Budapest teraszai

Az infrastrukturális fejlesztések, a tömb-rehabilitációk, sétálóutcák, kialakítása mind a belvárosi, mind a külső kerületek új "városmagjai"-nak kialakítása vonzóvá teszi a befektetők, étterem és üzlettulajdonosok számára teraszok, szabadtéri szórakozóhelyek kialakítását.

Még 8-10 évvel ezelőtt is szinte közelharcot folytattak a vendéglátó egységek az önkormányzatokkal, hogy tavasztól őszig közterület igénybevételével teraszokat létesítsenek. A fogyasztói igényekre alapuló kávéházi kultúra újraéledése és egyre népszerűbbé válása azonban meghozta az áttörést. A közterületek gazdái, az önkormányzatok felismerték nem csupán a vendéglátó üzletek ilyen irányú forgalombővüléséből származó többlet bevétel lehetőségét, hanem a kialakuló szolgáltató tereknek a városképre, a városlakók életminőségére és a turisztikai vonzerőre gyakorolt hatását. Dinamikus növekedésnek indult a kávéházak és a hozzájuk - mára már többnyire törvényszerűen - tartozó teraszok száma. Budapest belvárosi kerületeiben kávéházi csomópontok alakultak ki.

A Studio Metropolitana urbanisztikai kutató központ Kht. most elkészült tanulmánya a kiülős vendéglátóhelyek jellegzetességeit elemzi, rávilágítva a vendéglátás e területének jövőbeni fejlődési, fejlesztési irányaira, lehetőségeire.

A kávéház mindig is alapvetően nagyvárosi jelenség volt. Válasz mindarra, amit az urbanizált életmód negatívumának tartanak a városlakók: a rohanáshoz képest nyugalmat, megállást, az elidegenedéshez képest emberi kapcsolatokat jelent. Míg régebben elsősorban kulturális, művészeti központ volt egy-egy kávéház, mára elsősorban az üzleti kapcsolatok ápolásának, és a magáncélú találkozások helyszínei.

A másik oldalról a város, és a városrészek fejlesztésében, rehabilitációjában a városképhez igazodó teraszok, közösségi terek kialakítása színesíti, élettel tölti meg az adott városrész központokat.

A Városháza is

A tanulmány készítői külön vizsgálták a Fővárosi Önkormányzatnak és a kerületi önkormányzatoknak a témába vágó fejlesztési koncepcióit. Mind Budapest városfejlesztési koncepciója, mind a Podmaniczky Program, mind az elfogadás előtt álló budapesti turizmus és kereskedelemfejlesztési stratégia kiemelten foglalkozik új közösségi terek kialakításával, melyek helyet adhatnak teraszos vendéglátóhelyek kialakításának. A főváros ilyen irányú terveit a kerületi önkormányzatok is támogatják.

Az infrastrukturális fejlesztések, a tömb-rehabilitációk, sétálóutcák, kialakítása mind a belvárosi, mind a külső kerületek új "városmagjai"-nak kialakítása vonzóvá teszi a befektetők, étterem és üzlettulajdonosok számára teraszok, szabadtéri szórakozóhelyek kialakítását. A Fővárosi Önkormányzat Vital Cities nevű Interreg projekje esettanulmányszerűen, éppen ilyen kísérleti tervet dolgozott ki belső-Ferencváros és a békásmegyeri lakótelep területére.

Véleményvezér

Magyar Péter nagy találatot vitt be a köztársasági elnöknek

Magyar Péter nagy találatot vitt be a köztársasági elnöknek 

A köztársasági elnök nyugodtan találkozhat politikusokkal, nem ez dönti el a függetlenségét.
Több mint 400 százalékos haszonnal árulják a kereskedők a szabolcsi almát

Több mint 400 százalékos haszonnal árulják a kereskedők a szabolcsi almát 

Nehéz a sorsa az almatermelőknek és a vásárlóknak, bezzeg a kereskedők.
Hadházy Ákos szerint öt és fél éve tehetetlenkedik az Ügyészség Orbán Viktor fogásza ügyében

Hadházy Ákos szerint öt és fél éve tehetetlenkedik az Ügyészség Orbán Viktor fogásza ügyében 

Iszonyúan keresik az igazságot az Ügyészségen, csak nem találják.
Rekordot döntött a külföldieknek kiadott magyarországi tartózkodási engedélyek száma

Rekordot döntött a külföldieknek kiadott magyarországi tartózkodási engedélyek száma 

Több tízezer ázsiai érkezett Magyarországra egyetlen év alatt.
Elképesztően nagy minimálbér-emelést terveznek

Elképesztően nagy minimálbér-emelést terveznek 

Jön az ezer euró feletti minimálbér.
Újabb fordulóponthoz érkezett az ukrajnai háború

Újabb fordulóponthoz érkezett az ukrajnai háború 

Egyre durvul a háború.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo