A szakemberek szerint a franchise- és egyéb, márkavásárláson alapuló üzleti együttműködési technikák előtt nagy jövő áll a térségben – ezt a budapesti esemény iránti érdeklődés is igazolja.
A nemzetközi franchise expók sorában szereplő Első Magyarországi Buybrand Show és Nemzetközi Franchise Expo a legjelentősebb rendezvénynek ígérkezik a térségben. A franchise expók a nemzetközi üzleti életben nagy népszerűségnek örvendenek, s ezt az üzleti partnerközvetítésben betöltött szerepüknek köszönhetik.
A nemzetközi franchise expók sorába lép be az október 14. és 16. között megrendezésre kerülő budapesti rendezvény is, amely Közép-Kelet-Európában az első jelentős nemzetközi franchise expó, amelyre már több mint harminc kiállító regisztrálta magát, és amelyet számos szakmai szervezet is támogat, többek között a Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetsége (MGYOSZ), az ITDH (Magyar Befektetési és Kereskedelemfejlesztési Kht.), és az U.S. Commercial Service. A fejlett gazdaságú országokból érkező kiállítók nagy száma mutatja, hogy a nemzetközi hálózatok és márkatulajdonosok érdeklődnek a magyar piac iránt és számítanak arra, hogy fejlett üzleti kultúrájú partnerekre találnak hazánkban.
A külföldiek mellett magyar márkatulajdonosok is kiállítanak. Számos hazai vállalkozás érte el, hogy márkaneve és szolgáltatási módszere minőséget jelent a fogyasztók szemében. E vállalkozások számára a piaci növekedés egyik hatékony útja éppen a márkanév és szolgáltatási know-how értékesítése lehet. A minőséget fenntartó külső partner megtalálása a hazai cégek számára éppúgy fontos, mint a külföldieknek, mert a márkanév csak így tarthatja meg az üzleti értékét.
„A franchise-ban és egyéb, márkavásárláson alapuló üzleti kapcsolatban mindkét fél megtalálja a számítását” – nyilatkozta dr. Mandel Katalin, a DAKEXPO Kft. ügyvezetője. „A márkatulajdonos hálózat úgy terjeszkedhet, hogy gyakorlatilag bevonja partnere tőkéjét a vállalkozásba. A partnerek viszont egy bizonyítottan sikeres márkanév és értékesítési módszerért adják a pénzüket, és ami kiemelendő, hogy megőrzik gazdálkodási önállóságukat. Igen jelentős eleme az együttműködésnek a minőség: a márka eladójának bíznia kell a bevont partner magas színvonalú munkájában, a partnernek pedig természetesen meg kell felelnie ennek. Az októberi expó egy koncentrált fórumot biztosít a márkatulajdonosoknak és a vállalkozni szándékozóknak. ”
Az októberi Első Magyarországi Buybrand Show hazai kiállítói között lesznek többek között a budapesti vendéglátásban ismert és közkedvelt LEROY Cafe-k franchise rendszerét kidolgozó magyar szakemberek is. A kiállításon való részvételük célja, hogy leendő partnereiknek egy, a szolgáltatásban és a vendéglátóegység kialakításban is a minőségre igényes üzlettípust mutassanak be.
Ugyancsak jól bevezetett márkanév Magyarországon a High Care. A magyarországi High Care Centerek és High Care Stúdiók franchise-rendszerben működnek, a márkatulajdonos a német Weyergans High Care AG. „A német kozmetikai cég már több, mint tíz éve felismerte a közép-kelet-európai piac jelentőségét” – nyilatkozta Hankó Csaba regionális igazgató. „A High Care magyarországi jelenléte fokozatosan fejlődött és jutott el egy korszerű és hatékony üzleti együttműködési formáig, a franchise-hálózat működtetéséig. Az önállóan gazdálkodó, felelősségteljes partnerekre épülő franchise-rendszerben tökéletesen megvalósítható a nemzetközi szintű minőségi szolgáltatás alapja: ez pedig a globális gondolkodás és a helyi viszonyokhoz igazodó szolgáltatás egysége.”
A térség legjelentősebb franchise expója Budapesten
A nemzetközi üzleti eseménynaptárak szerint az október 14. és 16. között sorra kerülő Első Magyarországi Buybrand Show és Nemzetközi Franchise Expo lesz a legjelentősebb ilyen jellegű rendezvény a közép-kelet-európai régióban.
Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!
Klasszis Befektetői Klub
2025. május 27. 17:00, Budapest
Véleményvezér

Donald Trump hivatalos közösségi oldalán pápának öltözve látható, sokan kiakadtak
Rossz vicc, vagy egy politikusi tréfa?

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből
Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát
Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek
Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.