Inkább az édeset szeretjük

A hazai lakosság 46 százaléka csak ünnepi alkalmakkor, 24,7 százalékuk pedig soha nem jár étterembe. Ezen is szeretne változtatni a Magyar Turizmus Rt. most induló kampánya.

Magyarországon 9297, zömében kis és közép vállalkozói formában működő kereskedelmi vendéglátóhelyen 2005-ben 566 milliárd forint árbevételt regisztráltak, azaz átlagosan majdnem 61 millió forint jut egy étteremre. A forgalom nagy része viszont ma még a külföldi turisták fogyasztásából származik, hiszen a hazai lakosság 46 százalék a csak ünnepi alkalmakkor, 24,7 százalékuk pedig soha nem jár étterembe.

Ezen is szeretne változtatni a Magyar Turizmus Rt. most induló kampánya. "Nagy Ízutazás" elnevezéssel a bort és a gasztronómiát helyezi középpontba a belföldi turizmus élénkítésében a szaktárca. Mint Kolber István, regionális felzárkóztatásért felelős tárca nélküli miniszter a kampányindítón elmondta a tematikus év fő célja a régiók bemutatása gasztronómiájukon keresztül, a hazai lakosság viszonyának javítása a magyar konyhához és a belföldiek étterembe járási szokásainak újraélesztése.

Éttermek kedveltsége

A kampányt megalapozó kutatást (100 fős reprezentatív minta alapján) Galla Gábor, a Magyar Turizmus Rt. Vezérigazgatója ismertette. A felmérésből kiderül, hogy a gasztronómia nem jelenik meg karakterisztikusan az utazási motivációkban. Mindössze a megkérdezettek 2-4 százaléka tartja fontos szempontnak. A borhoz kapcsolódó események vonzóbbak, a válaszadók 15,5 százaléka vett részt borkóstolón, 15,4 százaléka pedig szüreti rendezvényen az elmúlt 12 hónapban. Az ételek népszerűségében, mind otthoni, mind éttermi fogyasztás esetén a hagyományosnak mondott magyar konyha (paprikás ételek) fogásai állnak az élen: mindössze a háztartások 2 százaléka nem fogyasztja a magyar konyha étkeit, illetve az étterembe járók 77,7 százaléka ezeket az ízeket keresi.

#page# 

A megkérdezettek 28,3 százaléka soha nem eszik hagyományos étteremben, viszont 44,2 százalékuk soha nem választ gyorséttermet. (Ebbe a körbe nem csupán a hamburger és pizza láncok, hanem a kínai, arab büfék és az önkiszolgáló éttermek tartoztak a felmérésben.) Az is kiderült a felmérésből, hogy az étterembe járás még mindig elsősorban alaklomhoz kötődő: 46 százalék családi ünnepet, 40,4 százalék baráti találkozót jelölt meg motivációként. Utazás és üdülés alatt csak az egyébként étterembe járók 36,8 százaléka, az összes megkérdezett 27,1 százaléka tér be egy-egy vendéglátóhelyre.

Vélemények a magyar borokról

A válaszadók 18,3 százaléka semmilyen szeszesitalt nem fogyaszt. A fogyasztók körében viszont - valószínűleg az ünnepi alkalmakhoz való kötődés miatt - a pezsgő vezeti a kedveltségi rangsort.

A megkérdezettek 67,5 százaléka különböző gyakorisággal, de fogyaszt bort, méghozzá elsősorban magyar bort. Elgondolkodtató ugyanakkor, hogy a megkérdezettek csupán 4-5 borvidéket tudtak felsorolni a 22-ből. Az ismertségi listát Tokaj vezeti, azt követi Eger és Badacsony.

A borfogyasztók több, mint fele az édes, illetve félédes borokat preferálja, a kimondottan száraz bort csak 16% kedveli. A megkérdezettek csupán 14 százaléka nyilatkozott úgy, hogy az alkalomhoz (ételhez) illően választja meg a bort.

A kampányhoz számos gasztronómiai és borászati esemény kapcsolódik, és 499 hazai éterem csatlakozott.

Véleményvezér

Magyar Péter nagy találatot vitt be a köztársasági elnöknek

Magyar Péter nagy találatot vitt be a köztársasági elnöknek 

A köztársasági elnök nyugodtan találkozhat politikusokkal, nem ez dönti el a függetlenségét.
Több mint 400 százalékos haszonnal árulják a kereskedők a szabolcsi almát

Több mint 400 százalékos haszonnal árulják a kereskedők a szabolcsi almát 

Nehéz a sorsa az almatermelőknek és a vásárlóknak, bezzeg a kereskedők.
Hadházy Ákos szerint öt és fél éve tehetetlenkedik az Ügyészség Orbán Viktor fogásza ügyében

Hadházy Ákos szerint öt és fél éve tehetetlenkedik az Ügyészség Orbán Viktor fogásza ügyében 

Iszonyúan keresik az igazságot az Ügyészségen, csak nem találják.
Rekordot döntött a külföldieknek kiadott magyarországi tartózkodási engedélyek száma

Rekordot döntött a külföldieknek kiadott magyarországi tartózkodási engedélyek száma 

Több tízezer ázsiai érkezett Magyarországra egyetlen év alatt.
Elképesztően nagy minimálbér-emelést terveznek

Elképesztően nagy minimálbér-emelést terveznek 

Jön az ezer euró feletti minimálbér.
Újabb fordulóponthoz érkezett az ukrajnai háború

Újabb fordulóponthoz érkezett az ukrajnai háború 

Egyre durvul a háború.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo