Felismerhetők a társadalmi változások?

A DDB "jeleket" gyűjt a társadalomban történő változások meghatározó irányvonalainak felismeréséhez. A szociológiai alapokon kifejlesztett módszert a reklámügynökség-hálózat 52 irodájában kezdték el alkalmazni idén novembertől.

Az új modellel az ügynökséghálózat a jövőben várható meghatározó trendeket próbálja megjósolni egy adatbázisból. Ez az adatbank olyan apró insightokat azaz - DDB-sen szólva - "jeleket" tartalmaz, amelyek a jelen és a jövő fogyasztóinak viselkedési szokásaira világítanak rá azokban a - sokszor különböző kultúrájú - régiókban, ahol a DDB és ügyfelei tevékenykednek.

A SignBank koncepcióját Dániában, a DDB kopenhágai irodájában dolgozta ki 2003-ban Eva Steensig szociológus, aki jelenleg is a program vezetője. Ezután lassan szélesítették a módszert alkalmazó irodák körét 52-re, megteremtve ezzel a lehetőséget, hogy a DDB a világ legnagyobb "trend felismerő" reklámügynökség-hálózatává váljon.

A SignBank valódi megkülönböztető tulajdonsága a módszer szociológiai megközelítésében rejlik. A DDB összes dolgozóját arra bíztatják - a recepciósoktól a szövegírókon át egészen a stratégiai tervezőkig -, hogy az általuk észlelt apró, a társadalom működésére vonatkozó jeleket írják  meg az ügynökség "Jelbankárának", aki ezeket átnézi, és az adatbázis megfelelő kategóriájába sorolja. Az adatbank jelenleg körülbelül 30 000 "jelet" tartalmaz, ami biztosíték arra, hogy a SignBank megállapításai nem pusztán egy-egy egyszerű megfigyelésen alapulnak. Bizonyos mennyiségű "jel" értelmezése és elemzése után már felfedezhetők sémák és modellek. A DDB új módszerét rendkívül megbízhatóvá teszi az, hogy az adatbázisban szereplő "jelek" és az abból kialakított megállapítások viselkedésformákból eredő tények, ellentétben a fókusz csoportos beszélgetések során tett megállapításokkal, melyek időnként tudatos, netán elvárt fogyasztói válaszokon alapulhatnak.

A DDB SignBank tehát a fogyasztók tényleges viselkedését mutatja meg, nem pedig azt, hogy mit gondolnak helyes viselkedési formának. Ráadásul nem csupán a fogyasztók szokásait vizsgálja, hanem a társadalom mindennapi életét, mely köztudottan hatással van a fogyasztói szokásokra.

Az európai folyamatokra vonatkozó megfigyelések már elkészültek, melynek kidolgozásában a DDB Budapest jelentős szerepet kapott. A Magyarországról szóló történet 2006 januárjára válik teljessé, melyet később szisztematikus, iparágakra és fogyasztókra bontott témák követnek.

A DDB SignBank által kimutatott érdekes, a jövő szempontjából meghatározó folyamatok Európában:

Az európaiakra régebben a tradíciókkal való szakítás, az individualizmusra és kísérletezésre irányuló fokozott törekvés volt jellemző. Ma már inkább az egyszerű igazságokat, a szabályokat és az élet értelmét keresik a kapcsolatokban, a munkában és a fogyasztásban egyaránt. Mindez egy olyan újraértelmezett kollektivizmusban tükröződik, melynek alapjait bizonyos összefüggések, az egyedi igények, a régi világ bájai és a nemzeti öntudat újraéledése jelentik az egyre inkább növekvő, globalizálódó összetett világban.

Véleményvezér

Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak

Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak 

Az orbáni hintapolitikát megelégelték az európai nagyhatalmak.
Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését

Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését 

Drukkolunk Orbán Viktornak, hogy jobb költségvetést írjon Brüsszelnél.
Befellegzett a visegrádi négyeknek

Befellegzett a visegrádi négyeknek 

Mélyponton a magyar-lengyel kapcsolatok.
Hamar kitiltották a Harcosok Klubjából a könyvelők alelnökét

Hamar kitiltották a Harcosok Klubjából a könyvelők alelnökét 

Nem kívánatos a könyvelő a Harcosok Klubjában.
Arcul köpte az örményeket egy fideszes országgyűlési képviselő

Arcul köpte az örményeket egy fideszes országgyűlési képviselő 

Oksabb lett volna, ha Hoppál Péter csendben marad.
Magyarország költi a legkevesebbet az egészségügyre az unióban

Magyarország költi a legkevesebbet az egészségügyre az unióban 

Hová tűnik az adófizetők rengeteg pénze?

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo