Fázunk és vásárlunk

Ugrásszerűen megnő a ruházati termékek forgalma az év utolsó hónapjában. Decemberben 70 százalékkal többet költünk ruhaneműre és lábbelikre. A decemberi vásárlási láz a ruházati piacon is egyértelműen érezteti hatását. Főleg a hidegre forduló időjárásnak köszönhetően a meleg és sokszor nagyobb beruházást igénylő holmik - így kabátok, csizmák - kerülnek a bevásárlókosarakba. Az év végi költés mintegy 70 százalékkal magasabb egy átlagos hónaphoz képest - állapítható meg a GfK Hungária FashionScope felmérésének adatai alapján.

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Az ünnepekhez kapcsolódó év végi bevásárlási láz a ruházati piacra is hatással van. A GfK Hungária Piackutató Intézet FashionScope adatainak tanúsága szerint a teljes ruházati piac mennyiségi értékesítése a decemberi hónapban mintegy 40 százalékkal ugrik meg az egész évre jellemző havi átlaghoz képest. Ez a növekedési arány eléri a 70 százalékot az ebben az időszakban forgalmazott értéket tekintve.

Talán nem okoz nagy meglepetést, hogy az ilyenkor beköszöntő hidegebb időjárás miatt előtérbe kerülnek a melegebb holmik: így a kosárba nagyobb arányba tesznek a vásárlók pulóvereket, kabátokat, illetve úgynevezett body-kat. Ezek a ruhadarabok - különösen a kabátok - drágábbak és nagyobb beruházást igényelnek, mint a lengébb tavaszi-nyári viseletek. Részben ennek eredménye, hogy decemberben alsó- és felsőruházati cikkekre mintegy 80 százalékkal többet költünk, mint egy átlagos hónapban.

Hasonló trend figyelhető meg a cipők szegmensében, ahol a hideg és csapadékosabb időjárás miatt komolyabb követelményeknek megfelelő termékek - így bakancsok és csizmák - magasabb költésszintet eredményeznek az év utolsó hónapjában. Decemberben a havi átlagnál 30 százalékkal többet adunk ki lábbelikre.

Az év második felében növekszik a sportruházati szegmens forgalma is, ami főleg a téli sportok - síelés, snowboard, korcsolyázás -, így a meleg, szél- és vízálló téli sportruházat szezonjának tudható be.

A kiegészítők teljes piacból való értékrészesedése is közel megkétszereződik decemberben, hiszen míg egy átlagos hónaphoz képest ez az arány 3 százalékos, addig az év utolsó hónapjában eléri az 5 százalékot.

Véleményvezér

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.
Ömlik az uniós pénz Lengyelországba

Ömlik az uniós pénz Lengyelországba 

Húznak el tőlünk a lengyelek, de nagyon.
Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten

Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten 

Van-e még lejjebb, vagy már a gödör fenekén vagyunk?
Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt

Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt  

A miniszterelnök magára hagyta a magyar idős embereket.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo