Egymilliárd csokimikulásra

A karácsonyi szezonális édességek - szaloncukor nélkül - 2 milliárd forintos kiskereskedelmi forgalmából 950 millió forintnál is több jut a Mikulás-figurákra.

A karácsonyi szezonális termékek értékben mért eladásainak egyre nagyobb részét teszik ki a játékkal, ajándéktárggyal kiegészített édességcsomagok, amelyek népszerűsége a hagyományos Mikulás csomagok rovására növekszik. Annak ellenére, hogy előbbiek átlagosan háromszor drágábbak az utóbbiaknál - állapítootta meg az ACNielsen piackutató vállalat a korábbi évek értékesítési adatai alapján.

Az átrendeződés érinti a szólóban értékesített Mikulás figurákat is: Egyre kisebb a piaci részesedésük, annak ellenére, hogy az egy kilóra vetített átlagos árszínvonaluk az elmúlt három évben folyamatosan alacsonyabb lett; például 2004 decemberében 3 százalékkal maradt el a 2003 év decemberitől. Az átlagárak negatív trendjének fő oka, hogy kisebb gyártók olcsóbb termékei teret tudtak nyerni a kiskereskedelemben.

A szezonális csokoládék között legnépszerűbb a nugát; 56 százalékkal részesedett az összes eladott mennyiségből 2004 november-2005 január között. A tejcsokoládéra 37, vegyesre 6 százalék jutott, míg a maradék 1 százalékon az étcsokoládé és a fehér osztozik.


forrás: ACNielsen

A vevők legnagyobb része (51 százaléka) hipermarketben szerezte be a karácsonyi édességeket múlt évben. Értékben tavaly is, tavalyelőtt is piaci átlagnál magasabb, 67 százalékkal részesedtek a hipermarketek a Mikulás csomagok kiskereskedelmi eladásaiból. További 15 százalék jutott a 401-2 500 négyzetméter közötti boltokra, múlt évben. A lakóhely közeli kis boltoké mindössze a maradék 18 százalék.

Valamivel egyenletesebben oszlik meg az üreges figurák kiskereskedelmi értékesítése. A hipermarketek értékben mért 51 százalékos piaci részesedésével szemben a 400 négyzetméternél kisebb üzletek 28 százalékot értek el múlt évben.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo