Nagyon megy a gyümölcsös

A forró italok közül a kávé kiskereskedelmi értékesítése mennyiségben 3 százalékkal nőtt 2004 október-2005 szeptember között, az előző hasonló időszakhoz képest. A tea bolti forgalma stagnál.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Az átlagos fogyasztói árak a legtöbb kávéfajtánál 1-8 százalékkal csökkentek, 2005 augusztus-szeptemberben, az előző év hasonló periódusához képest. Egyedüli kivétel az instant kávékeverék, amelynek átlagos fogyasztói ára 1 százalékkal emelkedett.

Kávé

A legnagyobb és a legkisebb szegmens, a pörkölt kávé és a keverékek piaci részesedése csökken, az instanté növekszik, ugyanebben az időszakban.  A kereskedelmi márkák piaci részesedése csökkent az instant kávéknál és a kávékeverékeknél, előbbinél 13, utóbbinál 20 százalékra. A pörkölt kávénál 7-ről 10 százalékra nőtt 2005 augusztus-szeptemberre, az előző hasonló időszakhoz viszonyítva.

Tea

A filteres teák közül a legkeresettebb hagyományos fekete tea fogyasztói átlagára stagnált, ha a legutóbbi két augusztus-szeptemberi időszakot összehasonlítjuk. Hét százalékos átlagos árcsökkenést regisztráltak a valódi gyümölcs teánál, míg 7-15 százalék közötti növekedést a gyümölcs ízesítésű fekete teánál, zöld teánál és a gyógyteánál.

Az összes tea bolti értékesítésén belül a legnagyobb szegmens, a tradicionális fekete tea piaci részesedése mennyiségben is, értékben is csökken. Erősödik viszont a gyógytea pozíciója. A kereskedelmi márkás tea piaci részesedése ugyan növekszik; de a 2005 augusztus-szeptemberben mért 9 százalék még elmarad a napi fogyasztási cikkek kereskedelmi márkáinak átlagos forgalmi részesedésétől.

48 milliárd

Értékben a kávé 40 milliárd forintot meghaladó kiskereskedelmi forgalma stagnál 2004 október-2005 szeptember között, az előző tizenkét hónaphoz képest. Ugyanakkor a tea 8 milliárd forintot meghaladó forgalma 3 százalék pluszt mutat, értékben.

A mennyiségi eladásokból egyre nagyobb a rész jut a modern bolttípusokra. Mindkét termék forgalmából egyaránt 57 százalékkal részesednek a 400 négyzetméteresnél nagyobb eladóterű üzletek, amelyek mindössze 3 százalékot képviselnek az élelmiszerboltok közel 24 ezer egységből álló hálózatából. Az erős koncentrációból is kiemelkednek a valódi gyümölcs teák: 77 százalékot (!) a 400 négyzetmétert meghaladó üzletek értékesítettek, az egy évvel korábbi 72 százalékhoz képest.

Véleményvezér

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo