céget? A cégutódlás lehetséges módjait taglalták a Piac & Profit Generációváltás a cégben című konferenciáján.
Ezen bukják el a startupok az Alibaba vezére szerint
A startupok csak viszik a pénzt, ritkán kezdenek el a korai szakaszban termelni is. Ezért akár egyetlen hiba is tönkreteheti a céget. Az Alibaba milliárdos vezére elmondja, rendszerint mi ez a hiba.
Sose találná ki, mit jelentenek a legismertebb márkanevek
Rendszeresen vásároljuk a terméiket, látogatjuk az áruházaikat, mégsem feltétlenül tudjuk, hogy mit jelentenek a márkaneveik. Némelyik jelentése elég meglepő. Van köztük rövidítés, latin szó, sőt elgépelés is.