„A kimutatásaink szerint a PayPass kártyákon jelenleg már minden hatodik tranzakció a kártya terminálhoz érintésével történik (tehát a kártyát birtokosa nem adja át a pénztárosnak és nem húzzák le a terminálon), így biztosítva a kényelmes és egyszerű fizetést a fogyasztóknak és egyúttal rövidebb sorokat a pénztáraknál. Jól látható, hogy az ilyen típusú kártyával rendelkezők érzik a gyors, kényelmes és biztonságos fizetés előnyét, és egyre növekvő mértékben használják is az egy érintéses technológiát” – mondta Hemberger András, a MasterCard Europe igazgatója.
A már megrendezésre került fesztiválokon is jóval többen fizettek PayPass kártyájukkal, mint tavaly. Az adatok szerint a VOLT Fesztiválon több mint 200 százalékos, míg a Balaton Soundon ennél is nagyobb, közel 250 százalékos volt a növekedés az előző évi tranzakciószámhoz képest. A Sziget Fesztiválon is sokan használták a kártyákat fizetésre, a hivatalos adatok azonban még nem állnak rendelkezésre.
„A fiatal, fesztiválokat látogató kártyabirtokosok számára már nem újdonság a PayPass, hiszen 2012-ben is használhatták a Sziget készpénzmentes eseményein. Büszkék vagyunk arra, hogy idén ilyen sikeresen el tudtuk érni a technológiára fogékony és pénzügyileg tudatos fiatal közönséget” – emelte ki Hemberger András.
Ami a fesztiválokon kívüli használatot illeti, jelenleg a PayPass kártyabirtokosok elsősorban (az egy érintéses fizetések számát tekintve) a nagy élelmiszerkereskedelmi láncokban fizetnek ilyen típusú kártyával, de gyors növekedés figyelhető meg az éttermekben, a reggeliző helyeken és bevásárlóközpontokban is. A PayPass bankkártyák 2009-ben jelentek meg Magyarországon, azóta hét hazai kereskedelmi bank bocsát ki ilyen plasztikot, az elfogadóhelyek száma pedig napról napra nő. Mára a hazai, kártyaelfogadást biztosító üzletek közül minden ötödikben van PayPass elfogadás.