Szeptember 16-22: Európai Mobilitási Hét és Autómentes Nap

2004. szeptember 22-én Európa-szerte – így Magyarországon is – ismét Európai Autómentes Napot rendeznek. Eddig több mint 40 magyar önkormányzat jelezte részvételi szándékát. Az Autómentes Nap felhívja a figyelmet a megnövekedett autóforgalom okozta környezeti problémákra, amelyekkel a városokban nap mint nap találkozhat mindenki. A 2004. évi Európai Mobilitási Hét átfogó témája pedig a Biztonságos Utcákat a Gyermekeknek!

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A városi közlekedés újragondolása és megreformálása egyre időszerűbb, a közterületek – ezen belül az utcák, terek – méltányosabb használata, a gyalogosok, kerékpárosok és a tömegközlekedés igényeinek figyelembe vétele egyre fontosabb feladat a helyhatóságok számára. A rendezvény lehetőséget nyújt a városlakók számára olyan közlekedési módozatok kipróbálására, amelyek segítségével környezetkímélő módon, egészségesebben, az ember alkotta és természeti értékeket megőrizve közlekedhetnek.

Franciaországban, 1997 szeptember 22-én indult el a városi környezet és közlekedés javítására irányuló, „Autó nélkül a városban!” jelmondattal meghirdetett kezdeményezés, amely az elmúlt évben – közel 1500 európai város csatlakozásával – az egész kontinensre kiterjedő rendezvénnyé növekedett. Az önkormányzatok által felkarolt mozgalom méltán kapta az „Európai Autómentes Nap” elnevezést, amelyet az Európai Unió Környezetügyi Főigazgatósága és az EU-tagállamok kormányai támogatnak.

Az akciónaphoz évről évre egyre több települési önkormányzat csatlakozik. A rendezvények népszerűsége arra indította az európai koordinációt, hogy közlekedési és környezetvédelmi szervezetek valamint az EU Környezetvédelmi Főigazgatóságának támogatásával 2002. szeptember 16-22. között meghirdesse az Európai Mobilitási Hetet. A Mobilitási Hétnek minden évben van egy központi gondolata. E köré épülnek a tematikus napok (tömegközlekedés napja, kerékpározás napja, sétálóutcák napja, mozgás és egészség, ésszerű autóhasználat, stb.). A 2003. évi Mobilitási Hét központi gondolata – kapcsolódva a Fogyatékos Személyek Európai Évéhez az elérhetőség volt.

Az Európai Mobilitási Hét nemzeti koordinátorai, az Európai Koordináció és az Európai Bizottság a 2004. évi Európai Mobilitási Hét átfogó témájául a Biztonságos Utcákat a Gyermekeknek témát választotta. A központi gondolat aktualitását növeli, hogy a szeptemberi iskolakezdéssel naponta 1,5 millió magyar kis és nagydiák indul iskolába. E téma illeszkedik abba az általános EU célkitűzésbe, amely szerint a közúti közlekedés áldozatainak számát 2010-ig 50%-kal csökkenteni kell. A cél a közúti balesetek számának csökkentése a városokban és a közlekedésbiztonság, valamint a gyermekek és fiatalok által választott közlekedési módok kapcsolatának felvetése. A cél valóra váltása lehetőséget nyújt az önkormányzatok számára, hogy új partnerkapcsolatokat hozzanak létre az iskolákkal, amelyek a nagy- és kisvárosokban egyaránt jelentős közlekedési igényt támasztanak. A fiatalok mobilitási kultúrájának felvetésével az Európai Mobilitási Hét tartósan kíván megoldani más közlekedési problémákat is, mivel a fiataloknak továbbra is választaniuk kell a gépkocsi, vagy annak alternatívája között.

A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium évek óta koordinációs feladatokat lát el, segítve a résztvevő önkormányzatokat. A GKM idén közlekedésbiztonsági kiegészítőket és a kommunikációt segítő anyagokat készített és bocsát a rendezvényt szervező városok és fővárosi kerületek rendelkezésére. Az Európai Mobilitási Hét és az Autómentes Nap hosszabb távú céljai úgy érhetők el, ha a tömegközlekedés és a kerékpáros közlekedés feltételei javulnak, fejlődik a városok parkolási rendje, bővül a sétálóutcák és azon övezetek száma, amelyeken a gépjármű-forgalmat csökkentik. A tömegközlekedés és az alternatív közlekedési formák előnyben részesítésével csökkenthető a települések központjában kialakuló zsúfoltság, csillapítható a zajterhelés, javítható a levegő minősége, mérsékelhető a különösen gyermekekre és idősekre leselkedő balesetveszély.

Az Európai Autómentes Nap és Mobilitási Hét hazai szervezői arra kérik településeik lakóit és különösen a személygépkocsival közlekedőket, csatlakozzanak az Európai Autómentes Nap és Mobilitási Hét programjához és városukban/kerületükben szeptember 22-én, autójuk használata helyett a városon belül részesítsék előnyben a tömegközlekedési eszközöket, sétáljanak, vagy üljenek kerékpárra. Szeptember 19-én, a Fővárosi Autómentes Napon a „Mobilitás zónában”, az Oktogon és a Hősök tere között a Közlekedésbiztonsági szakaszban a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium, a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium, valamint a GRSP-Partnerség a Közlekedésbiztonságért standjainál a következő programok várják a nagyközönséget: „Nem hal bele, ha beköti” – biztonsági öv csúszópad, „Az Ön sebessége” makett, 3M interaktív tábla, „Mit üzensz az autósoknak?” véleménytábla, oldtimer és különleges kerékpárok szépségversenye (nevezés a helyszínen), városi kerékpáros rutintúra.

Véleményvezér

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.
Ömlik az uniós pénz Lengyelországba

Ömlik az uniós pénz Lengyelországba 

Húznak el tőlünk a lengyelek, de nagyon.
Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten

Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten 

Van-e még lejjebb, vagy már a gödör fenekén vagyunk?
Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt

Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt  

A miniszterelnök magára hagyta a magyar idős embereket.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo