Egymilliónál is több PayPass kártya Magyarországon

2013. második negyedévében jelentősen nőtt a kibocsátott PayPass kártyák száma hazánkban, jóval átlépve ezáltal az egymilliós határt. Nem csak a kártyák darabszáma, de az egy érintéssel történő használat is dinamikusan nő.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egymilliónál is több

„A kimutatásaink szerint a PayPass kártyákon jelenleg már minden hatodik tranzakció a kártya terminálhoz érintésével történik (tehát a kártyát birtokosa nem adja át a pénztárosnak és nem húzzák le a terminálon), így biztosítva a kényelmes és egyszerű fizetést a fogyasztóknak és egyúttal rövidebb sorokat a pénztáraknál. Jól látható, hogy az ilyen típusú kártyával rendelkezők érzik a gyors, kényelmes és biztonságos fizetés előnyét, és egyre növekvő mértékben használják is az egy érintéses technológiát” – mondta Hemberger András, a MasterCard Europe igazgatója.

A már megrendezésre került fesztiválokon is jóval többen fizettek PayPass kártyájukkal, mint tavaly. Az adatok szerint a VOLT Fesztiválon több mint 200 százalékos, míg a Balaton Soundon ennél is nagyobb, közel 250 százalékos volt a növekedés az előző évi tranzakciószámhoz képest. A Sziget Fesztiválon is sokan használták a kártyákat fizetésre, a hivatalos adatok azonban még nem állnak rendelkezésre.

„A fiatal, fesztiválokat látogató kártyabirtokosok számára már nem újdonság a PayPass, hiszen 2012-ben is használhatták a Sziget készpénzmentes eseményein. Büszkék vagyunk arra, hogy idén ilyen sikeresen el tudtuk érni a technológiára fogékony és pénzügyileg tudatos fiatal közönséget” – emelte ki Hemberger András.

Ami a fesztiválokon kívüli használatot illeti, jelenleg a PayPass kártyabirtokosok elsősorban (az egy érintéses fizetések számát tekintve) a nagy élelmiszerkereskedelmi láncokban fizetnek ilyen típusú kártyával, de gyors növekedés figyelhető meg az éttermekben, a reggeliző helyeken és bevásárlóközpontokban is. A PayPass bankkártyák 2009-ben jelentek meg Magyarországon, azóta hét hazai kereskedelmi bank bocsát ki ilyen plasztikot, az elfogadóhelyek száma pedig napról napra nő. Mára a hazai, kártyaelfogadást biztosító üzletek közül minden ötödikben van PayPass elfogadás.

Kevesebb bankkártya – tudatosabb tulajdonosok
Jóllehet 2012-ben csökkent a Magyarországon forgalomban lévő betéti kártyák száma a MasterCard nemrég készült kutatása szerint egyértelműen fejlődik a magyar kártyahasználat, nő a fogyasztói tudatosság, és a plasztik egyre fontosabb szerepet játszik a hazai ügyfelek életében.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo