Dohányipar a fiatalok dohányzása ellen

A "Felelősségteljes kereskedő" program idei akciója 2005. szeptember 28-án kezdődik. Ennek keretében országszerte több mint 25 000 kereskedelmi egység dolgozóihoz jutnak el a tájékoztató és figyelemfelhívó anyagok, melyek a fiatalok dohányzásának megakadályozásában segítik a kereskedőt.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Civil szervezetek is csatlakoztak a "Felelősségteljes kereskedő" programhoz, melynek célja a fiatalkori dohányzás visszaszorítása. Az 1999-ben indított kezdeményezés tájékoztatással és kommunikációs anyagokkal segíti a kereskedőket. A Magyar Dohányipari Szövetség (MDSZ) kezdeményezését változatlanul támogatja a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium, az Oktatási Minisztérium, az Ifjúsági, Családügyi, Szociális és Esélyegyenlőségi Minisztérium, a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara, a Magyar Reklámszövetség, valamint a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége. Az idén két jelentős civil szervezet, a Nagycsaládosok Országos Egyesülete és a Család, Gyermek, Ifjúság Egyesület is csatlakozott a programhoz.

A "Felelősségteljes kereskedő" program idei akciója 2005. szeptember 28-án kezdődik. Ennek keretében országszerte több mint 25 000 kereskedelmi egység dolgozóihoz jutnak el a tájékoztató és figyelemfelhívó anyagok, melyek a fiatalok dohányzásának megakadályozásában segítik a kereskedőt.

A nemdohányzók védelméről szóló, 1999-ben elfogadott törvény egyértelműen megtiltja, hogy 18 éven aluliaknak dohányárut adjanak el. Amennyiben a kereskedőben kétely merül fel a vásárló korát illetően, jogában áll annak igazolását kérni. A vevő csak hatóság által kiállított igazolvánnyal (pl. személyi igazolvánnyal, útlevéllel) bizonyíthatja az életkorát. Amennyiben a fiatalkorúnak látszó vásárló az eladó kérésére nem igazolja a korát, az értékesítőnek meg kell tagadnia a kiszolgálást.

A Magyar Dohányipari Szövetség tagjai, a British American Tobacco Hungary Kft., a Philip Morris Magyarország Kft., az Imperial Tobacco Magyarország Kft, a Continental Tobacco Group és a Japan Tobacco International támogatják a kereskedőket abban, hogy következetesen betartva a törvényben előírt kötelezettségüket, ne adjanak el cigarettát fiatalkorúaknak. A program résztvevői szerint a hatékonyság érdekében nem elsősorban büntetésre (a jogsértőkre jelenleg 50- 100 000 forint bírságot szabhat ki a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség), hanem felelős társadalmi összefogásra, a családok, az állami és a civil szféra, a szakmai szervezetek szoros együttműködésére van szükség.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo