Egyetértési nyilatkozatot írt alá budapesti tanácskozásán négy ország közlekedési minisztere. A horvát, az olasz, a szlovén és a magyar fél tanácskozásukat követően nyílvánosságra hozták, hogy terveik szerint már 2009-ben Budapestet autópálya köti majd össze Rijekával.
A program része, hogy a Mura folyón építendő határhíd közvetlen kapcsolatot teremt a Horvátországban már működő és a magyar oldalon is részben kész, részben épülő, illetve előkészítés alatt álló autópálya-hálózat, azon belül az M7 autópálya között. A tervezett új híd, amely a meglévő Letenye és Muracsány közötti Mura-hídtól mintegy 800 m távolságra Kelet felé épül, az autópálya részét képezi. A híd építési költsége 10-12 millió euró, amelyet a két ország 50-60 százalékban finanszíroz.
A tervek szerint mindaddig, amíg a horvát-magyar határ az Európai Unió külső határa lesz, és ott az áruellenőrzés a schengeni előírásoknak megfelelően történik, az új autópálya-hidat csak a személyforgalom veheti igénybe. Az áruforgalom és annak ellenőrzése a meglévő határhídhoz illeszkedő teherforgalmi terminálon keresztül bonyolódik majd. A híd az infrastrukturális összeköttetésben betöltött szerepe mellett jelképezi a hagyományosan jó és dinamikusan fejlődő magyar-horvát kétoldalú kapcsolatokat, valamint Horvátország EU-integrációs erőfeszítéseit.