Nem divat az életbiztosítás

A lakosság közel 60 százaléka nem tervezi az elkövetkező két évben biztosítás kötését, aki pedig igen, az is inkább a ház-, illetve lakásbiztosítást választaná.

A lakosság közel 60 százaléka nem tervezi az elkövetkező két évben biztosítás kötését. Akiknek viszont ilyen szándékai vannak, főként - az egyébként is népszerű - ház- és lakásbiztosítást választanák - derült ki a GfK Hungária Piackutató Intézet legfrissebb, 2005. II. negyedévet feltérképező Biztosításpiaci Adatszolgáltatás címet viselő tanulmányából. A felmérés eredményeinek tanúsága szerint a személyre szóló biztosítással rendelkezők mintegy negyede rendelkezik nyugdíjbiztosítással (28 százalék), elérésre szóló életbiztosítással (27 százalék), vagy vegyes életbiztosítással (27 százalék). A magyar háztartások több mint háromötöde rendelkezik lakás- és házbiztosítással (63 százalék), közel fele kötelező gépjármű felelősségbiztosítással (46 százalék), ám csupán 10 százalékának van - nem kötelező - CASCO biztosítása. A "Kötött-e Ön utasbiztosítást az elmúlt egy év során?" kérdésre a válaszadók 92 százaléka válaszolt nemmel.

A felmérésből kiderül, hogy a megkérdezettek több mint fele nem tervezi biztosítás kötését az elkövetkező két évben. Azok, akiknek azonban ilyen irányú szándékai vannak, legnagyobb arányban a ház- és lakásbiztosítást (28 százalék), a vegyes életbiztosítást (21 százalék), és a nyugdíjbiztosítást (14 százalék), illetve az elérésre szóló életbiztosítást (13 százalék) említették preferált biztosítási fajtaként. Nyugdíjbiztosítást főleg a 30-49 éves korosztály, a legalább érettségivel rendelkezők, a városban élők, illetve a 200.000 forint havi nettó jövedelemmel rendelkező háztartásban élők részesítik előnyben, különösen az észak- és közép-magyarországi régióban.A valamely biztosítótársaságot szimpatikusnak tartók közül legtöbben - a válaszadók fele - a cég jó hírnevét nevezte meg a szimpátia elsődleges forrásaként. A válaszadók hasonlóan fontosnak tartják a biztosítótársaságok által kínált kedvező feltételeket és a cég megbízhatóságát. Kisebb arányban jelölték meg szimpátiájukat befolyásoló tényezőként a széles termékskálát, valamint a barátoktól és ismerősöktől hallott pozitívumokat.

A felmérés során a szakemberek arról is érdeklődtek, vajon mi alapján választanának biztosítótársaságot azok, akik nem állnak kapcsolatban egyik társasággal sem. A válaszadók közel fele a barátokra és ismerősökre hagyatkozna elsősorban; 42 százalékuk azon cégek közül választana, amelyeket ismer; 30 százalékuk pedig a biztosítási üzletkötőktől kérnének tanácsot.Az eredmények alapján megállapítható, hogy életbiztosítást elsősorban a célból kötünk, hogy halál esetén anyagi biztonságot teremtsünk családunk számára, vagy valamilyen váratlan baleset következményeit áthidaljuk.

Véleményvezér

Hamar kitiltották a Harcosok Klubjából a könyvelők alelnökét

Hamar kitiltották a Harcosok Klubjából a könyvelők alelnökét 

Nem kívánatos a könyvelő a Harcosok Klubjában.
Arcul köpte az örményeket egy fideszes országgyűlési képviselő

Arcul köpte az örményeket egy fideszes országgyűlési képviselő 

Oksabb lett volna, ha Hoppál Péter csendben marad.
Magyarország költi a legkevesebbet az egészségügyre az unióban

Magyarország költi a legkevesebbet az egészségügyre az unióban 

Hová tűnik az adófizetők rengeteg pénze?
Utolsó helyen állunk az unióban a nyaralni tudók számában

Utolsó helyen állunk az unióban a nyaralni tudók számában 

Meddig süllyed még a magyarok életszínvonala?
Rettegnek a fideszes polgármesterek

Rettegnek a fideszes polgármesterek 

Fideszes polgármesternek együtt szerepelni egy ellenzékivel egy fotón, skandallum.
Élve fejeztek le egy magyart az oroszok

Élve fejeztek le egy magyart az oroszok 

Miért hallgat a magyar kormány, amikor az oroszok gyilkolnak magyarokat?

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo