Klikkgenerátor volt a Gyurcsány-beszéd

Minden korcsoportból lényegesen többen jártak internetes hírportálokon és egyes napokon kétszer annyi oldalt töltöttek le a 2006. szeptember 17-én nyilvánosságra került kormányfői beszéd után, mint egy héttel korábban - derül ki a Szonda Ipsos és a Gemius Hungary közös weblátogatottságot mérő rendszerének adataiból.

A felérés azt vizsgálta, hogyan reagáltak az egyes internetező csoportok Gyurcsány Ferenc miniszterelnök 2006. szeptember 17-én napvilágot látott balatonőszödi beszédének nyilvánosságra kerülésére és az azt követő eseményekre. Az elemzés az interneten található magyar híroldalak szeptember 17-ét követő látogatottságát követte nyomon a különböző felhasználói csoportokban. Az eredmények azt mutatják, hogy hány százalékkal nőtt a portálok látogatottsága, illetve mennyivel több oldalt töltöttek le a netezők az adott weboldalakon az eseményeket megelőző hét nap eredményeihez képest.

Az MTV-s este után csúcs

A beszéd nyilvánosságra kerülésének napján már 38%-kal többen keresték fel a vizsgálatban résztvevő 23 hírportál valamelyikét, mint egy héttel korábban. A vizsgált oldalakra látogatók száma hétfőn már kétharmadával nőtt, kedden pedig az előző hét hasonló napjához képest több mint két és félszer annyi webező járt a 23 oldal közül legalább az egyiken.

Az internethasználók körében a látogatószám növekedése szeptember 19-én volt a legmagasabb, feltételezhető, hogy a Magyar Televízió székházát érintő 18-ai események fokozták tovább az internetezők érdeklődését. Az összes netezőhöz képest kiemelkedően nőtt a hírportálokat felkereső tanulók és diákok száma, akik közül majdnem két és félszer annyian látogatták a hírcentrumokat, mint egy héttel korábban, de a budapestiek, a magas státuszúak és a női internet-használók közül is több mint kétszeresére nőtt a híroldalakra látogatók száma.

Átlagnál mélyebben

Hasonlóan kiugró növekedést mutat az oldalletöltési statisztika, amely arra világít rá, hogy milyen mértékben nőtt a letöltött oldalak száma a felkeresett webhelyeken. Ennek változása azonban nincs feltétlenül összefüggésben a látogatószám növekedésével. A statisztikák szerint a diákok a vizsgált híroldalakat eleve kisebb arányban látogatják, s a vizsgált időszakban elsősorban portállátogatásuk nőtt kiemelkedően.

Azokban a célcsoportokban viszont, amelyekben már amúgy is magas a hírportálokat látogatók aránya, nem a látogatószám nőtt drasztikusan, hanem az érdeklődés megnövekedésével a netezők többször látogattak el ezekre az oldalakra, több cikket olvastak el, részletesebben tájékozódtak.

A vizsgálat során a Szonda Ipsos és a Gemius Hungary 23 olyan weboldal látogatottságát vizsgálta, amelyek politikai híreket is közölnek oldalukon. Az elemzésben csak olyan portálok szerepelnek, amelyek részt vesznek a gemius/Ipsos Audience vizsgálatban.

Véleményvezér

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban 

80 felett már nincs sok esélyünk.
A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben

A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben 

A francia elnök keményen beszólt az európai gazdaságpolitikának.
Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága

Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága 

A kormány tavalyi, többször módosított hiánycélja sem teljesült.
Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják 

Lassan mulatságba fullad a magyar elit kommunikációs vergődése.
Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben

Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben 

Nem álom, valóság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo