Mérésekkel fejeződött be november elején az a "falvita", amely az M3-as autópálya bevezető szakaszánál a közlekedés zajának csökkentéséért folyt. Vajda Pál, városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes, zajszint mérést végzett a XV. kerületben, az M3-as autópálya bevezető szakasza mellett épült zajárnyékoló falnál. Az út városközpontba vezető szakaszán, a Tóth István utca és a Széchenyi utca között zajárnyékoló fal épült 2002-ben, több mint 300 méter hosszúságban. A Fővárosi Önkormányzat 2004-ben, a költségvetésben 55 millió forintot biztosított további zajárnyékoló fal építésére. A most épülő, több mint 400 méter hosszú és 4 méter magas kerítés mögött 20 decibellel csendesebb, mint az úttest felőli oldalán. A lakóházak síkjában 60 decibel alatti zajterhelés tapasztalható, míg az úttest mellett több mint 85 decibel a forgalom hangja. A megengedett határérték 65 decibel. A fal megépítésével jelentősen javult a környező lakosok életminősége - mondta el a helyszínen Vajda Pál.
Zajárnyékolás 55 millióból
Hangos vita csendesült el és teremtett lehetőséget rendhagyó matematikai feladat elvégzésére, arra, hogy hány forintból lehet 20 decibelnyi zajcsökkentést elérni?
Véleményvezér

Nem kell félni, hogy Donald Trump atomtengeralattjárókat küldött Oroszország közelébe
Titok, hogy Trump bejelentésének megfelelően indultak-e amerikai atomtengeralattjárók az orosz partok felé.

Lemondott a miniszterelnök, mert cége némi uniós pénzhez jutott
A litvánoknál nulla tolerancia van, ha korrupcióról van szó.

A Szigetre nem mehetnek rasszisták a Közszolgálati Egyetemre igen
Olyan jöhet Magyarországra, aki támogatja Izrael bombázását, olyan nem, aki ellenzi a palesztínok gyilkolását.