Az ember már azt gondolhatta, hogy az Orbán-Gyurcsány tandemnek egy olyan atombiztos rendszert sikerült kiépítenie, amely csak kihalásos alapon érhet véget. A társadalom legalsó rétegeibe is leszivárgó törzsi viszály mérge, gyakorlatilag minden változtatásra irányuló kezdeményezést csírájában legyilkolt. Aztán történt valami, igazából megmagyarázhatatlan eseménysorozat és az atombunker falain repedések mutatkoznak. A vészhelyzet nagyságát jól mutatja, hogy a kormányzati propaganda költések az égbe ugrottak. A csóró kis Magyarország politikai hirdetései csak az első három és fél hónapban sok esetben meghaladták a gazdasági nagyhatalmak büdzséjét a Lakmusz adatai szerint.
Összességében a 2024. január 1. és április 15. közötti időszakban a legnagyobb összeggel megtámogatott 10 Google-hirdetés közül négy volt a CÖF hirdetése. 156 ezer eurót (61,5 millió forintot) költöttek el az év eleje óta, amivel a negyedik legnagyobb politikai hirdetők lettek az Európai Unióban.
Magyar Péter adatai szerint a status quo fenntartása gigászi propaganda kiadásokat jelent az adófizetőknek.
A kormány az utóbbi öt évben 1309 milliárd forintot költött propagandára.
A kormányzat példátlan puccparádéja ellenére a Závecz közvélemény-kutató mérései szerint több mint tíz százalékot zuhant a Fidesz támogatottsága a biztos pártválasztók körében az év eleje óta. A politikai hangulatváltozás legfőbb oka a kegyelmi botrány lehet, ami a megmaradt Fidesz-szavazók részvételi aktivitását is csökkentheti – olvasható a hvg.hu cikkében.