Az új, kéthelyszínű, angol nyelven folyó nemzetközi üzleti képzés kombinálja az európai üzleti gyakorlatot az amerikai menedzsment szemlélettel, és a gazdaság új kihívásaival - nyilatkozta Szakmáry Dóra, a képzés magyarországi hátterét biztosító CEU Business School marketingigazgatója. Diákjaink az első két évben Budapesten, míg a második két évben Milánóban tanulnak. A képzést követően a hallgatók két nagy értékű diplomát kapnak kézhez, a Bocconi egyetem nemzetközi gazdasági és menedzsment diplomáját és a CEU Business School által kiállított amerikai nemzetközi üzleti diplomát. Biztosak vagyunk abban, hogy ez a két "ajánlólevél" a világ bármely cégénél megnyitja a kaput végzőseink előtt.
Úgy tűnik, hogy a rangos Bocconi egyetem (a Financial Times az MBA programját 2003-ban világszinten a 12. helyre sorolta), mely Olaszország legrangosabb üzleti iskolája, valóban világméretű szervezetté kíván válni, melyhez az első stratégiai partner a CEU Business School lesz. A folyamat azon is tettenérhető, hogy az egyetem diákjainak kétharmada már nem Milánóból, hanem vidékről, illetve külföldről származik. A Bocconi népszerűségét, sikereit talán jól jelzi, hogy jelenleg az intézmény bevétele 40 millió euró évente, és eddig még sohasem szorult állami segítségre.A képzésben partnere, a CEU Business School mindig is nemzetközi egyetem volt, de ez az internacionalizálódás a társadalom egészére hatott. Már nem csak az EU lett egy egységes piac, hanem annak intézményei, cégei, vezetői rétege is, akiknek meg kell tanulnia együtt dolgozni és versenyezni egy európai skálán/szinten is. Ehhez kínál nagyon komoly segítséget ez az új, közös képzés.
A képzés költségtérítéses, és sokak számára talán nem is olcsó - zárja szavait a szakember -, de ez az évi 6500 euró más nemzetközi képzésekhez viszonyítva egyáltalán nem drága, és ár/érték aránya miatt bátran mondható, hogy kiváló befektetés. A különböző magán és európai ösztöndíjak pedig mindenkinek rendelkezésére állnak.