Az ausztriai ACNielsen az élelmiszer-kiskereskedelem 14,7 milliárd eurós forgalmát állapította meg múlt évben. Ezen belül a két diszkont lánc, a Hofer és a Lidl 2,9 milliárd eurós mutatója becsült érték. A kedvező évkezdet után a stagnálás fő okát a bécsi cég szerint az, hogy a hűvös nyár és a viszonylag magas infláció lefékezte a keresletet.
A piacvezető Rewe - többek között a Billa és a Penny Market működtetője -, és a Spar tovább erősödtek tavaly; a 11,8 milliárd eurós, regisztrált kiskereskedelmi forgalmon belüli együttes piaci részesedésük egy százalékpontot javult az előző évhez képest, és immár 72 százalék jut rájuk. A Rewe a Sütterlüty lánc átvételével, a Spar pedig saját terjeszkedése révén javított pozícióján. A kiskereskedelmi hálózat Ausztriában csak azért csökkent 2 százalékkal és nem többel, mert tizenhárom hiper-, 113 szupermarket és 48 diszkont megnyílt. Összesen 300-nál több bolt szűnt meg, s mindegyik 400 négyzetméteresnél kisebb alapterületű kereskedés volt.