Hatmilliárd is elröppenhet nyári játékokra

Vásárlásonként átlagosan 6400 forint értékben kerül nyári játék a kosárba: a slágertermékek toplistáját a felfújható strandjátékok, homokozóeszközök és az Eb-sikereknek is köszönhetően a labdák vezetik a Regio Játék kutatása alapján. A gyermekeiket nyáron hasznosan lekötni szándékozó családok körében az okoseszközökkel szemben továbbra is a hagyományos játék a favorit.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Pixabay

Vásárlásonként átlagosan 6400 forintot költenek a szülők nyári játékokra és strandkellékekre a Regio Játék friss elemzése szerint. „A bolti vásárlás mellett egyre vonzóbb alternatíva az online beszerzés, ez esetben az átlagos kosárérték is magasabb, mintegy 7200 forint. Becslésünk alapján a nyári játékforgalom összességében elérheti a 6 milliárd forintot” – mondta Gyaraki Dávid, a cég marketingvezetője. A nyári szezon legjobban fogyó termékkategóriáit rangsoroló top 10-es lista első 6 helyezettje kültéri: a legjobban a felfújható strand- és homokozójátékok, valamint a labdák fogynak. A tavalyi hasonló időszakot is vizsgálva a szülők a rossz idő beköszöntével a gyerekeket kreatívan lekötő játékokhoz fordulnak, ekkor leggyakrabban társasok és kirakósok kerülnek a kosárba.

Inkább az anyukák maradnak otthon nyáron

A nyári hónapokban megugró játékvásárlás a gyermekek aktív lekötését is szolgálja, ilyenkor ugyanis a szülőkre hárul az egész napos gyermekfelügyelet. A cég a családosok nyári szokásait vizsgáló felmérése szerint leginkább az anyukákra: 4 családból 3-nál ők vigyáznak a gyerekre, a fordított helyzet igen ritka. 100 férfiből csak minden 4. vállalja az otthon tartózkodást, míg a családok közel negyedében ezt apa és anya közel azonos arányban elosztva oldja meg. Ha nincs kire hagyni a gyereket, akkor a nagyszülő a favorit, 10 családból 9 hagyatkozik a nagymamára és nagypapára. A második legnépszerűbb alternatíva a nyári tábor, ezt a szülők kétharmada veti be, hogy saját magára és/vagy munkájára is legyen ideje. „A szülők kétharmada maximum 1 hétig táboroztatja gyermekét a nyáron, 7 napért a többség 20-40 ezer forint közötti összeget hajlandó fizetni” – tette hozzá Gyaraki Dávid.

Okoseszköz csak vészhelyzetben?

A gyermekes családok szinte kihagyhatatlan programja a közös nyaralás, négy családból három biztos, hogy utazik idén, jellemzően belföldre. Akik nem indulnak el, ott többségében még 3 év alatti pici van a családban. A kutatás szerint a bőröndből szinte soha nem marad ki a gyógyszer és az utazáskor, illetve nyaraláskor a gyermeket lekötő játék, többnyire strandkellék. „Miközben az Eb-sikereknek is köszönhetően a legtöbb esetben a családokkal utazik egy labda, az okoseszközök használata már erősen megosztó” – mondja Gyaraki Dávid. A megkérdezettek egynegyede egyáltalán nem ad tabletet vagy okostelefont 14 év alatti gyermeke kezébe, közel 40 százalékuk valamilyen szabály szerint már engedélyezi a használatot, míg a maradék 40 százalék csak kritikus helyzetekben – például nyaralás és utazás alkalmával – bólint rá.

Még mindig lehet szakítani az EB-n
Tombol a fociláz Magyarországon és nem csak a szórakozóhelyeken: ebben az időszakban jelentősen emelkedik bizonyos fogyasztási cikkek forgalma, mint a sör, vagy a chips, de ilyenkor kelendőek a tévék és más szórakoztató elektronikai eszközök is. Nem csoda, hogy sok cég marketingkampánnyal „rászervez” a Foci-EB-re. Aki még nem tette annak sincs még késő, ha más nem, hamarosan jön az Olimpia.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo