Akciósan szép az élet

Bár a napi fogyasztási cikkek piacán egyre nagyobb a hipermarketek és diszkontok részesedése, a vásárlók többsége mégis kis mennyiségeket vásárol - gyakran.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Tavaly tovább csökkent az akciós termékekkel szemben bizalmatlankodók aránya 2004-hez képest - állapította meg a GfK Hungária Shopping Monitor tanulmánya. A vásárlók a célpont kiválasztásakor továbbra is fontosnak tartják az árakat. A megkérdezettek 55 százaléka nyilatkozott úgy, hogy határozottan figyelemmel kíséri az üzletek árait és ott vásárol, ahol az árak a legkedvezőbbek. Ezzel szemben 45 százalékuk nem a fogyasztói árak, hanem a termékkínálat, az üzlet közelsége és a vásárlás körülményei alapján dönt a bevásárlás helyszínéről. A tavalyi év tapasztalatai alapján a vásárlók szemében felértékelődött a termékek kinézete, a vonzó csomagolás - saját bevallása szerint a válaszadók 57 százaléka enged néha a csábításnak és vásárol meg csupán kinézete alapján valamilyen árucikket. Ezzel függhet össze az is, hogy tavaly az élelmiszer-beszerzéseket intézők több mint kétötöde vásárolt gyakran a vásárlás helyszínén hozott azonnali döntés, más szóval impulzus alapján, szemben az egyes cikkeket előre összeállított bevásárlólista alapján választók 56 százalékos arányával.

A vásárlók harmada szívesen próbál ki új termékeket, a fennmaradó 67 százalék pedig a jól bevált termékeket vásárolja. A vásárlók háromnegyedére jellemző, hogy kizárólag a szükséges termékek beszerzésére szorítkoznak egy-egy bevásárlás alkalmával. Ezzel ellentétben 25 százalékuk olyan cikkekre is költ pénzt, amelyekre nincs feltétlenül szüksége. A vásárlók túlnyomó többsége (88 százaléka) nyilatkozott úgy a megkérdezés alkalmával, hogy kihasználja az akciókat, árengedményeket szemben az akciós termékek iránt bizalmatlanok 12 százalékos arányával.

A vásárlók háromötöde határozottan a nagy alapterületű üzleteket kedveli. Fontosabbá váltak a vásárlással kapcsolatban a kényelmi szempontok: nőtt a lakóhelyhez közel elhelyezkedő üzletek kedveltsége 2004-hez képest. A megkérdezettek csupán 34 százaléka nyilatkozott úgy, hogy hajlandó többet utazni annak érdekében, hogy az elvárásainak megfelelő üzletben vásárolhasson. Ennek megfelelően alakul a vásárlási gyakoriság és a vásárlási intenzitás is. Bár a napi fogyasztási cikkek piacán a nagy volumenű háztartási beszerzésekre koncentráló hipermarketek és diszkontok egyre nagyobb részesedéssel rendelkeznek, a megkérdezettek 64 százaléka még mindig gyakran és kis mennyiségben vásárol. Ez betudható egyrészt annak, hogy szívesebben adnak ki a vásárlók egyszerre kisebb összeget, illetve sok vásárló nem autóval jár bevásárolni, vagy lakásában nem áll rendelkezésére megfelelő tárolóhely.

Véleményvezér

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo