Inkább az édeset szeretjük

A hazai lakosság 46 százaléka csak ünnepi alkalmakkor, 24,7 százalékuk pedig soha nem jár étterembe. Ezen is szeretne változtatni a Magyar Turizmus Rt. most induló kampánya.

Magyarországon 9297, zömében kis és közép vállalkozói formában működő kereskedelmi vendéglátóhelyen 2005-ben 566 milliárd forint árbevételt regisztráltak, azaz átlagosan majdnem 61 millió forint jut egy étteremre. A forgalom nagy része viszont ma még a külföldi turisták fogyasztásából származik, hiszen a hazai lakosság 46 százalék a csak ünnepi alkalmakkor, 24,7 százalékuk pedig soha nem jár étterembe.

Ezen is szeretne változtatni a Magyar Turizmus Rt. most induló kampánya. "Nagy Ízutazás" elnevezéssel a bort és a gasztronómiát helyezi középpontba a belföldi turizmus élénkítésében a szaktárca. Mint Kolber István, regionális felzárkóztatásért felelős tárca nélküli miniszter a kampányindítón elmondta a tematikus év fő célja a régiók bemutatása gasztronómiájukon keresztül, a hazai lakosság viszonyának javítása a magyar konyhához és a belföldiek étterembe járási szokásainak újraélesztése.

Éttermek kedveltsége

A kampányt megalapozó kutatást (100 fős reprezentatív minta alapján) Galla Gábor, a Magyar Turizmus Rt. Vezérigazgatója ismertette. A felmérésből kiderül, hogy a gasztronómia nem jelenik meg karakterisztikusan az utazási motivációkban. Mindössze a megkérdezettek 2-4 százaléka tartja fontos szempontnak. A borhoz kapcsolódó események vonzóbbak, a válaszadók 15,5 százaléka vett részt borkóstolón, 15,4 százaléka pedig szüreti rendezvényen az elmúlt 12 hónapban. Az ételek népszerűségében, mind otthoni, mind éttermi fogyasztás esetén a hagyományosnak mondott magyar konyha (paprikás ételek) fogásai állnak az élen: mindössze a háztartások 2 százaléka nem fogyasztja a magyar konyha étkeit, illetve az étterembe járók 77,7 százaléka ezeket az ízeket keresi.

#page# 

A megkérdezettek 28,3 százaléka soha nem eszik hagyományos étteremben, viszont 44,2 százalékuk soha nem választ gyorséttermet. (Ebbe a körbe nem csupán a hamburger és pizza láncok, hanem a kínai, arab büfék és az önkiszolgáló éttermek tartoztak a felmérésben.) Az is kiderült a felmérésből, hogy az étterembe járás még mindig elsősorban alaklomhoz kötődő: 46 százalék családi ünnepet, 40,4 százalék baráti találkozót jelölt meg motivációként. Utazás és üdülés alatt csak az egyébként étterembe járók 36,8 százaléka, az összes megkérdezett 27,1 százaléka tér be egy-egy vendéglátóhelyre.

Vélemények a magyar borokról

A válaszadók 18,3 százaléka semmilyen szeszesitalt nem fogyaszt. A fogyasztók körében viszont - valószínűleg az ünnepi alkalmakhoz való kötődés miatt - a pezsgő vezeti a kedveltségi rangsort.

A megkérdezettek 67,5 százaléka különböző gyakorisággal, de fogyaszt bort, méghozzá elsősorban magyar bort. Elgondolkodtató ugyanakkor, hogy a megkérdezettek csupán 4-5 borvidéket tudtak felsorolni a 22-ből. Az ismertségi listát Tokaj vezeti, azt követi Eger és Badacsony.

A borfogyasztók több, mint fele az édes, illetve félédes borokat preferálja, a kimondottan száraz bort csak 16% kedveli. A megkérdezettek csupán 14 százaléka nyilatkozott úgy, hogy az alkalomhoz (ételhez) illően választja meg a bort.

A kampányhoz számos gasztronómiai és borászati esemény kapcsolódik, és 499 hazai éterem csatlakozott.

Véleményvezér

Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján

Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján 

Szépen gazdagodnak a NER vitézek.
Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek

Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek 

A lengyelek hírét sem hallották az ukrán maffiának.
Lábon lőtte magát Rogán kommunikációs stábja

Lábon lőtte magát Rogán kommunikációs stábja 

Okosabbak maradtak volna, ha csendben maradnak.
Kihalt vasútállomást talált Hadházy Ákos

Kihalt vasútállomást talált Hadházy Ákos 

Kísértetvasútállomás Csisztapusztán.
Az ukránok újra bevetették csodafegyverüket

Az ukránok újra bevetették csodafegyverüket 

Immár sehol nincsenek biztonságban az orosz katonák és hadi eszközök.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo