Nincs miből spórolni?

A lakosság mintegy harmada rendelkezik pénztartalékokkal, a pénz elsősorban forintbetétben áll. A banki ügyeket még mindig személyesen szeretjük rendezni.

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Megtakarításokkal - saját bevallása szerint - a magyar lakosságnak csupán közel egyharmada rendelkezik. Pénztartalékait a többség forintbetétben tartja, ám spórolt pénzét minden negyedik magyar készpénzben őrzi - állítja a GfK Hungária Piackutató Intézet legfrissebb, Pénzügypiaci Adatszolgáltatás címet viselő tanulmánya.

A válaszok tanúsága szerint a lakosság közel egyharmada rendelkezik megtakarításokkal, azaz olyan pénztartalékokkal, melyek a havi rendszeres kiadások fedezése után a háztartás nettó jövedelméből megmaradnak. A megtakarításokkal rendelkezők többsége (66 százalék) forintbetétben, ám a lakosság közel egynegyede még mindig hagyományos módon, készpénzben őrzi összegyűjtött pénzét. Harmadik legkedveltebb megtakarítási forma a hazánkban is hagyományokkal rendelkező életbiztosítás (14 százalék választja ezt a formát), melyet az önkéntes nyugdíjpénztár követ a sorban, bár ezt már csak a lakosság mintegy tizede választja, s közülük is főleg a 30-49 éves korosztály.

Banki ügyeinket többségünk személyesen intézi - a megkérdezettek 84 százaléka személyesen tér be bankfiókjába, ha bármilyen banki ügyet kell intéznie és a válaszadók 28 százaléka használja e célból saját bankjának automatáját. A telefonos banki ügyintézést közel minden tizedik - elsősorban a fiatalabb korosztályból kikerülő - ügyfél részesíti előnyben. Más bank automatáját és az internetet az ügyfeleknek csekély 5-5 százaléka veszi igénybe banki ügyeinek rendezésekor. A mobilkorszakban azonban a mobilbankolást csupán a banki ügyfélkapcsolattal rendelkezők 2 százaléka választja. Az ügyfelek számlavezető bankjukba átlagosan 3-4 hetente térnek be. Az internetbank látogatása azonban ennél sokkal gyakoribb, egy ügyfél átlagosan havonta akár hat alkalommal is ellátogat bankja internetes honlapjára tranzakcióinak lebonyolítása érdekében. A telefonos és internetes banki ügyintézést, azaz az angol szakkifejezéssel élve e-bankinget, az ügyfelek többsége a számlaegyenleg lekérdezésére (86 százalék), a lakosság több mint fele pedig átutalásainak és közüzemi számláinak intézésére használja.

Véleményvezér

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.
Ömlik az uniós pénz Lengyelországba

Ömlik az uniós pénz Lengyelországba 

Húznak el tőlünk a lengyelek, de nagyon.
Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten

Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten 

Van-e még lejjebb, vagy már a gödör fenekén vagyunk?
Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt

Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt  

A miniszterelnök magára hagyta a magyar idős embereket.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo