Nem divat az életbiztosítás

A lakosság közel 60 százaléka nem tervezi az elkövetkező két évben biztosítás kötését, aki pedig igen, az is inkább a ház-, illetve lakásbiztosítást választaná.

A lakosság közel 60 százaléka nem tervezi az elkövetkező két évben biztosítás kötését. Akiknek viszont ilyen szándékai vannak, főként - az egyébként is népszerű - ház- és lakásbiztosítást választanák - derült ki a GfK Hungária Piackutató Intézet legfrissebb, 2005. II. negyedévet feltérképező Biztosításpiaci Adatszolgáltatás címet viselő tanulmányából. A felmérés eredményeinek tanúsága szerint a személyre szóló biztosítással rendelkezők mintegy negyede rendelkezik nyugdíjbiztosítással (28 százalék), elérésre szóló életbiztosítással (27 százalék), vagy vegyes életbiztosítással (27 százalék). A magyar háztartások több mint háromötöde rendelkezik lakás- és házbiztosítással (63 százalék), közel fele kötelező gépjármű felelősségbiztosítással (46 százalék), ám csupán 10 százalékának van - nem kötelező - CASCO biztosítása. A "Kötött-e Ön utasbiztosítást az elmúlt egy év során?" kérdésre a válaszadók 92 százaléka válaszolt nemmel.

A felmérésből kiderül, hogy a megkérdezettek több mint fele nem tervezi biztosítás kötését az elkövetkező két évben. Azok, akiknek azonban ilyen irányú szándékai vannak, legnagyobb arányban a ház- és lakásbiztosítást (28 százalék), a vegyes életbiztosítást (21 százalék), és a nyugdíjbiztosítást (14 százalék), illetve az elérésre szóló életbiztosítást (13 százalék) említették preferált biztosítási fajtaként. Nyugdíjbiztosítást főleg a 30-49 éves korosztály, a legalább érettségivel rendelkezők, a városban élők, illetve a 200.000 forint havi nettó jövedelemmel rendelkező háztartásban élők részesítik előnyben, különösen az észak- és közép-magyarországi régióban.A valamely biztosítótársaságot szimpatikusnak tartók közül legtöbben - a válaszadók fele - a cég jó hírnevét nevezte meg a szimpátia elsődleges forrásaként. A válaszadók hasonlóan fontosnak tartják a biztosítótársaságok által kínált kedvező feltételeket és a cég megbízhatóságát. Kisebb arányban jelölték meg szimpátiájukat befolyásoló tényezőként a széles termékskálát, valamint a barátoktól és ismerősöktől hallott pozitívumokat.

A felmérés során a szakemberek arról is érdeklődtek, vajon mi alapján választanának biztosítótársaságot azok, akik nem állnak kapcsolatban egyik társasággal sem. A válaszadók közel fele a barátokra és ismerősökre hagyatkozna elsősorban; 42 százalékuk azon cégek közül választana, amelyeket ismer; 30 százalékuk pedig a biztosítási üzletkötőktől kérnének tanácsot.Az eredmények alapján megállapítható, hogy életbiztosítást elsősorban a célból kötünk, hogy halál esetén anyagi biztonságot teremtsünk családunk számára, vagy valamilyen váratlan baleset következményeit áthidaljuk.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo