A PwC árstabilizálódást jósol az EU-s autópiacon

Egyensúlykeresés alakult ki az új gépjárművek iránti kereslet és kínálat, valamint az ügyfelek árérzékenysége között - derül ki a PricewaterhouseCoopers elemzéséből. A PwC szerint Európában a legjelentősebb felfelé irányuló mozgás Dániában volt.

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A PricewaterhouseCoopers és eurocarprice.com legújabb újautó árindex jelentése szerint Nyugat-Európában az autók átlagos kiskereskedelmi ára 3,3 százalékkal növekedett ez év szeptemberéig, szemben az 5,6 százalékos emelkedéssel a 2004. júniusáig tartó egy éves időszakban.

A 12 hónapra vonatkozó eredmények azt mutatják, hogy egyfajta egyensúlykeresés alakult ki az új gépjárművek iránti kereslet és kínálat, valamint az ügyfelek árérzékenysége között. Úgy tűnik, hogy erre a kérdésre az európai piacon az árstabilizálás lesz a megoldás - vonta le következtetéseit a vizsgált adatok alapján a PricewaterhouseCoopers

Európában a legjelentősebb felfelé irányuló mozgás Dániában volt, ahol az árak a szeptemberig tartó egy éves időszakban 4,9 százalékkal emelkedtek. Ezzel szemben Magyarországon a kiskereskedelmi árak 4 százalékkal csökkentek. A gépjárművek átlagos kiskereskedelmi ára Magyarországon 1%-kal volt alacsonyabb, mint Nyugat-Európában, ám azonos volt az eurozóna átlagával. Nyugat-Európában az újautó-eladások 2,6 %-kal növekedtek ebben az évben, ugyanakkor Magyarországon ez a piac 12,8 %-kal csökkent.

Hazánkban a nettó árak a nyugat-európai átlagnál 2 százalékkal, az eurozóna átlagánál pedig 1 százalékkal alacsonyabbak. A szeptemberig tartó egy évben a nettó árak 1,7 százalékkal emelkedtek Nyugat-Európában. A eurocarprice.com-nál úgy tartják, az egyes európai országok új gyártású gépjárművei közötti árkülönbségek lassacskán eltűnőben vannak, a nettó árak közötti eltérések pedig stabilizálódtak. Bár az Európai Unión belül a nettó árak továbbra is az árfolyammozgásokkal együtt változnak, jelenleg a legmagasabb árakkal rendelkező tagállam (Németország) és a legalacsonyabb árszínvonalú piac (Görögország) közötti különbség stabilan 20 százalékos, holott korábban ez a differencia az 56 százalékot is elérte A nettó gépjárműárak az új tagállamok esetében a belépéssel egyidejűleg többnyire emelkedtek. Az eurozóna, valamint Csehország és Lengyelország között az árkülönbségek április óta megfeleződtek, ám az áremelkedés következtében ezeken a piacokon az eladások száma stagnál.

Az új modellek bevezetésének köszönhetően árnövekedés tapasztalható az alsó-középkategóriás és a felsőkategóriás szegmensekben. Nyugat-Európa egészét nézve az alsó-középkategóriás gépkocsik nettó ára nőtt a legnagyobb mértékben (5,9 %) a szeptemberig tartó 12 hónapban.

Véleményvezér

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.
Ömlik az uniós pénz Lengyelországba

Ömlik az uniós pénz Lengyelországba 

Húznak el tőlünk a lengyelek, de nagyon.
Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten

Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten 

Van-e még lejjebb, vagy már a gödör fenekén vagyunk?
Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt

Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt  

A miniszterelnök magára hagyta a magyar idős embereket.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo