A PwC árstabilizálódást jósol az EU-s autópiacon

Egyensúlykeresés alakult ki az új gépjárművek iránti kereslet és kínálat, valamint az ügyfelek árérzékenysége között - derül ki a PricewaterhouseCoopers elemzéséből. A PwC szerint Európában a legjelentősebb felfelé irányuló mozgás Dániában volt.

A PricewaterhouseCoopers és eurocarprice.com legújabb újautó árindex jelentése szerint Nyugat-Európában az autók átlagos kiskereskedelmi ára 3,3 százalékkal növekedett ez év szeptemberéig, szemben az 5,6 százalékos emelkedéssel a 2004. júniusáig tartó egy éves időszakban.

A 12 hónapra vonatkozó eredmények azt mutatják, hogy egyfajta egyensúlykeresés alakult ki az új gépjárművek iránti kereslet és kínálat, valamint az ügyfelek árérzékenysége között. Úgy tűnik, hogy erre a kérdésre az európai piacon az árstabilizálás lesz a megoldás - vonta le következtetéseit a vizsgált adatok alapján a PricewaterhouseCoopers

Európában a legjelentősebb felfelé irányuló mozgás Dániában volt, ahol az árak a szeptemberig tartó egy éves időszakban 4,9 százalékkal emelkedtek. Ezzel szemben Magyarországon a kiskereskedelmi árak 4 százalékkal csökkentek. A gépjárművek átlagos kiskereskedelmi ára Magyarországon 1%-kal volt alacsonyabb, mint Nyugat-Európában, ám azonos volt az eurozóna átlagával. Nyugat-Európában az újautó-eladások 2,6 %-kal növekedtek ebben az évben, ugyanakkor Magyarországon ez a piac 12,8 %-kal csökkent.

Hazánkban a nettó árak a nyugat-európai átlagnál 2 százalékkal, az eurozóna átlagánál pedig 1 százalékkal alacsonyabbak. A szeptemberig tartó egy évben a nettó árak 1,7 százalékkal emelkedtek Nyugat-Európában. A eurocarprice.com-nál úgy tartják, az egyes európai országok új gyártású gépjárművei közötti árkülönbségek lassacskán eltűnőben vannak, a nettó árak közötti eltérések pedig stabilizálódtak. Bár az Európai Unión belül a nettó árak továbbra is az árfolyammozgásokkal együtt változnak, jelenleg a legmagasabb árakkal rendelkező tagállam (Németország) és a legalacsonyabb árszínvonalú piac (Görögország) közötti különbség stabilan 20 százalékos, holott korábban ez a differencia az 56 százalékot is elérte A nettó gépjárműárak az új tagállamok esetében a belépéssel egyidejűleg többnyire emelkedtek. Az eurozóna, valamint Csehország és Lengyelország között az árkülönbségek április óta megfeleződtek, ám az áremelkedés következtében ezeken a piacokon az eladások száma stagnál.

Az új modellek bevezetésének köszönhetően árnövekedés tapasztalható az alsó-középkategóriás és a felsőkategóriás szegmensekben. Nyugat-Európa egészét nézve az alsó-középkategóriás gépkocsik nettó ára nőtt a legnagyobb mértékben (5,9 %) a szeptemberig tartó 12 hónapban.

Véleményvezér

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat 

A gyűlöletet könnyű szítani.
Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo