Mindenki pályázata Budapestért

Budapest - és a Duna - érdekében álmodhatnak hivatásos építészek, egyetemisták és laikusok - egy a lényeg, keletkeztek mértékadó, világra szóló építészeti jelek. Olyanok, amilyenek meghatározzák, szimbolizálják és ékesítik a várost, mint teret, és korszakunkat, mint időt.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Ötletpályázattal rukkolt elő a Szeretem Budapestet Mozgalom Egyesület és a Budapesti Építész Kamara. Az akció célja, hogy Dunára alapozva a pályázók olyan építészeti műalkotásokat tervezzenek vázlattervi szinten és műleírással, amelyek a XXI. századi Budapestet karakterizáló és szimbolizáló építészeti jellé válhatnak. Bármilyen szakma gyakorlói, illetve laikusok, városlakók pályázhatnak bármilyen, a Dunához kapcsolódó, megvalósítható ötlettel, amelynek megvalósulása rövidebb vagy hosszabb időre élénkíti, színesebbé, változatosabbá, élhetőbbé teszi a budapesti életet.

Az eltervezett alkotások funkciója azon a helyszínen megvalósíthatónak és életszerűnek kell lennie, egyébként funkcionális kötöttség nincs. Pályázni lehet közösségi vagy kereskedelmi célú, bármilyen használati célt szolgáló művekkel.

 Az ötletpályázat akcióterülete a Gyaloghíd. Az új budapesti, gyalogos és biciklis forgalom bonyolítására szolgáló Duna híd a Vigadó tér és a Várkert Bazár közötti szakaszon ívelne át a folyó felett. A pályázók általuk javasolt más helyszínre is telepíthetik a gyaloghidat. (Északi vagy déli híd.) Funkcionális értelemben számos feladatot ellátna: város- és ország-jelképi funkció, urbanisztikai funkció, kereskedelemi és üzleti funkció. A híd olyan építmény, amely a modern Budapest, a mai Magyarország életerejét, modernizációs és európai integrációs törekvéseit fejezi ki, valamint az ország holnapjával kapcsolatos becsvágyó terveit, melyek távlataival, dimenzióival kapcsolatosan a híd csupán ízelítőt ad. A híd tisztelettel lép a történelmi elődök, előzmények (a Lánchíd) nyomdokába, de szerepe az új irány megszabása, egy új, nagyvárosias életforma kialakítása.

További akcióterület a Budai rakpart.  Az elmúlt évben heves vitát váltott ki a budai rakpart szélesítésére vonatkozó tervezet kósza híre. A főgyűjtő csatorna megépítése elemi érdeke minden városlakónak. Az emberek szeretnének közelebb kerülni a vízhez. A kérdés az, hogy hogyan lehet ezt a két igényt összeegyeztetni úgy, hogy közben az autóforgalom ne növekedjen. Megoldásokat, javaslatokat várunk a csatorna megépítésével kapcsolatosan, a legújabb technológiák, vagy csak az egyszerű józan ész használatával (pl. a csatorna víz alatt történő építése). Esetleg olyan úszószerkezet megépítése, amely gépkocsik közlekedését nem, de gyalogosok, biciklisták közlekedését lehetővé teszi közvetlenül a Duna parton. Első lépésben a Margit-híd és az Erzsébet-híd közötti budai rakparti oldalra várják az ötleteket, figyelembe véve a hajók mozgását is. Ez a terület kiválóan alkalmas kis éttermek, bárok, könyvesboltok, virágboltok, kis galériák, designstúdiók, művészeti alkotó műhelyek működtetésére. Akcióterületként kezelik a pályáztatók a  Margit sziget szigetcsúcsát. A Margit híd és a Margit sziget találkozásánál található szigetcsúcs, illetve a szigetcsúcshoz kapcsolódó vízfelület. Hasonló s helyzet a Csepel sziget szigetcsúcsával, illetve a szigetcsúcshoz kapcsolódó vízfelülettel. A végleges pályázati kiírás vélhetően több ajánlott, a Dunához kapcsolódó akcióterületet is tartalmazni fog, illetve a kiíró a pályázóknak biztosítja azt a szabadságot, hogy pályaművükben más, budapesti és dunai akcióterületre telepítsék tervezett épületüket.

A "Szeresd Budapestet! építész ötletpályázat" szabályzata, illetve a "Szeresd Budapestet! városszínesítési ötletpályázat" szabályzata 2005. június 1. és augusztus 31. a www.szeretembudapestet.hu  honlapon keresztül igényelhető. Az építészeti tervpályázati kiírást építész pályázók 20.000 forint összegért, előzetes bejelentkezés után vásárolhatják meg a Szeretem Budapestet Mozgalom Egyesülettől.  Az építész-hallgatók, a regisztrációs lap kitöltése ellenében, vagy egy regisztrációs e-mail elküldésével  térítésmentesen kérhetik ugyanezt. Az építészeti pályaművek díjazásának felső határa: 2.000.000 forint, alsó határa 500.000 forint. A város-színesítési pályaművek díjazásának felső határa: 150.000 forint, alsó határa 30.000 forint.

 A Szeretem Budapestet Mozgalmat civilek hozták létre. Városlakók, akik különböznek sok mindenben, de egyként szeretik Budapestet. Azt viszont nagyon nem szeretik, ahogyan mennek a dolgok Budapesten. Szeretnék, ha több hangulat, több képzelőerő, több szellem, több akarat, több cselekvés, több mozgás, több és elevenebb élet lenne a városukban. Ha kihasználná, és nem elfecsérelné lehetőségeit. Ha a városok versenyében nem lemaradna, hanem az élre törne. Ezért a Szeretem Budapestet mozgalom célja, hogy ötletekkel, javaslatokkal, gondolatokkal, tettekkel, párbeszéddel, a civil kontroll megvalósításával hozzájáruljon a város építéséhez - nem csak fizikai értelemben.  Budapest ma nem használja ki azt a tengernyi lehetőséget, amit a víz, a folyópart, a szigetek kínálnak a városnak. Budapesten az elmúlt évtizedekben alig keletkeztek mértékadó, világra szóló építészeti jelek. Olyanok, amelyek meghatározzák, szimbolizálják és ékesítik a várost, mint teret, és korszakunkat, mint időt.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo