-Van házi feladat kisfiam?
-Nincs semmi anyu, csak most kezdődött a suli.
-És matekból, vagy történelemből?
-Ja, azokból van valami, de nem sok...
Ismerős beszélgetés? Hajlamosak vagyunk hosszabb ideig elhinni, hogy az iskola első néhány napja, hete csak olyan "bemelegítő" a gyerekeknek, nincs házi feladat, nem is írnak dolgozatot, és így tovább, holott ez manapság közel sincs így." - tájékoztatott Tóth Béla, a Diáktanító.hu vezetője. Régebben valóban ez volt a tapasztalható, de a mai tanrend mellett a pedagógusok nem tehetik meg mindezt, gyakorlatilag az első órán már dinamikus tempóban szükséges haladni, ha tartani szeretnék az előírtakat.
"Ha ilyenkor már az elején nem figyelünk oda, milyen osztályzatokat kap gyermekünk, komolyabb gondok is adódhatnak" - folytatta a Diáktanító.hu vezetője - "Nem szabad félvállról venni az első rossz jegyeket, azzal a gondolattal, hogy úgyis kijavítja majd a gyermek, ugyanis minden ilyen becsúszott rossz minősítés valaminek a jele. Lehet, hogy már nem annyira világos a nebulónak a tananyag, mint az előző tanévben volt, és többször kell odaülni mellé átnézni a házi feladatit, gyakorolni a fizika példákat, vagy éppen segíteni megérteni, hogy kell egy verset elemezni."
Az időben felismert problémák esetében könnyebb tartós megoldást találni. Ha nincs idő vagy energia a szülőben, hogy még többet foglalkozzon a gyermekkel, úgy érdemes Diáktanítót fogadnia. A felsőoktatásban tanuló és egyben Diáktanítóként dolgozó diákok érdemben és egyre nagyobb számban állnak rendelkezésre, hogy az általunk igényelt mennyiségben és tantárgyakban nyújtsanak segítséget.
"A tapasztalataink alapján azon gyermekek, akiket már így a tanév elején is Diáktanító oktat heti egy-két alkalommal, jóval könnyebben birkóznak meg a későbbi nehezebb feladatokkal. Érdemes segítséget kérni, és nem elhitetni magunkkal, hogy egy-egy rosszabb érdemjegy nem a véletlen műve." - állítja a Diáktanító.hu ügyvezetője.