Klikkgenerátor volt a Gyurcsány-beszéd

Minden korcsoportból lényegesen többen jártak internetes hírportálokon és egyes napokon kétszer annyi oldalt töltöttek le a 2006. szeptember 17-én nyilvánosságra került kormányfői beszéd után, mint egy héttel korábban - derül ki a Szonda Ipsos és a Gemius Hungary közös weblátogatottságot mérő rendszerének adataiból.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A felérés azt vizsgálta, hogyan reagáltak az egyes internetező csoportok Gyurcsány Ferenc miniszterelnök 2006. szeptember 17-én napvilágot látott balatonőszödi beszédének nyilvánosságra kerülésére és az azt követő eseményekre. Az elemzés az interneten található magyar híroldalak szeptember 17-ét követő látogatottságát követte nyomon a különböző felhasználói csoportokban. Az eredmények azt mutatják, hogy hány százalékkal nőtt a portálok látogatottsága, illetve mennyivel több oldalt töltöttek le a netezők az adott weboldalakon az eseményeket megelőző hét nap eredményeihez képest.

Az MTV-s este után csúcs

A beszéd nyilvánosságra kerülésének napján már 38%-kal többen keresték fel a vizsgálatban résztvevő 23 hírportál valamelyikét, mint egy héttel korábban. A vizsgált oldalakra látogatók száma hétfőn már kétharmadával nőtt, kedden pedig az előző hét hasonló napjához képest több mint két és félszer annyi webező járt a 23 oldal közül legalább az egyiken.

Az internethasználók körében a látogatószám növekedése szeptember 19-én volt a legmagasabb, feltételezhető, hogy a Magyar Televízió székházát érintő 18-ai események fokozták tovább az internetezők érdeklődését. Az összes netezőhöz képest kiemelkedően nőtt a hírportálokat felkereső tanulók és diákok száma, akik közül majdnem két és félszer annyian látogatták a hírcentrumokat, mint egy héttel korábban, de a budapestiek, a magas státuszúak és a női internet-használók közül is több mint kétszeresére nőtt a híroldalakra látogatók száma.

Átlagnál mélyebben

Hasonlóan kiugró növekedést mutat az oldalletöltési statisztika, amely arra világít rá, hogy milyen mértékben nőtt a letöltött oldalak száma a felkeresett webhelyeken. Ennek változása azonban nincs feltétlenül összefüggésben a látogatószám növekedésével. A statisztikák szerint a diákok a vizsgált híroldalakat eleve kisebb arányban látogatják, s a vizsgált időszakban elsősorban portállátogatásuk nőtt kiemelkedően.

Azokban a célcsoportokban viszont, amelyekben már amúgy is magas a hírportálokat látogatók aránya, nem a látogatószám nőtt drasztikusan, hanem az érdeklődés megnövekedésével a netezők többször látogattak el ezekre az oldalakra, több cikket olvastak el, részletesebben tájékozódtak.

A vizsgálat során a Szonda Ipsos és a Gemius Hungary 23 olyan weboldal látogatottságát vizsgálta, amelyek politikai híreket is közölnek oldalukon. Az elemzésben csak olyan portálok szerepelnek, amelyek részt vesznek a gemius/Ipsos Audience vizsgálatban.

Véleményvezér

Trump eladósítja Amerikát, de nem lesz olcsó

Trump eladósítja Amerikát, de nem lesz olcsó 

Az eladósodás rögös út, már sok ország megtapasztalhatta.
Magyar Péter szerint az ukrán kémsztori egy fideszes belső leszámolás kelléke

Magyar Péter szerint az ukrán kémsztori egy fideszes belső leszámolás kelléke 

Hirtelen felébredt a magyar kémelhárítás, legalábbis ha ukránokról van szó.
Orbán Viktor barátjára pórázt tesznek

Orbán Viktor barátjára pórázt tesznek 

Szegény patriótákat már Csehországban is üldözik.
A Harcosok Klubja regény szerzője ukrán származású, vállaltan meleg és LMBTQ szimpatizáns

A Harcosok Klubja regény szerzője ukrán származású, vállaltan meleg és LMBTQ szimpatizáns 

Nem olcsó mulatság az adófizetőknek a Harcosok Klubja.
Elsöprő többség támogatja Magyarország uniós tagságát

Elsöprő többség támogatja Magyarország uniós tagságát 

A putyinista Orbán Viktor hatalmas kisebbségben van az uniós tagság kérdését illetően.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo