Ezt műsorkínálata és tartalmi sokszínűsége mellett formai megújulással is egyértelművé kívánjuk tenni. Az adók identitásának újrafogalmazásával és a tartalmi megújulással szoros összhangban egy több hónapon át tartó folyamat eredményeképpen alakult ki a koncepció. "Célunk az, hogy ne csupán arculatot, hanem a tartalmi, személyi megújulás kapcsán új márkát is építsünk. Az MR új arculata az az egységes vizuális rend, amellyel ezután megjelenünk a nyilvánosság előtt.", mondta Such György az MR elnöke.
Az új arculattal egyidőben a Magyar Rádió 2007. augusztus 15-étől új névhasználatot vezet be. A közszolgálati rádió a jövőben az MR elnevezést, az adók az MR1-Kossuth Rádió, MR2-Petőfi Rádió, MR3-Bartók Rádió megnevezést használják. A névhasználat változását az elnök azzal indokolta, hogy a küszöbön álló digitalizáció korszakában, az MR csatornáinak száma várhatóan növekedni fog. "Az adók neve mellett megjelenő MR jelölés a jövőben minőségi védjegyként garantálja a közszolgálati rádiót jellemző magas színvonalat, és összekapcsolja az önálló szerkesztési elveket követő, eltérő hallgatóságot vonzó, markánsan egyedi csatornákat", hangsúlyozta az elnök.
Az 2007. augusztus 15-étől használt új arculat legfontosabb jellemzőjeként a letisztult és egyszerű formájú új MR logó mellett hangsúlyosan jelennek meg az adók önállóságát, hallgatóságukra szabott egyedi hangját és stílusát kifejező saját logók.