Akciósan szép az élet

Bár a napi fogyasztási cikkek piacán egyre nagyobb a hipermarketek és diszkontok részesedése, a vásárlók többsége mégis kis mennyiségeket vásárol - gyakran.

Tavaly tovább csökkent az akciós termékekkel szemben bizalmatlankodók aránya 2004-hez képest - állapította meg a GfK Hungária Shopping Monitor tanulmánya. A vásárlók a célpont kiválasztásakor továbbra is fontosnak tartják az árakat. A megkérdezettek 55 százaléka nyilatkozott úgy, hogy határozottan figyelemmel kíséri az üzletek árait és ott vásárol, ahol az árak a legkedvezőbbek. Ezzel szemben 45 százalékuk nem a fogyasztói árak, hanem a termékkínálat, az üzlet közelsége és a vásárlás körülményei alapján dönt a bevásárlás helyszínéről. A tavalyi év tapasztalatai alapján a vásárlók szemében felértékelődött a termékek kinézete, a vonzó csomagolás - saját bevallása szerint a válaszadók 57 százaléka enged néha a csábításnak és vásárol meg csupán kinézete alapján valamilyen árucikket. Ezzel függhet össze az is, hogy tavaly az élelmiszer-beszerzéseket intézők több mint kétötöde vásárolt gyakran a vásárlás helyszínén hozott azonnali döntés, más szóval impulzus alapján, szemben az egyes cikkeket előre összeállított bevásárlólista alapján választók 56 százalékos arányával.

A vásárlók harmada szívesen próbál ki új termékeket, a fennmaradó 67 százalék pedig a jól bevált termékeket vásárolja. A vásárlók háromnegyedére jellemző, hogy kizárólag a szükséges termékek beszerzésére szorítkoznak egy-egy bevásárlás alkalmával. Ezzel ellentétben 25 százalékuk olyan cikkekre is költ pénzt, amelyekre nincs feltétlenül szüksége. A vásárlók túlnyomó többsége (88 százaléka) nyilatkozott úgy a megkérdezés alkalmával, hogy kihasználja az akciókat, árengedményeket szemben az akciós termékek iránt bizalmatlanok 12 százalékos arányával.

A vásárlók háromötöde határozottan a nagy alapterületű üzleteket kedveli. Fontosabbá váltak a vásárlással kapcsolatban a kényelmi szempontok: nőtt a lakóhelyhez közel elhelyezkedő üzletek kedveltsége 2004-hez képest. A megkérdezettek csupán 34 százaléka nyilatkozott úgy, hogy hajlandó többet utazni annak érdekében, hogy az elvárásainak megfelelő üzletben vásárolhasson. Ennek megfelelően alakul a vásárlási gyakoriság és a vásárlási intenzitás is. Bár a napi fogyasztási cikkek piacán a nagy volumenű háztartási beszerzésekre koncentráló hipermarketek és diszkontok egyre nagyobb részesedéssel rendelkeznek, a megkérdezettek 64 százaléka még mindig gyakran és kis mennyiségben vásárol. Ez betudható egyrészt annak, hogy szívesebben adnak ki a vásárlók egyszerre kisebb összeget, illetve sok vásárló nem autóval jár bevásárolni, vagy lakásában nem áll rendelkezésére megfelelő tárolóhely.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo