Jövő tavasszal már akár egy szelfivel is fizethetünk

A Mastercard bejelentette, hogy 2019 áprilisától Magyarországon is elérhetővé teszi a vásárlók számára a biometrikus, így többek között az arcfelismeréssel vagy ujjlenyomattal történő hitelesítést.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Okoseszközeinken a hagyományos funkciókon kívül egyre gyakrabban használjuk a biometrikus megoldásokat is. Az Európai Unió PSD2 irányelve és az úgynevezett erős ügyfél-hitelesítés pedig lehetővé teszi, hogy Mastercardos vásárlásainkat is biometrikus úton hitelesítsük.

Az Oxfordi Egyetem és a Mastercard közös kutatása rámutatott, hogy a vásárlók túlnyomó többsége (93 százaléka) részesíti előnyben a biometrikus fizetést a hagyományos, PIN-kódos megoldással szemben. E mellett a banki szakemberek is szívesen fogadnák el ezeket a megoldásokat, a megkérdezettek 92 százaléka volt nyitott az ilyen jellegű szolgáltatásra. Ráadásul a bankok szerint sokkal valószínűbb, hogy egy vásárló befejezi a vásárlást, amikor biometrikus hitelesítést használ. A hagyományos megoldásokkal szemben (SMS-ben küldött egyszeri jelszó) a biometrikus hitelesítés 70 százalékkal csökkenti annak valószínűségét, hogy a vásárló megszakítja a fizetési folyamatot.

“A biometrikus technológia tökéletesen alkalmazkodik a fogyasztók elvárásaihoz, akik az egyre inkább digitálissá váló életformájukhoz a jövő fizetési megoldásait keresik. Ez a kereskedők és a bankok javát is szolgálja, hiszen így egyre jobb és biztonságosabb vásárlási élményt tudnak nyújtani. Piacvezető szerepünk is jól bizonyítja, hogy képesek vagyunk folyamatosan megfelelni a fogyasztók változó elvárásainak” – mondta Javier Perez, a Mastercard Europe elnöke.

Mostantól kisebb a kárunk, ha ellopták a bankkártyánkat
Az új pénzforgalmi szabályozás több esetben kedveznek a bankkártya-tulajdonosoknak is. A korábbi 45 ezer forint helyett 15 ezer forintra csökken az a kárösszeg, amelyet az ügyfélnek kell állnia abban az esetben, ha ellopták a bankkártyáját.
A már meglévő online hitelesítési megoldások könnyen elriaszthatják a vásárlót, ha túl sok időt vesznek igénybe vagy túl bonyolultak. Az egyik megoldás erre a problémára, ha a fogyasztónak nem arra kell támaszkodnia, amit tud (jelszavakra, kódokra), hanem ami már eleve csak rá jellemző (biometrikus adatok, mint például az ujjlenyomat).

A Mastercard évek óta vezető szerepet tölt be a biometrikus fizetési technológia fejlesztésében, miközben szem előtt tartja a vásárlói élmény mellett az online és offline fizetések biztonságát is.

A Mastercard Identity Check a világ 37 országában elérhető hitelesítési megoldás, amely lehetővé teszi, hogy a felhasználók biometrikus adataikat, például az ujjlenyomatukat, íriszüket, vagy arcukat használják az online vásárlás vagy banki ügyintézés hitelesítése során. Ez a megoldás hihetetlenül felgyorsítja a digitális fizetési folyamatokat, javítja a biztonságot, zökkenőmentes fizetést tesz lehetővé, ezzel pedig lecsökkenti a vásárlások megszakításának arányát.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo