A nők több kihívást akarnak

Az Accenture új kutatása szerint világszerte a női üzletemberek majdnem fele - és férfi társaik is hasonló arányban - úgy gondolja, hogy nincs elegendő kihívásnak kitéve annak ellenére, hogy bíznak a képzettségükben és a képességeikben.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A felmérés - amelyet közepes és nagy szervezetek 3600 szakembere körében végeztek Európa, Ázsia, Észak-Amerika, Dél-Amerika és Afrika 18 országában - kimutatta, hogy a nők 46 százaléka és a férfiak 49 százaléka mondta azt: jelenlegi szerepkörükben nincsenek jelentős kihívásnak kitéve, mégis az összes válaszadó több mint háromnegyede (76 százalékuk) bízik képzettségében és képességeiben. Ezekbe a képességekbe beletartozik a munkamennyiség és a határidők menedzselése, a feladatok átruházása és a tárgyalási képesség (ezeket a válaszadók 70, 68, illetve 65 százaléka említette).

A kutatás, amelyet az Accenture ma, a Nemzetközi Nőnap megünneplésének részeként hozott nyilvánosságra, azt is kimutatta, hogy 10 nőből majdnem hat (59 százalékuk) úgy gondolja, a karrierje sikeres vagy nagyon sikeres. Ezenfelül azon nőknek, akik nagyon sikeresnek tartják magukat, majdnem fele (46 százalék) úgy nyilatkozott, hogy olyan munkakörük van, amely megköveteli tőlük, hogy túllépjenek elvárt felelősségi körükön.

Mégis ezek a nők további kihívásoknak teszik ki magukat: a magukat "nagyon sikeresnek" tartók körében 10 nőből több mint nyolc (81 százalékuk) mondta azt, hogy további felelősséget és komplexitást vállalnak be a karrierjük előmozdítása érdekében, és háromnegyedük (75 százalék) nyilatkozott úgy, hogy rendszeresen kilépnek a komfort zónájukon kívülre. Új képességeket is sajátítanak el, amelyek segítenek a következő szintre való fellépésben; hajlandóak megfontolni egy új pozíciót vagy szerepkört; hajlandóak körbeutazni a világot az üzletmenet és a kapcsolatépítés érdekében; és rendszeresen keresnek új kihívásokat (ezt 78, 76, 68, illetve 65 százalékuk nyilatkozta).

"Ez a kiaknázatlan lehetőség nagyszerű ígéret a szervezetek számára, amelyeknek le kellene kötniük az alkalmazottaikat, és jó szakértelemmel és képességekkel rendelkező, magabiztos egyéneket kellene kinevelniük" - mondta Armelle Carminati, az Accenture Humántőke és diverzitás üzletágának vezetője.  "A szervezetek az oktatás és fejlesztés agilis és innovatív megközelítésével járulhatnak hozzá sikerességük biztosításához, különösen ebben a korlátozott gazdasági környezetben."

A kutatás módszertana
2008 novemberében és decemberében az Accenture online felmérést végzett 3600 - közepes és nagy szervezeteket képviselő - üzleti vezető részvételével 18 országból: Ausztrália, Ausztria, Brazília, Dél-Afrika, Egyesült Államok, Egyesült Királyság, Franciaország, Hollandia, India, Írország, Kína, Mexikó, Németország, Norvégia, Olaszország, Oroszország, Spanyolország és Svájc. Minden országból kétszáz válaszadó vett részt. A válaszadók körében azonos volt a nemek aránya, és súlyozásra kerültek életkor, valamint a szervezetben elfoglalt szerep szerint. A teljes minta hibahatára körülbelül +/-2 százalék volt. A kutatásról szóló teljes jelentés "Kiaknázatlan lehetőség: A jövő felé nyújtózkodva" címen az Accenrure weboldalán található.
A siker mozgatórugói

A siker egyik mozgatórugója a technológia lehet: azok a válaszadók, akik "nagyon sikeresnek" tartják magukat, jelentősen nagyobb gyakorisággal alapoznak a technológiára. A magukat "nagyon sikeresnek" tartó válaszadók több mint háromnegyede (79 százalékuk) mondta, hogy alapoz a technológiára, míg azon válaszadóknak, akik nem tartják magukat "nagyon sikeresnek", csak 56 százaléka mondta ezt. Összességében a férfiak gyakrabban tartják magukat "újítóknak" vagy a technológia "korai elfogadóinak", mint a nők (70, illetve 58 százalék).

Nők számára egy nagyra értékelt, de nagyrészt kihasználatlan forrás a mentor program. Arra a kérdésre, hogy kihez fordulnak karriertanácsért, a nők csupán 14 százaléka említette a formális munkahelyi mentort, míg több mint 50 százalékuk a családot, barátokat, jelenlegi vagy volt kollégákat említett (57, 51, illetve 50 százalékos említési arány). Mégis a nők elismerik a mentor értékeit: elmondásuk szerint mentoraik segítenek nekik abban, hogy másképp gondolkodjanak bizonyos helyzetekről; segítenek a jelenlegi szerepkörükkel kapcsolatban; valamint abban, hogy meglássanak új esélyeket és lehetőségeket (43, 41, illetve 37 százalékuk mondta ezt). A mentorok hasznát más téren is elismerték, ideértve azt, hogy segítenek azonosítani a képességeiket és képzettségeiket, valamint növelik az önbizalmukat és bátorítják őket, hogy jobban igyekezzenek (34, 34, illetve 32 százalékuk mondta ezt).

"Azok a szervezetek, amelyek minden emberüket akarják fejleszteni és előléptetni, rendszeresen vizsgálni fogják programjaik - ideértve a mentori erőfeszítéseket is - célkitűzéseit és eredményeit" mondta Adrian Lajtha, az Accenture vezetési igazgatója. "Az előrelátó szervezetek tudják, hogy a karrierek előmozdítása - különösen nők esetében - nem csak abból áll, hogy ajtókat nyitunk ki, hanem abból is, hogy kihívásokat ajánlunk fel az embereknek, és fejlesztjük a képességeiket annak érdekében, hogy a lehető legmagasabb szintjükön teljesítsenek."

Más fontosabb megállapítások

Íme a felmérés néhány más fontosabb megállapítása:

  • A kihívásokkal teli gazdaság arra késztetett egyes válaszadókat - különösen a feltörekvő piacokon -, hogy bővítsék képességeiket és kiterjesszék szerepkörüket annak érdekében, hogy versenyképesek maradjanak.  Brazíliában, Kínában és Indiában például a válaszadók többsége (86, 79, illetve 70 százalékuk) mondta azt, hogy így tett, míg Hollandiában csak a válaszadók 22 százaléka, Ausztriában és Norvégiában pedig 35 százalékuk nyilatkozott így.  A fejlettebb gazdaságok körében Olaszország a kirívó, ahol a válaszadók 74 százaléka mondta azt, hogy bővítette képességeit és szerepkörét annak érdekében, hogy versenyképes maradjon.
  • Több országban is - az Egyesült Államokban, Spanyolországban, Oroszországban, az Egyesült Királyságban és Ausztriában - a nők gyakrabban mondták, mint a férfiak, hogy rendszeresen kérik arra a feletteseiket, hogy új kihívásokkal szembesítsék őket. Az eltérés a legnagyobb az Egyesült Államokban (a nők 70 százaléka, szemben a férfiak 48 százalékával) és Oroszországban (a nők 57 százaléka, szemben a férfiak 44 százalékával).
  • A férfiak összességében gyakrabban mondták, mint a nők, hogy fizetésemelést (56 százalék a 48 százalékkal szemben) és előléptetést (42 százalék a 37 százalékkal szemben) kértek.
  • A generációs helyzet úgy tűnik, nem határozza meg a jövőbeni munkahelyi kilátásokkal kapcsolatos optimizmust. A jelen gazdasági környezetben az ún. "Baby Boom" generáció (az 1964 előtt születettek) válaszadóinak 50 százaléka érzi magát biztonságban a jövőbeni karrier-kilátások szempontjából, míg az X generáció (az 1965 és 1978 között születettek) válaszadóinak körében ez 45 százalék, az Y generáció (az 1979 után születettek) válaszadóinak körében pedig 48 százalék.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo