Nem divat az életbiztosítás

A lakosság közel 60 százaléka nem tervezi az elkövetkező két évben biztosítás kötését, aki pedig igen, az is inkább a ház-, illetve lakásbiztosítást választaná.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A lakosság közel 60 százaléka nem tervezi az elkövetkező két évben biztosítás kötését. Akiknek viszont ilyen szándékai vannak, főként - az egyébként is népszerű - ház- és lakásbiztosítást választanák - derült ki a GfK Hungária Piackutató Intézet legfrissebb, 2005. II. negyedévet feltérképező Biztosításpiaci Adatszolgáltatás címet viselő tanulmányából. A felmérés eredményeinek tanúsága szerint a személyre szóló biztosítással rendelkezők mintegy negyede rendelkezik nyugdíjbiztosítással (28 százalék), elérésre szóló életbiztosítással (27 százalék), vagy vegyes életbiztosítással (27 százalék). A magyar háztartások több mint háromötöde rendelkezik lakás- és házbiztosítással (63 százalék), közel fele kötelező gépjármű felelősségbiztosítással (46 százalék), ám csupán 10 százalékának van - nem kötelező - CASCO biztosítása. A "Kötött-e Ön utasbiztosítást az elmúlt egy év során?" kérdésre a válaszadók 92 százaléka válaszolt nemmel.

A felmérésből kiderül, hogy a megkérdezettek több mint fele nem tervezi biztosítás kötését az elkövetkező két évben. Azok, akiknek azonban ilyen irányú szándékai vannak, legnagyobb arányban a ház- és lakásbiztosítást (28 százalék), a vegyes életbiztosítást (21 százalék), és a nyugdíjbiztosítást (14 százalék), illetve az elérésre szóló életbiztosítást (13 százalék) említették preferált biztosítási fajtaként. Nyugdíjbiztosítást főleg a 30-49 éves korosztály, a legalább érettségivel rendelkezők, a városban élők, illetve a 200.000 forint havi nettó jövedelemmel rendelkező háztartásban élők részesítik előnyben, különösen az észak- és közép-magyarországi régióban.A valamely biztosítótársaságot szimpatikusnak tartók közül legtöbben - a válaszadók fele - a cég jó hírnevét nevezte meg a szimpátia elsődleges forrásaként. A válaszadók hasonlóan fontosnak tartják a biztosítótársaságok által kínált kedvező feltételeket és a cég megbízhatóságát. Kisebb arányban jelölték meg szimpátiájukat befolyásoló tényezőként a széles termékskálát, valamint a barátoktól és ismerősöktől hallott pozitívumokat.

A felmérés során a szakemberek arról is érdeklődtek, vajon mi alapján választanának biztosítótársaságot azok, akik nem állnak kapcsolatban egyik társasággal sem. A válaszadók közel fele a barátokra és ismerősökre hagyatkozna elsősorban; 42 százalékuk azon cégek közül választana, amelyeket ismer; 30 százalékuk pedig a biztosítási üzletkötőktől kérnének tanácsot.Az eredmények alapján megállapítható, hogy életbiztosítást elsősorban a célból kötünk, hogy halál esetén anyagi biztonságot teremtsünk családunk számára, vagy valamilyen váratlan baleset következményeit áthidaljuk.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo