Itt egyre rosszabb lesz

A lakosság jelenlegi anyagi helyzetét, a jövőjét, várakozásait, az ország pénzügyi heylzetét összegző mutattók két éve folyamatosan romlanak. Azért kocsit vennének.

Az 1996 óta a Corvinus Egyetem által koordinált Fogyasztói Bizalom Index (FBI) felmérésben a GfK Hungária Piackutató Intézet 2004 tavasza óta vesz részt. A komplex FBI - mely összegzi a háztartások tartós fogyasztás cikkek iránti vásárlási hajlandóságát, jelenlegi anyagi helyzetük megítélését az egy évvel korábbihoz viszonyítva, jövő évi pénzügyi helyzetükre vonatkozó várakozásokat, az ország következő 12 hónapban és elkövetkező 5 évben várható gazdasági helyzetének megítélését - csökkent a legutóbb, márciusban mért értékhez, de a tavaly és 2003-ban azonos időpontban mért adatokhoz képest is.

Az FBI-hez hasonló trendet mutat a Fogyasztói Várakozások Index (FVI): az FVI szintén csökkent mind a negyedévvel ezelőtti, mind a tavaly, illetve a 2003 júniusában mért értékekhez képest. Az FVI három komponense közül - melyek azt mutatják, hogyan ítélik meg a háztartások saját anyagi helyzetüket a következő 12 hónapban, hogyan látják az ország pénzügyi helyzetét a jövő évben és a következő öt évben - leginkább az ország gazdasági helyzetének megítélése romlott rövid- és hosszú távon egyaránt. Az FVI csökkenésének hátterében tehát elsősorban e két komponens romlása áll - a háztartások jövő évi pénzügyi helyzetükről a korábbi időszakokkal összevetve közel hasonlóan gondolkodnak.


forrás: GfK Vásárlói Bizalom Index 2003. június - 2005. június

#page#

A most közzétett GfK Jelentésből kitűnik, hogy a Vásárlási Hajlandóság Index (VHI) a másik két index-szel szemben ismét emelkedett és a valaha mért legmagasabb értéket érte el 1996 júniusa óta. A VHI emelkedése 2003 óta szinte töretlen. Az index összetevői közül a háztartások előző évihez viszonyított jelenlegi anyagi helyzetének megítélése számottevően romlott, így a vásárlási hajlandóság növekedése egyedül a tartós fogyasztási cikkek iránti - az egyre kedvezőbb vásárlási feltételek miatt - növekvő vásárlási hajlandóságnak köszönhető.

A felmérést a GfK Piackutató Intézet, Magyarország vezető piackutató vállalata végezte.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo