A PricewaterhouseCoopers és eurocarprice.com legújabb újautó árindex jelentése szerint Nyugat-Európában az autók átlagos kiskereskedelmi ára 3,3 százalékkal növekedett ez év szeptemberéig, szemben az 5,6 százalékos emelkedéssel a 2004. júniusáig tartó egy éves időszakban.
A 12 hónapra vonatkozó eredmények azt mutatják, hogy egyfajta egyensúlykeresés alakult ki az új gépjárművek iránti kereslet és kínálat, valamint az ügyfelek árérzékenysége között. Úgy tűnik, hogy erre a kérdésre az európai piacon az árstabilizálás lesz a megoldás - vonta le következtetéseit a vizsgált adatok alapján a PricewaterhouseCoopers
Európában a legjelentősebb felfelé irányuló mozgás Dániában volt, ahol az árak a szeptemberig tartó egy éves időszakban 4,9 százalékkal emelkedtek. Ezzel szemben Magyarországon a kiskereskedelmi árak 4 százalékkal csökkentek. A gépjárművek átlagos kiskereskedelmi ára Magyarországon 1%-kal volt alacsonyabb, mint Nyugat-Európában, ám azonos volt az eurozóna átlagával. Nyugat-Európában az újautó-eladások 2,6 %-kal növekedtek ebben az évben, ugyanakkor Magyarországon ez a piac 12,8 %-kal csökkent.
Hazánkban a nettó árak a nyugat-európai átlagnál 2 százalékkal, az eurozóna átlagánál pedig 1 százalékkal alacsonyabbak. A szeptemberig tartó egy évben a nettó árak 1,7 százalékkal emelkedtek Nyugat-Európában. A eurocarprice.com-nál úgy tartják, az egyes európai országok új gyártású gépjárművei közötti árkülönbségek lassacskán eltűnőben vannak, a nettó árak közötti eltérések pedig stabilizálódtak. Bár az Európai Unión belül a nettó árak továbbra is az árfolyammozgásokkal együtt változnak, jelenleg a legmagasabb árakkal rendelkező tagállam (Németország) és a legalacsonyabb árszínvonalú piac (Görögország) közötti különbség stabilan 20 százalékos, holott korábban ez a differencia az 56 százalékot is elérte A nettó gépjárműárak az új tagállamok esetében a belépéssel egyidejűleg többnyire emelkedtek. Az eurozóna, valamint Csehország és Lengyelország között az árkülönbségek április óta megfeleződtek, ám az áremelkedés következtében ezeken a piacokon az eladások száma stagnál.
Az új modellek bevezetésének köszönhetően árnövekedés tapasztalható az alsó-középkategóriás és a felsőkategóriás szegmensekben. Nyugat-Európa egészét nézve az alsó-középkategóriás gépkocsik nettó ára nőtt a legnagyobb mértékben (5,9 %) a szeptemberig tartó 12 hónapban.
A PwC árstabilizálódást jósol az EU-s autópiacon
Egyensúlykeresés alakult ki az új gépjárművek iránti kereslet és kínálat, valamint az ügyfelek árérzékenysége között - derül ki a PricewaterhouseCoopers elemzéséből. A PwC szerint Európában a legjelentősebb felfelé irányuló mozgás Dániában volt.
Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?
Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!
2025. július 16. 15:30
Véleményvezér

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte
Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.

Jönnek a Budapest-logós Pride pólók
Az Orbán Viktorral szembeni ellenállás kereskedelmi vetületet kap.

Hadházy Ákos szerint személyenként 80 ezer forintos büntetésre számíthatnak a Pride résztvevői
Bár egyetlen gyermeket nem ért sérelem a Pride miatt a résztvevők gigabüntetést kapnak.

Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa
A Fidesz politikusai nem tudják ott hagyni az állami zsíros bödönt.