A PwC árstabilizálódást jósol az EU-s autópiacon

Egyensúlykeresés alakult ki az új gépjárművek iránti kereslet és kínálat, valamint az ügyfelek árérzékenysége között - derül ki a PricewaterhouseCoopers elemzéséből. A PwC szerint Európában a legjelentősebb felfelé irányuló mozgás Dániában volt.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A PricewaterhouseCoopers és eurocarprice.com legújabb újautó árindex jelentése szerint Nyugat-Európában az autók átlagos kiskereskedelmi ára 3,3 százalékkal növekedett ez év szeptemberéig, szemben az 5,6 százalékos emelkedéssel a 2004. júniusáig tartó egy éves időszakban.

A 12 hónapra vonatkozó eredmények azt mutatják, hogy egyfajta egyensúlykeresés alakult ki az új gépjárművek iránti kereslet és kínálat, valamint az ügyfelek árérzékenysége között. Úgy tűnik, hogy erre a kérdésre az európai piacon az árstabilizálás lesz a megoldás - vonta le következtetéseit a vizsgált adatok alapján a PricewaterhouseCoopers

Európában a legjelentősebb felfelé irányuló mozgás Dániában volt, ahol az árak a szeptemberig tartó egy éves időszakban 4,9 százalékkal emelkedtek. Ezzel szemben Magyarországon a kiskereskedelmi árak 4 százalékkal csökkentek. A gépjárművek átlagos kiskereskedelmi ára Magyarországon 1%-kal volt alacsonyabb, mint Nyugat-Európában, ám azonos volt az eurozóna átlagával. Nyugat-Európában az újautó-eladások 2,6 %-kal növekedtek ebben az évben, ugyanakkor Magyarországon ez a piac 12,8 %-kal csökkent.

Hazánkban a nettó árak a nyugat-európai átlagnál 2 százalékkal, az eurozóna átlagánál pedig 1 százalékkal alacsonyabbak. A szeptemberig tartó egy évben a nettó árak 1,7 százalékkal emelkedtek Nyugat-Európában. A eurocarprice.com-nál úgy tartják, az egyes európai országok új gyártású gépjárművei közötti árkülönbségek lassacskán eltűnőben vannak, a nettó árak közötti eltérések pedig stabilizálódtak. Bár az Európai Unión belül a nettó árak továbbra is az árfolyammozgásokkal együtt változnak, jelenleg a legmagasabb árakkal rendelkező tagállam (Németország) és a legalacsonyabb árszínvonalú piac (Görögország) közötti különbség stabilan 20 százalékos, holott korábban ez a differencia az 56 százalékot is elérte A nettó gépjárműárak az új tagállamok esetében a belépéssel egyidejűleg többnyire emelkedtek. Az eurozóna, valamint Csehország és Lengyelország között az árkülönbségek április óta megfeleződtek, ám az áremelkedés következtében ezeken a piacokon az eladások száma stagnál.

Az új modellek bevezetésének köszönhetően árnövekedés tapasztalható az alsó-középkategóriás és a felsőkategóriás szegmensekben. Nyugat-Európa egészét nézve az alsó-középkategóriás gépkocsik nettó ára nőtt a legnagyobb mértékben (5,9 %) a szeptemberig tartó 12 hónapban.

Véleményvezér

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.
Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein

Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein 

Immár a tengereken is folyik a háború.
Jönnek a Budapest-logós Pride pólók

Jönnek a Budapest-logós Pride pólók 

Az Orbán Viktorral szembeni ellenállás kereskedelmi vetületet kap.
Hadházy Ákos szerint személyenként 80 ezer forintos büntetésre számíthatnak a Pride résztvevői

Hadházy Ákos szerint személyenként 80 ezer forintos büntetésre számíthatnak a Pride résztvevői 

Bár egyetlen gyermeket nem ért sérelem a Pride miatt a résztvevők gigabüntetést kapnak.
Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa

Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa 

A Fidesz politikusai nem tudják ott hagyni az állami zsíros bödönt.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo