A PwC árstabilizálódást jósol az EU-s autópiacon

Egyensúlykeresés alakult ki az új gépjárművek iránti kereslet és kínálat, valamint az ügyfelek árérzékenysége között - derül ki a PricewaterhouseCoopers elemzéséből. A PwC szerint Európában a legjelentősebb felfelé irányuló mozgás Dániában volt.

A PricewaterhouseCoopers és eurocarprice.com legújabb újautó árindex jelentése szerint Nyugat-Európában az autók átlagos kiskereskedelmi ára 3,3 százalékkal növekedett ez év szeptemberéig, szemben az 5,6 százalékos emelkedéssel a 2004. júniusáig tartó egy éves időszakban.

A 12 hónapra vonatkozó eredmények azt mutatják, hogy egyfajta egyensúlykeresés alakult ki az új gépjárművek iránti kereslet és kínálat, valamint az ügyfelek árérzékenysége között. Úgy tűnik, hogy erre a kérdésre az európai piacon az árstabilizálás lesz a megoldás - vonta le következtetéseit a vizsgált adatok alapján a PricewaterhouseCoopers

Európában a legjelentősebb felfelé irányuló mozgás Dániában volt, ahol az árak a szeptemberig tartó egy éves időszakban 4,9 százalékkal emelkedtek. Ezzel szemben Magyarországon a kiskereskedelmi árak 4 százalékkal csökkentek. A gépjárművek átlagos kiskereskedelmi ára Magyarországon 1%-kal volt alacsonyabb, mint Nyugat-Európában, ám azonos volt az eurozóna átlagával. Nyugat-Európában az újautó-eladások 2,6 %-kal növekedtek ebben az évben, ugyanakkor Magyarországon ez a piac 12,8 %-kal csökkent.

Hazánkban a nettó árak a nyugat-európai átlagnál 2 százalékkal, az eurozóna átlagánál pedig 1 százalékkal alacsonyabbak. A szeptemberig tartó egy évben a nettó árak 1,7 százalékkal emelkedtek Nyugat-Európában. A eurocarprice.com-nál úgy tartják, az egyes európai országok új gyártású gépjárművei közötti árkülönbségek lassacskán eltűnőben vannak, a nettó árak közötti eltérések pedig stabilizálódtak. Bár az Európai Unión belül a nettó árak továbbra is az árfolyammozgásokkal együtt változnak, jelenleg a legmagasabb árakkal rendelkező tagállam (Németország) és a legalacsonyabb árszínvonalú piac (Görögország) közötti különbség stabilan 20 százalékos, holott korábban ez a differencia az 56 százalékot is elérte A nettó gépjárműárak az új tagállamok esetében a belépéssel egyidejűleg többnyire emelkedtek. Az eurozóna, valamint Csehország és Lengyelország között az árkülönbségek április óta megfeleződtek, ám az áremelkedés következtében ezeken a piacokon az eladások száma stagnál.

Az új modellek bevezetésének köszönhetően árnövekedés tapasztalható az alsó-középkategóriás és a felsőkategóriás szegmensekben. Nyugat-Európa egészét nézve az alsó-középkategóriás gépkocsik nettó ára nőtt a legnagyobb mértékben (5,9 %) a szeptemberig tartó 12 hónapban.

Véleményvezér

A Bige-család visszautasítja Gulyás Gergely vádjait

A Bige-család visszautasítja Gulyás Gergely vádjait 

A kormány nem tud leszállni a Bige-családról.
Nem kell félni, hogy Donald Trump atomtengeralattjárókat küldött Oroszország közelébe

Nem kell félni, hogy Donald Trump atomtengeralattjárókat küldött Oroszország közelébe 

Titok, hogy Trump bejelentésének megfelelően indultak-e amerikai atomtengeralattjárók az orosz partok felé.
Lemondott a miniszterelnök, mert cége némi uniós pénzhez jutott

Lemondott a miniszterelnök, mert cége némi uniós pénzhez jutott 

A litvánoknál nulla tolerancia van, ha korrupcióról van szó.
Csehországban teljes kormányzati támogatás mellett indult el a Pride

Csehországban teljes kormányzati támogatás mellett indult el a Pride 

A műbalhék országa lettünk.
A Szigetre nem mehetnek rasszisták a Közszolgálati Egyetemre igen

A Szigetre nem mehetnek rasszisták a Közszolgálati Egyetemre igen 

Olyan jöhet Magyarországra, aki támogatja Izrael bombázását, olyan nem, aki ellenzi a palesztínok gyilkolását.
Pintér Sándor belügyminiszter belebukott választási ígéretébe

Pintér Sándor belügyminiszter belebukott választási ígéretébe 

Szolnok közbiztonsága elesett.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo