Olcsó az olvasnivaló

A GfK Csoport közzétette az idei év első EuroScan felmérésének eredményeit. Ezúttal 21 európai GfK képviselettel karöltve arra keresték a választ, hogy Európa egyes országaiban euróra átszámítva mennyiért lehet megvásárolni a legolvasottabb napilap hétfői számát. A kutatásból kiderül, hogy nominálisan a legdrágábban az írek jutnak hozzá a legnépszerűbb napilapjukhoz, míg Romániában a legolcsóbb a hétfői újság.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Az európai országok vásárlóerejét érzékletesen összehasonlító EuroScan Project idei első kutatásából az derül ki, hogy a kelet-európai országokban lehet a legkedvezőbb áron hozzájutni a napilapokhoz - ez a térségben megszerezhető jövedelmek szintjének ismeretében korántsem meglepő jelenség. Európa közepén, illetve Nyugat-Európában ennél már kevésbé egyértelmű a helyzet.

Csak a legolvasottabbak

A kutatás a legolvasottabb napilapokra terjed ki, s az újságpiac sajátosságaiból adódóan valószínűsíthetjük, hogy minden országban a legnagyobb példányszámú lap egyben a legolcsóbb is az adott piacon. A felmérés eredményei szerint jelenleg Romániában (0,14 euró) és Albániában (0,16 euró) a legolcsóbb egy napilap. A Libertatea című román lap némiképp meglepő módon fele annyiba kerül, mint Magyarország legolvasottabb napilapja, a Blikk. Oroszországban és Törökországban is igen kedvező áron, 0,20 euróért lehet hozzájutni hétfő reggel egy újsághoz. Szerbia és Montenegró sem lóg ki ebből a sorból, a legnagyobb olvasottságot produkáló Blic című bulvárlap ára mintegy 85 százaléka a magyar Blikkének.

A napilapok jellemző ára Nyugat-Európában 1,1 euró körül van, ez majdnem háromszor annyi, mint amennyit térségünkben kell fizetnünk. Kiderült az is, hogy a legdrágább újság Írországban kerül a standokra reggelente: az itt élők közel hatszor annyit fizetnek ki a The Irish Independent egy-egy számáért, mint a magyarok a Blikkért, s tizenkétszer annyit, mint a románok a Libertatea-ért. Szintén kiugróan magasak a napilap-árak Norvégiában és Németországban.

Közép-Európa: bulvárok az élen

Németországban a Süddeutsche Zeitung számít a legolvasottabb napilapnak, míg Közép-Európában szinte mindenhol egy bulvárlap a piacvezető - a nagyobb terjedelmű politikai napilapok pedig törvényszerűen magasabb előállítási költséggel készülnek. Az EuroDaily Index ugyanakkor nem tűzte ki céljául, hogy különbséget tegyen politikai és bulvár napilapok között, kizárólag az olvasottságot és a fogyasztói árat vették figyelembe a felmérés készítői.

Magyarországon a piacvezető bulvárlap egy példánya 0,27 euróba kerül, s ezzel a sorban a 0,25 euróért hozzáférhető cseh Blesk és a 0,47 euróba kerülő The Times of Malta között foglal helyet (a 21 országból emelkedő sorrendben a nyolcadik helyet foglaljuk el). A térség országai közül Lengyelországban majdnem háromszor ennyi (0,74) a Gazeta Wyborcza ára, míg Romániában a Libertatea fele ennyibe kerül.


forrás: GfK

Véleményvezér

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo