Meglepő, hogy hol nem foglalkoznak a nyugdíjasokkal

A reklámokban minimálisan szerepet kapnak.

A gyerekeket megcélzó hirdetések részesedése a reklámtortából valamelyest csökkent az előző évhez képest, és a hirdetések számát tekintve a tavalyelőtt még vezető reklámozó, a Lego az idén a harmadik helyre csúszott vissza.

Annak ellenére, hogy a lakosság egyre idősödik, az érettebb korosztályt a reklámoknak kevesebb mint egy százaléka célozta meg tavaly. Mivel a kutatások szerint a háztartásokban a fogyasztói döntések többségét hagyományosan a nők hozzák meg, nem meglepő, hogy a reklámok nagyobbrészt őket szólítják meg (78,4 százalék). A reklámozók előszeretettel kérnek fel hírességéket a márkáik népszerűsítésére. A kutatás további érdekessége, hogy a korábbi évekhez hasonlóan ismét az ezer és tízezer forint közötti ráfordítást igénylő cikkek reklámjai kerültek túlsúlyba (44,8 százalék).

A hatóság 2024-ben vezette be a reklámok elemzésénél annak a szempontnak a vizsgálatát, hogy mennyire hangsúlyozza egy hirdetés egy adott termék vagy szolgáltatás külföldi eredetét. Tavaly az első ízben adásba szerkesztett reklámszpotok között a termék külföldi eredetét kiemelő hirdetések aránya 3,7 százalékot tett ki. A reklámozók mögött álló országok közül kiemelkedett Dánia (56-féle szpot) a skandináv életérzés említésével, főként a Jysk és a Lego reklámjai révén.

Véleményvezér

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök 

Minden idők leggyengébb köztársasági elnöke címre pályázik Sulyok Tamás.
Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos

Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos 

Egyre nő a kapzsiság az oligarcháink világában.
Újabb orbáni illúzió ment füstbe

Újabb orbáni illúzió ment füstbe 

Az orosz békeszándék csak időhúzás.
Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo