Legalább 300-400 milliárd forint mai árakon az az autópálya-építési költség, amelynek legkevesebb tíz százalékát megkaphatja az ország. Történhet ez annak a 385 igen szavazatnak az eredményeképp, amelyet az Európai Parlamentben egyelőre még megfigyelői joggal tevékenykedő magyar képviselők elértek lobbyzásukkal, rábeszélésükkel. Csillag István gazdasági miniszter az 5C észak-déli folyosó Magyarországon való átevezetését elérő brüsszeli magyar akcióról adott értékelésében azt is elmondta, hogy a 240 kilométeres, részben már előkészített beruházás immáron szerves része lehet az Európai Unió autópálya-építési programjának. Eredetileg a lengyelországi Gdanszk városától indított sztráda a szlovákiai Zsolnáig vezetett volna, onnan pedig Pozsonyig. Gurmai Zita szocialista országgyűlési képviselő – a Baranya megyei Közgyűlés elnökének szakmai támogatása alapján – indította el Brüsszelben azt a programot, hogy az EU-s honatyák adjanak be és fogadjanak el módosítást az eredeti autópálya-építési és finanszírozási projekt kiegészítésére. Azaz – adta hírül a Piac&Profit Online Újságja március 12-én – a nyomvonal folytatódjék tovább dél felé, elérve és átlépve a magyar határt, s csatlakozva a mai 6-os főközlekedési országúthoz, Pécs alatt pedig a már ugyancsak épülő boszniai és horvátországi autópályákhoz. Így öt országot kiszolgálva az Adriai tengerig lehetne sztrádán közlekedni.
A március 16-i tájékoztatón Csillag István miniszter – a képviselő asszony társaságában – további részleteket is ismertetett a várható beruházásról. A már Magyarországon is készülő, úgynevezett „kohéziós alap stratégia” is finanszírozni fogja az autópálya építését, az uniós pénzekből végül is annyi támogatás folyhat be erre a célra, hogy a honi büdzsének akár csak a 15 százaléknyi forrást kell majd állnia. Minderre a 2007-től induló EU-s pénzügyi periódus adná meg a lehetőséget, amennyiben még a jelenlegi ír elnökség időszakában megerősíti az Európai Parlament a Burmai Zitáék által elért módosítást. Az 5C észak-déli, immáron módosított nyomvonalú projekt felgyorsíthatja az M6-os autópályává bővítési munkálatait. Mire Parassapusztától a 2-es út sztrádásítása megvalósul, addigra az M0 keleti szektora is befejeződik, azaz a magyar főváros közelében már csatlakozhatnak az autók a körgyűrűre. Az öt ország autópályával való összekapcsolásának az is a hozadéka lehet, hogy a dél-kelet-szovákiai eléggé elmaradott térségek tényleges fejlődésnek indulhatnak, illetve a Zsolnán megvalósuló gépkocsi-összeszerelő üzem munkaerő-ellátása is jobb feltételek között valósulhat meg.
Gdanszk-Zsolna-Parassapuszta-Pécs-Adria
Legalább 30 milliárd forintot „lobbyztak össze” a magyar képviselők Brüsszelben. Elérték, hogy az észak-déli folyosó – a Gdanszkból Zsolnáig, illetve Pozsonyig tervezett autópálya – tovább vezessen Magyarországon át egészen az Adriáig. A magyar gazdasági miniszter szerint felgyorsulhat a mai 6-os út sztrádásítása, illetve mire Parassapusztától a főváros határáig autópályává bővítik a 2-es utat, addigra a körgyűrű keleti szektora is elkészül.
Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!
Vegyen részt és kérdezzen Ön is!
2024. november 28. 15:30
Véleményvezér
Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten
A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt
A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben
Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről
Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben
Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát
Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.