Az AC Nielsen kutatócég a 20 milliárdos magyar tésztapiacról készített felmérésből kiderül az is, hogy egyre jobban szeretik a magyarok a tésztát:
a fogyasztás mennyiségben 12, értékben pedig 17 százalékkal nőtt 2005 márciusában az egy évvel korábbi állapothoz képest..
A trend egyik oka valószínűleg a fogyasztói árak változásában keresendő: amíg a nyolc tojásos tészták kilónkénti átlagára idén február-márciusban 2-5 százalékkal meghaladta a múlt évi hasonló időszakét, addig a négy tojásosé változatlan maradt, a tojás nélküli tésztáké pedig csökkent.
A kedveltebb rövid tészták közül egy kilogramm nyolc tojásos átlagára 547 forint ez év február-márciusban, a négy tojásosé 351, míg a tojás nélkülié 264 forint.
A tészta-forgalom a különböző nagyságú boltok között egyenletesen oszlik meg. Az értékesítésből a hipermarketek részesedése 2 százalékponttal, 24 százalékra nőtt a szóban forgó időszakban, míg a 200 négyzetméteresnél kisebb boltok részesedése ugyanannyival csökkent, 37 százalékra.