MÁV-fejlesztés uniós pénzből

A kohéziós nemzeti stratégia és egy kormányhatározat alapján elkészült a vasúttársaság fővonali korszerűsítési programjának terve. A beruházások átadását követően a nagyvárosok között a vonatok akár 160 km/óra sebességgel is közlekedhetnek.

A MÁV Rt. közlekedési fejlesztési programjában prioritást kapott a Budapest elővárosi, majd a régióközponti, megyeszékhelyi elővárosi közlekedés fejlesztése.

Emellett párhuzamosan folyik a fővonali vasúthálózat fejlesztése, illetve a hosszú távú tervezése, amely Európai Uniós források bevonásával történik. A fejlesztéseket az Európai Unió előreláthatóan mintegy 100 milliárd forintos támogatásával valósítjuk meg. Jelenleg ISPA támogatásból zajlik a Vecsés - Szolnok vonalszakasz felújítása: megtörténik Vecsés, Üllő, Monor, Pilis, Ceglédbercel-Cserő, Cegléd, Abony állomások átépítése, minden állomáson új gyalogos aluljáró, széles peronok építése.

Megkezdődik az Albertirsa - Szolnok vonalszakasz átépítése 150 km/óra feletti sebességre, valamint a Vecsés - Albertirsa szakasz felújítása. Ugyancsak folyamatban van a Budapest - Hegyeshalom vasútvonal átépítése. Zajlik a Szajol - Mezőtúr és Békéscsaba - Lökösháza vonalszakaszok felújítása: Szajol - Mezőtúr között a hiányzó 2. vágány kiépítése, a vonalszakasz átépítése, Szajol és Tiszatenyő állomás biztosítóberendezés cseréje. Békéscsaba - Lökösháza között a pálya és felsővezeték egyaránt megújul.  A Kohéziós Alap Támogatásából kezdődik meg a Gyoma - Békéscsaba és a Budapest- Ferencváros - Vecsés vonalszakasz felújítása: Budapest-Ferencváros - Vecsés között a pálya, biztosítóberendezés és felsővezeték felújítása, Pestszentlőrinc állomáson új biztosítóberendezés telepítése, Megvalósul Mezőtúr - Gyoma között a hiányzó 2. vágány kiépítése, mindkét vágány átépítése magasabb sebességre. Gyoma - Békéscsaba között kisebb felújítási munkák kezdődnek. Megvalósul Békéscsaba állomás átépítése, gyalogos aluljáróval, széles peronok építésével. Jelenleg a tervezési munka zajlik a Budapest- Székesfehérvár vonalszakasz, valamint a Szajol - Záhony vonalszakasz átépítésének előkészítésére. Mindkét projekt várhatóan szintén a Kohéziós Alap támogatásból valósul meg.

ISPA forrásból rekonstruálja a vasúttársaság a Budapest - Győr - Hegyeshalom, a Zalalövő - Zalaegerszeg - Boba, a Budapest - Cegléd - Szolnok vonalakat. A Szolnok - Békéscsaba - Lökösháza, a            Budapest - Székesfehérvár - Boba, a Szolnok - Debrecen -  Nyíregyháza, a            Budapest - Dombóvár - Gyékényes, a Budapest - Hatvan - Nyíregyháza - Záhony vonalak felújítása a Kohéziós Alapból valósul meg. A MÁV Rt. kiemelt vasútfejlesztéseink színtere a páneurópai korridorok és a TINA hálózat magyarországi vonalszakaszai. Ezek a vonalak számottevő nemzetközi és hazai áru és személyforgalmat bonyolítanak le. A MÁV Rt. ennek megfelelően EIB forrásból végzi el az alábbi vasútvonalak felújítását:            Budapest - Újszász - Szolnok, Cegléd - Szeged, Érd és Székesfehérvár állomások átépítése, Győr - Pápa - Celldömölk,            Budapest - Esztergom,            Budapest - Lajosmizse.

A MÁV Rt. folyamatosan kapcsolja be a megyeszékhelyeket az InterCity-közlekedésbe. Miskolc és Nyíregyháza után 2004 decemberétől Pécs - Budapest és Budapest - Pécs viszonylatban is közlekedik InterCity Rapid járat, amely csak Budapesten és Pécsett áll meg.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo