Bankkártya-használat cikkek


Többet fizettünk bankkártyával

Többet fizettünk bankkártyával 

2013 első felében nem láthatók a korábbi trendektől jelentősen eltérő folyamatok a hazai pénzforgalomban. Az idén az első félévben 146 millió vásárlásnál fizettek hazai kibocsátású fizetési kártyával, a tranzakciók száma 14 százalékkal meghaladta az előző év azonos időszakit.
Többet fizetünk bankkártyával

Többet fizetünk bankkártyával 

Az egyes üzlettípusok vásárlói köre nem zsugorodott tovább 2013 első hat hónapjában, sőt a főként alacsony árakkal és széles választékkal hódító hipermarketek, a független kisboltok és a hazai láncok újabb vásárlókat is tudtak nyerni. A korábbi évekhez képest jelentős fejlődés figyelhető meg a bankkártyás fizetések arányában.
Sok boltban okoz gondot a húszezres

Sok boltban okoz gondot a húszezres 

Ma felkészültebbek a kereskedők a nagy címletű készpénz kezelésére, mint 2010-ben, ám a húszezresek váltása továbbra is számottevő problémát jelent a kisboltokban. Ezzel egy időben a kártyaelfogadás aránya is nőtt a felmérésben szereplő boltok körében.
Egymilliónál is több PayPass kártya Magyarországon

Egymilliónál is több PayPass kártya Magyarországon 

2013. második negyedévében jelentősen nőtt a kibocsátott PayPass kártyák száma hazánkban, jóval átlépve ezáltal az egymilliós határt. Nem csak a kártyák darabszáma, de az egy érintéssel történő használat is dinamikusan nő.
A kiskereskedőknek és a fogyasztóknak is megtakarítást hoznak új Uniós szabályok

A kiskereskedőknek és a fogyasztóknak is megtakarítást hoznak új Uniós szabályok 

A pénzforgalmi szolgáltatásokra vonatkozó új szabályok a fogyasztóknak és a kiskereskedőknek kedveznek. Biztonságosabb és olcsóbb lesz az internetes fizetés és alacsonyabbak lesznek a bankközi díjak.
Külföldön szívesebben használunk bankkártyát

Külföldön szívesebben használunk bankkártyát 

A külföldi utazás alatt nagyobb mértékben számítunk a bankkártyánkra, mint a hétköznapokon. A kártyabirtokosok 91 százaléka ugyanis nyaraláskor mindenképpen magánál tartja a plasztikkártyát, míg más esetben csupán 60 százalék teszi ugyanezt.
Támogatás a kártyás fizetés terjedéséhez

Támogatás a kártyás fizetés terjedéséhez 

POS-terminál telepítési program indul egyelőre kísérleti jelleggel egy megyében. A júliustól-novemberig tartó akció keretében a Fejér megyei kereskedelmi egységekhez kedvezményesen helyezik ki a kártyaleolvasó egységeket és a banki díjakra is engedményeket adnak. A tapasztalatokat a későbbiekben a teljes fizetésikártya-elfogadó hálózat bővítésénél használják fel – jelentette be Bartha Lajos, a Magyar Nemzeti Bank pénzügyi infrastruktúrák igazgatója, a jegybank fizetési rendszerről szóló tanulmányának bemutatása alkalmából tartott tájékoztatón.
Kevesebb bankkártya - tudatosabb tulajdonosok

Kevesebb bankkártya - tudatosabb tulajdonosok 

Jóllehet 2012-ben csökkent a Magyarországon forgalomban lévő betéti kártyák száma a MasterCard nemrég készült kutatása szerint egyértelműen fejlődik a magyar kártyahasználat, nő a fogyasztói tudatosság, és a plasztik egyre fontosabb szerepet játszik a hazai ügyfelek életében.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére

Költségkímélés

Egyre kevésbé bízzák a véletlenre a nyugdíjas éveket a magyarok

Egyre kevésbé bízzák a véletlenre a nyugdíjas éveket a magyarok 

Nemcsak az öngondoskodás egyik alappillérét jelentő nyugdíjbiztosítások, de a kockázati életbiztosítások is egyre népszerűbbek valamennyi korosztályban.

Pénzszerzés

Győrffy Dóra: Közgazdászként szkeptikus vagyok Magyar Péter elképzeléseit illetően

Győrffy Dóra: Közgazdászként szkeptikus vagyok Magyar Péter elképzeléseit illetően 

A Klasszis Klub Live 5. évfolyamának 79. adását most a Klasszis YouTube-csatornán megnézheti, vagy a Klasszis Podcast-csatornán meghallgathatja.

Cégblog

Szárnyal a Ryanair

Szárnyal a Ryanair  

A légitársaság nyeresége több mint kétszeresére nőtt.

Gazdaság

A világ népessége a különbözőség korszakába lépett

A világ népessége a különbözőség korszakába lépett 

A világ számos jelentős országának népessége csökken; Kína 2021-ben, míg Japán 2010-ben érte el a csúcsot. Az Egyesült Államok lélekszáma várhatóan nem éri el a csúcsot ebben az évszázadban, nagyrészt a folyamatos nettó migráció eredményeképpen.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo