A bécsi, frankfurti, müncheni és milánói rendezvénysorozat kiemelkedő eredményeinek köszönhetően folytatódik a HunSider program. Hazánk üzleti környezetét autentikus forrásokból bemutatni kívánó kezdeményezés a kormányzati és az üzleti szféra együttes sikerét jelzi, és elsősorban praktikus, naprakész információval látta el az osztrák, német és olasz üzletembereket. Ebben az évben további hat európai nagyvárosban tervezik a HunSider program népszerűsítését, míg a 2006-os elképzelések között már a tengerentúl is szerepel.
A Miniszterelnöki Hivatal és az ITD Hungary támogatásával a McCann Erickson Reklámügynökség, valamint a magyar gazdasági élet szereplői szerves közreműködésével létrehozott HunSider program az állam- és a magánszféra példamutató - ma még fehérholló gyakoriságú - együttműködése a hazai gyakorlatban. A HunSider nevet viselő kezdeményezést kifejezetten az 50-250 főt foglalkoztató, 10-50 millió euró éves árbevételű európai középvállalkozások számára dolgozták ki, melyek komoly üzleti partnerei lehetnek magyar cégeknek. Hiszen a Magyarországon működő vállalatok új, proaktív üzletfejlesztési lehetőségeket keresnek szinte minden ágazatban.
Az egynapos rendezvények keretében elismert hazai vállalatok vezetői tartottak fókuszált előadásokat négy uniós ország nagyvárosában, Bécsben, Frankfurtban, Münchenben, Milánóban. Szaktudásukkal, tapasztalatukkal jelentős mértékben hozzájárultak az európai körút sikeréhez.
Hazánk EU csatlakozását követően jelentősen megnőtt az uniós középvállalatok érdeklődése Magyarország iránt. A külföldi tőkebefektetésekért fokozódik a verseny a környező országok között, ezért a HunSider program egyik legfontosabb célja, hogy megóvja Magyarország központi regionális koordinációs szerepét. A kezdeményezés számos előnyt és lehetőséget nyújt országunknak, az uniós középvállalatoknak és nem utolsó sorban az előadó vállalatoknak is. Magyarországnak növekvő külföldi tőkebefektetést, új munkahelyeket ígér, míg az uniós középvállalatok költséghatékonyan mérhetik fel piacunkat, praktikus információkat és tanácsokat szerezhetnek, nem utolsó sorban pedig potenciális ügyfélkörükkel teremthetnek kapcsolatot. Az előadók által képviselt vállalatok kapcsolati tőkéje is gyarapodhat, értékes tapasztalatokat szerezhetnek, valamint pr és marketing megjelenéseket generálhatnak.
"A HunSider programban résztvevő állami és magánvállalatok együttműködése számos előnyt jelent hazánknak: új munkahelyek teremtését, működőtőke bevonását továbbá a magyar partnervállalatok személyesen is találkozhatnak a leendő befektetőkkel. Ez egy olyan kezdeményezés, melyben minden résztvevő fél csak nyerhet: információt, tapasztalatot és szaktudást cserélhet díjmentes, strukturált és számukra fontos témákban" - összegezte a HunSider program igazgatója Csizmadia Csaba. "Az előzetes várakozásokat jelentősen meghaladó részvétellel, aktivitással találkoztunk. Az eddigi rendezvények során helyszínenként átlagosan 70-80 vállalat képviselője vett részt, és a konferencia előadásokkal párhuzamosan számos konzultációs megbeszélés is zajlott a helyi vállalatok és a magyar résztvevők között. A program során nyilvánvalóvá vált, hogy további információcserére van szükség. Az érintett külföldi cégek közel sem rendelkeznek elegendő információval a magyarországi lehetőségek terén. Ezzel párhuzamosan a jelenleginél sokkal több helyi igényismeretre van szükségük a hazai partnereknek is. Mindemellett már több pozitív megkeresés érkezett a HunSider programban résztvevő vállalatok, valamint az ITD Hungary felé"- fogalmazott dr. Serényi János, a McCann Erickson ügyvezető igazgatója, akiarra külön hangsúlyt helyeztet, hogy a HunSider-előadásokat minden esetben az adott ország piacain tevékenykedő vállalatokat érdeklő információval egészítsék ki. "Az üzletemberek olyan konkrét csomagokat kaptak, melyekben a legfrissebb számok, árak tükrében össze tudták hasonlítani saját lehetőségeiket a magyarországi realitásokkal. Ráadásul rendkívül idő- és költséghatékonyan gyűjthették be azon cégvezetők elérhetőségeit, akik óriási segítséget nyújthatnak magyarországi üzletük beindításához, kiterjesztéséhez."
A nagy sikerre való tekintettel a rendezvénysorozat 2005 őszén folytatódik. Októberben Koppenhágába, Hamburgba, Londonba és Dublinba látogat el a HunSider, míg novemberben Marseille és Párizs az úti cél. A szervezők tervei között szerepel, hogy a HunSidert tengerentúlon is népszerűsítik. Reményeik szerint 2006-ban már Japánba, Kínába és az Egyesült Államokba is eljutnak.