A netezők is Horvátországba készülnek

A horvát tengerpart az internetfelhasználók legfőbb célpontja, bár Olaszország és Görögország is kedvelt nyaralási helyszín. Minden második netező autóval vág neki az útnak.

Az NRC Piackutató júniusban végzett NetMonitor kutatása szerint a hetente legalább egy alkalommal internetező felnőttek 64 százaléka üdült valahol az elmúlt egy évben, a következő három hónapban viszont még ennél is többen: 74 százaléknyian terveznek nyaralást. Külföldre az internet használók 44 százaléka kíván utazni, kétharmaduk pedig azt is tudja már, hogy hol, melyik országban fogja tölteni szabadságát. A legnépszerűbb úti cél Horvátország, ahová a külföldi üdülést tervezők 39 százaléka utazik majd - több mint kétszer annyian, mint Görögországba, ahová 18 százalék, vagy Olaszországba, ahová 15 százalék tervez utazást.

Földön és levegőben

A viszonylag közeli célországok ismeretében nem meglepő, hogy a külföldre utazók fele személygépkocsival utazik majd. Repülést 39 százalékuk tervez - körükben 27 százalék azok aránya, akik biztosak abban, hogy valamely fapados légitársaság szolgáltatásait veszi majd igénybe, további 47 százalék pedig elképzelhetőnek tartja ezt.

A természet vezet

Az NRC online felmérése azt is vizsgálta, hogy - az útiköltségen kívül - milyen tényezők játsszák a legfontosabb szerepet a nyaralás helyszínének kiválasztása során. Érdekes módon a legmagasabb fontossági értéket a természeti adottságok, természeti látnivalók kapták - ötös skálán 4,23-es értéket. Fontos továbbá a megfelelő szállás (3,95 pont), valamint a hely árszínvonala (3,91), de a tengerpart és a strandolási lehetőség (3,87) sem elhanyagolható szempont. A kulturális látnivalóknak az internetezők a közepesnél valamivel magasabb (3,43), a sportolási lehetőségeknek viszont a közepesnél alacsonyabb fontosságot tulajdonítanak. Legkevésbé az úti cél felkapottsága lényeges: ezt az ötös skálán átlagosan mindössze 2,02-ra értékelték a megkérdezettek.

Fontos információforrás a net

A világhálón ma már rengeteg információt és utazáshoz kapcsolódó online szolgáltatást találhat az utazni, üdülni vágyó, és az NRC eredményei szerint az internetezők többsége él is a kínálkozó lehetőségekkel. A gyakori internet használók több mint háromnegyede tájékozódott már az interneten a szálláslehetőségekről, kétharmaduk pedig keresett információt magáról az úti célról is. A netezők 39 százaléka foglalt már szállást az interneten, az online repülőjegy foglalást pedig 18 százalékuk próbálta már ki. Az utazási biztosítással kapcsolatos ügyeket is egyre többen intézik már az interneten: 21 százalék tájékozódott már ez ügyben a hálón, 6 százalék pedig kötött is biztosítást az internet segítségével.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo