A BBC a MWC lefújásának kapcsán jobban is utánajárt annak, hogy vajon negatív vagy pozitív hatása van-e inkább a közösségi médiának a koronavírus elleni harcban.
A rendezvény az első komolyabb ütést akkor kapta, mikor az Ericsson, az LG, és több cég is jelezte, hogy nem fog elutazni Barcelonába, de a hét elején még úgy tűnhetett, hogy az MWC ennek ellenére is lezajlik majd.
Lee Riley, a kaliforniai egyetem epidomológiai szakembere a lap megkeresésére kiemelte, hogy alapvetően a koronavírusnál a hagyományos influenza is sok esetben veszélyesebb, viszont a bizonytalanság érthető módon félelmet kelt az emberekben. A professzor szerint ugyanakkor a közösségi médiának és az állandó, online elérhető hírek miatt a világ arra a szintre jutott, hogy ez a „rettegés” gyorsabban terjed, mint maga a vírus. Azzal, hogy a járvány híre ilyen gyorsan eljutott a világ minden szegletébe, a pontos háttérinformációk nélkül, az aggodalom tetőfokára hágott, és a szituáció túl lett reagálva.
A nagy nyertes a Samsung lett
Az, hogy mennyire beépült az elmúlt hetekben a vírustól való félelem a technológiai szektorba is, mi sem mutatja jobban, minthogy a Samsung (gondosan az MWC elé időzített) új modelleket felvonultató bemutatóján már testhőmérséklet-mérőkkel, arcmaszkokkal és kézfertőtlenítővel várták a látogatókat.
A dél-koreai vállalat azon döntése, hogy a szakma csúcsrendezvénye elé időzítse saját bemutatóját, utólag óriási győzelemnek bizonyult, hiszen a nagy rivális Huawei pont a lefújt Mobile World Congress keretében akarta lerántani a leplet a termékeiről, amelyek a Galaxy S20 és a Galaxy Z Flip riválisai lennének majd.
A Szilicíum-völgybe ment a WHO
A nemzetközi egészségügyi szervezet képviselője ellátogatott a techóriások fellegvárába, ahol egyebek mellett az álhírek szigorúbb moderálásáról is sikerült megállapodni, így például a Google lépéseket tett azért, hogy az olyan oldalakat, amelyek például a fokhagymában, a C-vitaminban vagy az alkoholban látják az ellenszert eltüntesse, és helyette ténylegesen megbízható információkat mutasson.
Az internet nem fog kimaradni
Az tehát egyértelműnek tűnik, hogy a koronavírus mind a techcégeken, mind a közösségi médián komoly nyomokat hagy. Míg több nagyvállalat termelése is egyre komolyabb bajban van a kínai ellátásláncok megakadása miatt, addig a közösségi oldalak pedig azon aggódhatnak, hogy hogyan fogják megállítani a félreinformáltak pánikját.
(BBC)