Fázunk és vásárlunk

Ugrásszerűen megnő a ruházati termékek forgalma az év utolsó hónapjában. Decemberben 70 százalékkal többet költünk ruhaneműre és lábbelikre. A decemberi vásárlási láz a ruházati piacon is egyértelműen érezteti hatását. Főleg a hidegre forduló időjárásnak köszönhetően a meleg és sokszor nagyobb beruházást igénylő holmik - így kabátok, csizmák - kerülnek a bevásárlókosarakba. Az év végi költés mintegy 70 százalékkal magasabb egy átlagos hónaphoz képest - állapítható meg a GfK Hungária FashionScope felmérésének adatai alapján.

Az ünnepekhez kapcsolódó év végi bevásárlási láz a ruházati piacra is hatással van. A GfK Hungária Piackutató Intézet FashionScope adatainak tanúsága szerint a teljes ruházati piac mennyiségi értékesítése a decemberi hónapban mintegy 40 százalékkal ugrik meg az egész évre jellemző havi átlaghoz képest. Ez a növekedési arány eléri a 70 százalékot az ebben az időszakban forgalmazott értéket tekintve.

Talán nem okoz nagy meglepetést, hogy az ilyenkor beköszöntő hidegebb időjárás miatt előtérbe kerülnek a melegebb holmik: így a kosárba nagyobb arányba tesznek a vásárlók pulóvereket, kabátokat, illetve úgynevezett body-kat. Ezek a ruhadarabok - különösen a kabátok - drágábbak és nagyobb beruházást igényelnek, mint a lengébb tavaszi-nyári viseletek. Részben ennek eredménye, hogy decemberben alsó- és felsőruházati cikkekre mintegy 80 százalékkal többet költünk, mint egy átlagos hónapban.

Hasonló trend figyelhető meg a cipők szegmensében, ahol a hideg és csapadékosabb időjárás miatt komolyabb követelményeknek megfelelő termékek - így bakancsok és csizmák - magasabb költésszintet eredményeznek az év utolsó hónapjában. Decemberben a havi átlagnál 30 százalékkal többet adunk ki lábbelikre.

Az év második felében növekszik a sportruházati szegmens forgalma is, ami főleg a téli sportok - síelés, snowboard, korcsolyázás -, így a meleg, szél- és vízálló téli sportruházat szezonjának tudható be.

A kiegészítők teljes piacból való értékrészesedése is közel megkétszereződik decemberben, hiszen míg egy átlagos hónaphoz képest ez az arány 3 százalékos, addig az év utolsó hónapjában eléri az 5 százalékot.

Véleményvezér

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.
Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság 

Pornóval vádoltak egy katolikus teológust.
Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo