A magyarok nem annyira vonzóak

Magyarország a 11-ik legvonzóbb befektetési célpont a külföldi befektetők számára - derül ki az Ernst & Young Európa Versenyképességi Tanulmányából, mely a földrész vonzerejéről szóló, immáron negyedik felmérés éves eredményeit ismerteti.

Közép-Kelet-Európa

Az elemzés szerint Közép- és Kelet-Európa a külföldi befektetők számára a harmadik legvonzóbb régió 2006-ban, az első helyen álló Nyugat-Európát és a második helyre felzárkózott Kínát követve - mutatott rá Havas István, az Ernst & Young vezérigazgatója. Ám ez a helyezés az előző évhez képest a régiónk országainak visszaesést jelent.

A rangsorban elfoglalt helyünket elsősorban Németországnak (30 projekt), hazánk első számú befektetőjének, és az USA-nak (28 projekt) köszönhetjük. A beruházások kiindulási országát tekintve, jelentősen lemaradva, a 3. és 4. helyen áll Japán és Ausztria (7-7 projekt), valamint FDI térképünket színesíti még az Egyesült Királyság és Franciaország (4-4 projekt).

Húzóágazatok

Iparágakat tekintve, az európai és a közép- és kelet-európai tendenciákhoz igazodóan, hazánkban is az egyik legnagyobb számú az üzleti szolgáltatások ágazat (17 projekt). Ugyanakkor a régió húzóágazata továbbra is az autóipar, amely Magyarországon az összes projekt számának 16 százalékát adja. A tevékenység típusát nézve itthon 2006-ban is az ipari tevékenységet végző beruházások vannak 55 százalékos többségben, de arányuk az előző évhez képest csökkent (2005-ben 66%). Ezzel párhuzamosan az értékesítés és marketing tevékenység súlya megnőtt 11 százalékról 19 százalékra.

#page#

Hazánkban 2006-ban 10,906 új állást hoztak létre a külföldi tőkeberuházások, amely eredmény 9,7 százalékos növekedést mutat a 2005-ös évhez képest. E tekintetben Magyarország az előkelő 7. helyet foglalja el Európában.

Jövőbeni kilátások

Az Európába áramló befektetések jövőbeni kilátásairól a megkérdezettek több mint fele, 56 százaléka vélekedik pozitívan. Ez a magas szám egyértelműen azt mutatja, hogy a befektetők vállalkozásaik helyszínét illetően továbbra is elkötelezettek a kontinens iránt. A válaszadók közel háromnegyede vélekedik úgy, hogy Közép-Európa vonzereje a következő időszakban nőni fog.

Magyarország 12 százalékkal a lista előkelő negyedik helyét foglalja el, kismértékben javítva tavalyi évi helyezését (5. hely, 6%-al 2005-ben).

Reformok kellenek

"Európa és hazánk vonzerejének fenntartásához és jövőbeni növeléséhez elengedhetetlenek a minőségi reformok. Ez az esélyünk arra, hogy versenyben maradjunk az alacsony költségű munkaerőt kínáló ázsiai országokkal szemben." - hangsúlyozta Havas István.

A felmérésben résztvevő vállalatvezetők szerint ahhoz, hogy Európa továbbra is vonzó célpont legyen a befektetések számára, a munkaerőpiac nagyobb rugalmasságát biztosító reformokra , az egyszerűbb adminisztratív eljárások kialakítására és az innováció nagyobb mértékű támogatására lenne szükség.

A megkérdezettek 67 százalékánál fontos döntési szempont, hogy az adott ország milyen eredményeket mutat fel a fenntartható fejlődés tekintetében. Emellett 56 százalékuk gondolja úgy, hogy új környezetvédelmi szabályozás bevezetésével az európai országok vonzóbb befektetési célpontokká válhatnának. Megosztottak azonban abban a tekintetben, hogy az Európai Unió elégséges támogatást biztosít-e a környezetvédelem céljára.

Véleményvezér

Zalaegerszegen lenyúlta a civilek pénzét a Fidesz

Zalaegerszegen lenyúlta a civilek pénzét a Fidesz 

A pénzelosztás mintha részrehajló lenne, nem kicsit.
Már Bulgária is faképnél hagyott minket

Már Bulgária is faképnél hagyott minket 

Dobhatják a levát a bolgárok.
Eszkalálódik az ukrajnai háború

Eszkalálódik az ukrajnai háború 

Immár akár Moszkvát is elérheti az ukrán hadsereg rakétákkal.
Jönnek az oroszok, nem állnak meg az ukrán határnál

Jönnek az oroszok, nem állnak meg az ukrán határnál 

Új keményvonalas katonai parancsnok irányítja az orosz szárazföldi erőket.
A Romániában élő magyarok által is támogatott új elnök teljesen szembe megy Orbán Viktorral

A Romániában élő magyarok által is támogatott új elnök teljesen szembe megy Orbán Viktorral 

Lengyel-magyar barátság helyébe, lengyel-román került.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo