Az idei év második negyedévében 2005 második negyedévében a GKI - T-Mobile e-Pénzügyi Index értéke, amely a pénzügyi szektor internettel kapcsolatos várakozásait méri, 10,1 pont volt a -100 és a +100-as skálán, ami az ebben a szektorban megszokott enyhe optimizmust tükrözi.
Június 30-án 604 ezer lakossági és 96 ezer vállalati ügyfél rendelkezett internetbanki szolgáltatások igénybevételére vonatkozó szerződéssel a hazai hitelintézeteknél, azaz a lakossági internetbanking ügyfelek száma az elmúlt egy évben 53, míg a vállalati internetbanking ügyfeleké 58 százalékkal emelkedett. Az év végéig várhatóan 700 ezerre nő a lakossági ügyfelek száma, míg a vállalatok közül 105 ezret is meghaladhatja az internetbanki szerződéssel rendelekezők száma.
A bankok várakozásai alapján az internetes bankszolgáltatások közül továbbra is az internetes átutalások aránya növekszik majd a legnagyobb mértékben mind a lakossági, mind a vállalati ügyfelek között. A második, illetve harmadik helyre a számlainformációk lekérdezése, illetve a mobilegyenleg feltöltése került. A részvények vételén/eladásán és a hiteligénylésen kívül a többi online banki szolgáltatás (befektetési termékek, csoportos beszedési megbízás) tekintetében is növekedésre számítanak a válaszoló hitelintézetek.
Az e-Pénzügyi Index, mely a bankok és a biztosítótársaságok internettel kapcsolatos várakozásait tükrözi, tovább csökkent és a 10,1-es értéket vette fel. Az előző negyedévvel szembeni csökkenés a biztosítók szinte minden területen tapasztalható visszafogottabb véleményének tudható be, míg a bankok általában optimistábban nyilatkoznak.