Nagyon megy a gyümölcsös

A forró italok közül a kávé kiskereskedelmi értékesítése mennyiségben 3 százalékkal nőtt 2004 október-2005 szeptember között, az előző hasonló időszakhoz képest. A tea bolti forgalma stagnál.

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Az átlagos fogyasztói árak a legtöbb kávéfajtánál 1-8 százalékkal csökkentek, 2005 augusztus-szeptemberben, az előző év hasonló periódusához képest. Egyedüli kivétel az instant kávékeverék, amelynek átlagos fogyasztói ára 1 százalékkal emelkedett.

Kávé

A legnagyobb és a legkisebb szegmens, a pörkölt kávé és a keverékek piaci részesedése csökken, az instanté növekszik, ugyanebben az időszakban.  A kereskedelmi márkák piaci részesedése csökkent az instant kávéknál és a kávékeverékeknél, előbbinél 13, utóbbinál 20 százalékra. A pörkölt kávénál 7-ről 10 százalékra nőtt 2005 augusztus-szeptemberre, az előző hasonló időszakhoz viszonyítva.

Tea

A filteres teák közül a legkeresettebb hagyományos fekete tea fogyasztói átlagára stagnált, ha a legutóbbi két augusztus-szeptemberi időszakot összehasonlítjuk. Hét százalékos átlagos árcsökkenést regisztráltak a valódi gyümölcs teánál, míg 7-15 százalék közötti növekedést a gyümölcs ízesítésű fekete teánál, zöld teánál és a gyógyteánál.

Az összes tea bolti értékesítésén belül a legnagyobb szegmens, a tradicionális fekete tea piaci részesedése mennyiségben is, értékben is csökken. Erősödik viszont a gyógytea pozíciója. A kereskedelmi márkás tea piaci részesedése ugyan növekszik; de a 2005 augusztus-szeptemberben mért 9 százalék még elmarad a napi fogyasztási cikkek kereskedelmi márkáinak átlagos forgalmi részesedésétől.

48 milliárd

Értékben a kávé 40 milliárd forintot meghaladó kiskereskedelmi forgalma stagnál 2004 október-2005 szeptember között, az előző tizenkét hónaphoz képest. Ugyanakkor a tea 8 milliárd forintot meghaladó forgalma 3 százalék pluszt mutat, értékben.

A mennyiségi eladásokból egyre nagyobb a rész jut a modern bolttípusokra. Mindkét termék forgalmából egyaránt 57 százalékkal részesednek a 400 négyzetméteresnél nagyobb eladóterű üzletek, amelyek mindössze 3 százalékot képviselnek az élelmiszerboltok közel 24 ezer egységből álló hálózatából. Az erős koncentrációból is kiemelkednek a valódi gyümölcs teák: 77 százalékot (!) a 400 négyzetmétert meghaladó üzletek értékesítettek, az egy évvel korábbi 72 százalékhoz képest.

Véleményvezér

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.
Ömlik az uniós pénz Lengyelországba

Ömlik az uniós pénz Lengyelországba 

Húznak el tőlünk a lengyelek, de nagyon.
Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten

Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten 

Van-e még lejjebb, vagy már a gödör fenekén vagyunk?
Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt

Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt  

A miniszterelnök magára hagyta a magyar idős embereket.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo