New York és Sydney között próbálják, milyen 19 órán át non-stop repülni

Hogyan hat a szervezetre 19 órás non-stop repülés? Kipróbálják New York és Sydney között.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Negyven személyt választott ki a három próbaútra a Qantas ausztrál légitársaság a New Yorkból, illetve Londonból Sydneybe vezető járaton az eddig példátlan,19 órás non-stop repülésre.

A Qantas 787-9 Dreamlinere
depositphotos.com

A próbautakat októbertől az év végéig tervezik, míg a járatok bevezetését 2022-ben. Eddig a Singapore Airlines Szingapúr és az amerikai Newark repülőtere közötti menetrendszerű járata a leghosszabb leszállás nélküli légi útvonal, 15.300 km-el.

Az ilyen távolságú utakat napjaink könnyebb és kisebb fogyasztású gépei tették lehetővé, de vizsgálják még azok élettani hatásait. A Qantas által felkért szakemberek tanulmányozzák majd a próbautak részvevőinél mind a hosszú repülés fizikai, mind lélektani hatásait. Az utasok okosórákat viselnek majd, amelyek többek között mérik, hogyan hat ki a repülés a szervezet belső “órájára” és milyen gyorsan lehet leküzdeni a “jet-leg”-et, az eltérő időzónák közötti váltás következményeit.

A próbautakon a keringést segítő tornagyakorlatokat végeznek majd és lesz meditáció is. Az étrendet, a kabin világítását úgy alakítják, hogy könnyebb legyen az alkalmazkodás az időzónákhoz. Gondosan monitorozzák majd EKG-műszerekkel a pilóták szervezetének működését, különösen éberségüket, számolt be a The New York Times.

Szakértők szerint a hosszú utak nem csak a légitársaságok, hanem az utasok szempontjából is előnyösek: leszállni és repülőtéren várni a csatlakozásra több időt igényel, így összességében fárasztóbb, mnt ha egyvégtében tesszük meg az utat. A pilóták számára, akik már nem ritkán teljesítenek 16-17 órás repüléseket, a 19 óra nem jelent igazán nagy különbséget.

Öreg, nagy fogyasztású gépekkel pótolják a kieső Boeingeket
A Boeing 737 MAX típusú gépei öt hónapja nem szállhatnak fel. A légitársaságok azok helyett régi, egyre drágábban bérelt gépekkel repülnek – ráadásul azok jóval többet fogyasztanak is.
A próbautakon Boeing 787-9 típusú, 300 utast befogadó gépeket használnak majd. Még nem eldöntött, hgy a menetrendszerű járatoknál a Boeing vagy az Airbus egyik géptípusa repül Ausztráliába.

Véleményvezér

A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?
Burgonya kilója 30 forintért

Burgonya kilója 30 forintért 

A politikusok kedvence lesz a krumpli, rég lehetett ilyen olcsón osztogatni.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo