Gdanszk-Zsolna-Parassapuszta-Pécs-Adria

Legalább 30 milliárd forintot „lobbyztak össze” a magyar képviselők Brüsszelben. Elérték, hogy az észak-déli folyosó – a Gdanszkból Zsolnáig, illetve Pozsonyig tervezett autópálya – tovább vezessen Magyarországon át egészen az Adriáig. A magyar gazdasági miniszter szerint felgyorsulhat a mai 6-os út sztrádásítása, illetve mire Parassapusztától a főváros határáig autópályává bővítik a 2-es utat, addigra a körgyűrű keleti szektora is elkészül.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Legalább 300-400 milliárd forint mai árakon az az autópálya-építési költség, amelynek legkevesebb tíz százalékát megkaphatja az ország. Történhet ez annak a 385 igen szavazatnak az eredményeképp, amelyet az Európai Parlamentben egyelőre még megfigyelői joggal tevékenykedő magyar képviselők elértek lobbyzásukkal, rábeszélésükkel. Csillag István gazdasági miniszter az 5C észak-déli folyosó Magyarországon való átevezetését elérő brüsszeli magyar akcióról adott értékelésében azt is elmondta, hogy a 240 kilométeres, részben már előkészített beruházás immáron szerves része lehet az Európai Unió autópálya-építési programjának. Eredetileg a lengyelországi Gdanszk városától indított sztráda a szlovákiai Zsolnáig vezetett volna, onnan pedig Pozsonyig. Gurmai Zita szocialista országgyűlési képviselő – a Baranya megyei Közgyűlés elnökének szakmai támogatása alapján – indította el Brüsszelben azt a programot, hogy az EU-s honatyák adjanak be és fogadjanak el módosítást az eredeti autópálya-építési és finanszírozási projekt kiegészítésére. Azaz – adta hírül a Piac&Profit Online Újságja március 12-én – a nyomvonal folytatódjék tovább dél felé, elérve és átlépve a magyar határt, s csatlakozva a mai 6-os főközlekedési országúthoz, Pécs alatt pedig a már ugyancsak épülő boszniai és horvátországi autópályákhoz. Így öt országot kiszolgálva az Adriai tengerig lehetne sztrádán közlekedni.

A március 16-i tájékoztatón Csillag István miniszter – a képviselő asszony társaságában – további részleteket is ismertetett a várható beruházásról. A már Magyarországon is készülő, úgynevezett „kohéziós alap stratégia” is finanszírozni fogja az autópálya építését, az uniós pénzekből végül is annyi támogatás folyhat be erre a célra, hogy a honi büdzsének akár csak a 15 százaléknyi forrást kell majd állnia. Minderre a 2007-től induló EU-s pénzügyi periódus adná meg a lehetőséget, amennyiben még a jelenlegi ír elnökség időszakában megerősíti az Európai Parlament a Burmai Zitáék által elért módosítást. Az 5C észak-déli, immáron módosított nyomvonalú projekt felgyorsíthatja az M6-os autópályává bővítési munkálatait. Mire Parassapusztától a 2-es út sztrádásítása megvalósul, addigra az M0 keleti szektora is befejeződik, azaz a magyar főváros közelében már csatlakozhatnak az autók a körgyűrűre. Az öt ország autópályával való összekapcsolásának az is a hozadéka lehet, hogy a dél-kelet-szovákiai eléggé elmaradott térségek tényleges fejlődésnek indulhatnak, illetve a Zsolnán megvalósuló gépkocsi-összeszerelő üzem munkaerő-ellátása is jobb feltételek között valósulhat meg.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo