Nyár és karácsony a söré

A magyarok sokkal több szénsavmentes ásványvizet, egyre nagyobb gyümölcstartalmú leveket és természetesen több sört isznak, még ha nem is olyan forró a nyár.

A GfK Hungária Piackutató Intézet ConsumerTracking területe által készített felmérés szerint egy átlagos nyárra jellemző kánikula beköszöntével - mely idén egyelőre még elmarad a várakozásoktól - rendre szakértők figyelmeztetik a széles közönséget a szervezet kiszáradása elleni védekezésre. Ennek legegyszerűbb és leghatékonyabb módja a megfelelő mennyiségű folyadékpótlás. Feltehetően a sok éves átlagnál hűvösebb nyári időjárásnak tudható be, hogy a GfK Hungária Piackutató Intézet adatainak tanúsága szerint 2004-ben a megelőző időszakokkal összehasonlítva kevésbé nőtt a magyar lakosság ásványvíz-, gyümölcslé és sörfogyasztása.

2003-hoz képest honfitársaink egyértelműen több ásványvizet fogyasztottak, bár ennek a növekedésnek a mértéke elmaradt a 2002-2003 közötti időszakban mérttől. Az üzletek bevételeinek a várakozásoktól való elmaradását másrészről az is okozta, hogy a fogyasztói árak 2003 és 2004 között csökkentek. A gyártói és a kereskedelmi márkák fejlődését elemezve szembeötlő a saját márkás ásványvizek közel 50 százalékos növekedése. A táplálkozási szakértők által egészségesebbnek mondott szénsavmentes és szénsavval enyhén dúsított vizekből 2004-ben megközelítően kétszer annyit fogyasztottunk, mint egy évvel korábban szemben a szénsavas vizekkel, melyekből mindössze mintegy 8 százalékkal fogyott több, mint 2003-ban.

A gyümölcslevek terén egyértelműen megkezdődött a magasabb gyümölcstartalmú italok térhódítása. Gyümölcslevekből 2003-hoz képest mintegy 2 százalékkal kevesebbet fogyasztottunk, a 100 százalékos, prémium gyümölcslevekből azonban közel 8 százalékkal vásároltunk többet 2004-ben, mint az előző évben. A legalacsonyabb, 30 százalékos gyümölcstartalmat sem elérő italokból megközelítően 3 százalékkal adtak el kevesebbet az üzletek 2004-ben az előző évhez képest. A fogyasztói árak növekedésének köszönhetően a bevételek a vizsgált terméktípusok esetében emelkedtek.

A szénsavas üdítőitalok piaca a gyümölcslevekéhez hasonló képet mutat. 2004-ben nem egészen 3 százalékkal kevesebbet adtak el az üzletek, ám bevételüket így is sikerült mintegy 1 százalékkal növelniük. A kisbolt láncoknak sikerült a legtöbbet fejlődniük ezen a téren - az előző éves értékesítési számaikat 2004-ben mintegy 3 százalékkal sikerült túlszárnyalniuk.

Sörből 2004-ben közel 9 százalékkal fogyott több, mint 2003-ban, így a 2004-es növekedési ütem nem marad el az előző évitől. Ez elsősorban az alkoholos sörök egyre nagyobb kedveltségének köszönhető - 2004-ben közel 10 százalékkal fogyott több az alkoholtartalmú sörökből, mint egy évvel korábban. Az alkoholmentes sörök ezzel szemben némileg veszítettek népszerűségükből. Az adatok tanúsága szerint a fogyasztás a meleg nyári hónapokban és a családi eseményekben bővelkedő decemberi hónapban mutat magasabb értéket.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo