New York és Sydney között próbálják, milyen 19 órán át non-stop repülni

Hogyan hat a szervezetre 19 órás non-stop repülés? Kipróbálják New York és Sydney között.

Mi vár a magyar gazdaságra a választások után?
Tényleg elkerülhetetlen lesz a megszorítás?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Negyven személyt választott ki a három próbaútra a Qantas ausztrál légitársaság a New Yorkból, illetve Londonból Sydneybe vezető járaton az eddig példátlan,19 órás non-stop repülésre.

A Qantas 787-9 Dreamlinere
depositphotos.com

A próbautakat októbertől az év végéig tervezik, míg a járatok bevezetését 2022-ben. Eddig a Singapore Airlines Szingapúr és az amerikai Newark repülőtere közötti menetrendszerű járata a leghosszabb leszállás nélküli légi útvonal, 15.300 km-el.

Az ilyen távolságú utakat napjaink könnyebb és kisebb fogyasztású gépei tették lehetővé, de vizsgálják még azok élettani hatásait. A Qantas által felkért szakemberek tanulmányozzák majd a próbautak részvevőinél mind a hosszú repülés fizikai, mind lélektani hatásait. Az utasok okosórákat viselnek majd, amelyek többek között mérik, hogyan hat ki a repülés a szervezet belső “órájára” és milyen gyorsan lehet leküzdeni a “jet-leg”-et, az eltérő időzónák közötti váltás következményeit.

A próbautakon a keringést segítő tornagyakorlatokat végeznek majd és lesz meditáció is. Az étrendet, a kabin világítását úgy alakítják, hogy könnyebb legyen az alkalmazkodás az időzónákhoz. Gondosan monitorozzák majd EKG-műszerekkel a pilóták szervezetének működését, különösen éberségüket, számolt be a The New York Times.

Szakértők szerint a hosszú utak nem csak a légitársaságok, hanem az utasok szempontjából is előnyösek: leszállni és repülőtéren várni a csatlakozásra több időt igényel, így összességében fárasztóbb, mnt ha egyvégtében tesszük meg az utat. A pilóták számára, akik már nem ritkán teljesítenek 16-17 órás repüléseket, a 19 óra nem jelent igazán nagy különbséget.

Öreg, nagy fogyasztású gépekkel pótolják a kieső Boeingeket
A Boeing 737 MAX típusú gépei öt hónapja nem szállhatnak fel. A légitársaságok azok helyett régi, egyre drágábban bérelt gépekkel repülnek – ráadásul azok jóval többet fogyasztanak is.
A próbautakon Boeing 787-9 típusú, 300 utast befogadó gépeket használnak majd. Még nem eldöntött, hgy a menetrendszerű járatoknál a Boeing vagy az Airbus egyik géptípusa repül Ausztráliába.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo