New York és Sydney között próbálják, milyen 19 órán át non-stop repülni

Hogyan hat a szervezetre 19 órás non-stop repülés? Kipróbálják New York és Sydney között.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Negyven személyt választott ki a három próbaútra a Qantas ausztrál légitársaság a New Yorkból, illetve Londonból Sydneybe vezető járaton az eddig példátlan,19 órás non-stop repülésre.

A Qantas 787-9 Dreamlinere
depositphotos.com

A próbautakat októbertől az év végéig tervezik, míg a járatok bevezetését 2022-ben. Eddig a Singapore Airlines Szingapúr és az amerikai Newark repülőtere közötti menetrendszerű járata a leghosszabb leszállás nélküli légi útvonal, 15.300 km-el.

Az ilyen távolságú utakat napjaink könnyebb és kisebb fogyasztású gépei tették lehetővé, de vizsgálják még azok élettani hatásait. A Qantas által felkért szakemberek tanulmányozzák majd a próbautak részvevőinél mind a hosszú repülés fizikai, mind lélektani hatásait. Az utasok okosórákat viselnek majd, amelyek többek között mérik, hogyan hat ki a repülés a szervezet belső “órájára” és milyen gyorsan lehet leküzdeni a “jet-leg”-et, az eltérő időzónák közötti váltás következményeit.

A próbautakon a keringést segítő tornagyakorlatokat végeznek majd és lesz meditáció is. Az étrendet, a kabin világítását úgy alakítják, hogy könnyebb legyen az alkalmazkodás az időzónákhoz. Gondosan monitorozzák majd EKG-műszerekkel a pilóták szervezetének működését, különösen éberségüket, számolt be a The New York Times.

Szakértők szerint a hosszú utak nem csak a légitársaságok, hanem az utasok szempontjából is előnyösek: leszállni és repülőtéren várni a csatlakozásra több időt igényel, így összességében fárasztóbb, mnt ha egyvégtében tesszük meg az utat. A pilóták számára, akik már nem ritkán teljesítenek 16-17 órás repüléseket, a 19 óra nem jelent igazán nagy különbséget.

Öreg, nagy fogyasztású gépekkel pótolják a kieső Boeingeket
A Boeing 737 MAX típusú gépei öt hónapja nem szállhatnak fel. A légitársaságok azok helyett régi, egyre drágábban bérelt gépekkel repülnek – ráadásul azok jóval többet fogyasztanak is.
A próbautakon Boeing 787-9 típusú, 300 utast befogadó gépeket használnak majd. Még nem eldöntött, hgy a menetrendszerű járatoknál a Boeing vagy az Airbus egyik géptípusa repül Ausztráliába.

Véleményvezér

Rettegnek a fideszes polgármesterek

Rettegnek a fideszes polgármesterek 

Fideszes polgármesternek együtt szerepelni egy ellenzékivel egy fotón, skandallum.
Élve fejeztek le egy magyart az oroszok

Élve fejeztek le egy magyart az oroszok 

Miért hallgat a magyar kormány, amikor az oroszok gyilkolnak magyarokat?
A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára

A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára 

A munkavállalók a lábukkal szavaznak.
Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo