Egyre jobb borokat iszunk

Magyarországon a fogyasztók túlnyomó többségben hazai bort vásárolnak. A piac viszonylag stabilnak mondható, a háztartások alig harmada vásárol ritkábban, mint másfél havonta bort.

A GfK Hungária Piackutató Intézet folyamatos, megkérdezésen alapuló ConsumerScan 2005 első féléves adatai szerint a magyar háztartások által elfogyasztott bor mennyisége a 2004 első féléves adatokkal összevetve stabilnak mondható. Míg a vásárlók száma nőtt addig az általuk vásárolt mennyiség csökkent. Az egy vásárló háztartás által elfogyasztott mennyiség 2004 első hat hónapjában 7,1 liter, idén pedig 6,5 liter volt. Ez a mennyiség mindkét vizsgált időszakban közel azonos költséget, azaz 2 500 forintnyi kiadást rótt az egyes háztartásokra. Az e termékre irányuló vásárlási gyakoriságot vizsgálva különbség nem fedezhető fel: 2004 és 2005 első félévében is valamivel ritkábban, mint másfél havonta vásárolt a magyar háztartások mintegy harmada valamely üzletben bort.

Az értékbeni piacbővülés és csökkenő mennyiségi tendencia az átlagárak növekedésére utal, melyhez feltételezhetően hozzájárult az import borok piacrészének mintegy 6 százalékpontos bővülése. A boltok polcain kínált termékek többsége hazai annak ellenére, hogy bár a tavalyi év első félévében az import termékek aránya még csupán 1 százalék volt, 2005 első félévében - az EU csatlakozást követő első, 2004 első félévével összehasonlítható teljes időszakban - ez az arány már elérte a 7 százalékot.

Az egyes kiszerelés-típusokat elemezve megállapítható, hogy egyfajta minőségi váltás indult el: a kannás borok teret veszíteni látszanak, míg pozitív változás figyelhető meg az üveges borok forgalmának terén.

Az értékesített bormennyiség több mint fele a diszkontokban és hipermarketekben kerül eladásra. A borokat kínáló értékesítési csatornák közül a vásárlók mindkét vizsgált időszakban a diszkontokat részesítették előnyben: ez a csatorna 2004 első félévében 26, míg 2005 azonos időszakában 28 százalékkal részesült a mennyiségi értékesítésből. A ranglistán második helyen alig két százalékponttal lemaradva a hipermarketek állnak, idei közel 26 százalékos piacrésszel.

Véleményvezér

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.
Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság 

Pornóval vádoltak egy katolikus teológust.
Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo