Baráti biztosítások

A biztosítás kötését tervezők többsége barátok és ismerősök ajánlása alapján választ biztosítótársaságot - derült ki a GfK felméréséből.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A magyar lakosság legnagyobb arányban továbbra is a barátok, illetve ismerősök ajánlása alapján dönt arról, hogy mely biztosítóval kössön megállapodást - derült ki a GfK Hungária Piackutató Intézet legfrissebb, 2005. III. negyedévi Biztosításpiaci Adatszolgáltatás című felméréséből. A biztosítási piac kínálati oldala a különböző integrált pénzügyi-szolgáltatói tevékenységek megjelenésével párhuzamosan látványosan bővül, ám érdemes figyelemmel kísérni a keresleti oldal alakulását is.

A GfK Hungária Piackutató Intézet legfrissebb Biztosításpiaci Adatszolgáltatás című felmérése szerint az előző, II. negyedévhez képest a személyes biztosítással rendelkezők körében enyhén nőtt az elérésre szóló életbiztosítással, a vegyes életbiztosítással és a magán balesetbiztosítással rendelkezők aránya. Ezzel szemben mintegy 4 százalékponttal - 28 százalékról 24 százalékra - csökkent a nyugdíjbiztosítással rendelkezők köre. Az előző negyedévhez képest 3 százalékponttal - mintegy 66 százalékra - emelkedett a lakásukat, illetve házukat biztosító háztartások aránya. Közel minden második háztartás kötött kötelező gépjármű felelősségbiztosítást, s 11 százalékuk CASCO-t. Változatlanul csupán 8 százalékot tett ki azoknak az aránya, akik az elmúlt év során utasbiztosítást kötöttek.

Az elkövetkező két évben biztosítást kötni szándékozók körében még mindig a lakás- és házbiztosítás a legnépszerűbb - a megkérdezettek 27 százalékának tervei között szerepel e biztosítástípus. A tervezett biztosításkötések formáit illetően második helyezett a vegyes életbiztosítás (19 százalék jelölte meg), harmadik pedig a kötelező gépjármű felelősségbiztosítás (16 százalék). Ez utóbbi biztosítási fajtát kötni szándékozók aránya az elkövetkező két évben autóvásárlást tervezők arányára enged némiképp következtetni.

A kutatók kíváncsiak voltak a biztosítótársaságok megítélésének és a jövőbeni biztosító-választásnak a szempontjaira is. A saját biztosítójukat szimpatikusnak találók mintegy 32 százaléka hivatkozott a szimpátia alapjaként a cég jó nevére. A pozitív megítélés okaként második legnagyobb arányban a megbízhatóságot (27 százalék), a ranglista harmadik helyén pedig a cég által nyújtott kedvező feltételeket (26 százalék) említették. A biztosítótársaságot választani készülők többsége - mintegy 46 százaléka - a barátok és ismerősök ajánlásai alapján dönti el, melyik társasággal köt megállapodást. A megkérdezettek megközelítőleg negyede (27 százaléka) kér tanácsot biztosítási üzletkötőtől egy ilyen döntés meghozatala előtt. A megelőző negyedévhez hasonlóan a lakosság 39 százaléka az augusztus-októberi időszakban is úgy nyilatkozott, hogy életbiztosítás kötésével halála esetén családja biztonságát szeretné megteremteni, biztosítani.

Véleményvezér

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo